Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama
Generální
partner
Invelt
11. 10. 2017 17:09 − 318× − 0 0

Martin Vopatřil krůček od prvenství v Lenz Adam Cupu

Dvě hodnocené etapy SVK Rally Příbram nabídly podle očekávání dramatické souboje.

Nejblíže celkovému vítězství v LENZ ADAM Cupu 2017 je aktuálně Martin Vopatřil, který s Michalem Večerkou odjížděli z Příbrami s jedním druhým místem a prvenstvím z nedělní etapy. V sobotu naopak zvítězil Patrik Brtníček, ale nedělní havárií přišel o možnost Vopatřila v pohárovém hodnocení ještě atakovat.

LENZ ADAM Cup však při SVK Rally Příbram nebyl jen o těchto dvou jménech. Do bojů na špičce se zamíchali téměř všichni pohároví účastníci. Hned čtyři jezdci ze sedmi registrovaných dosáhli na dílčí prvenství na rychlostních zkouškách (Martin Vopatřil, Patrik Brtníček, Martin Mottl a Radek Hůla), do TOP3 se na „erzetách“ prosadili i Martin Baďura a Jan Pilař.

V sobotu (RZ1 byla pro poháristy zrušena) začal nejlépe Vopatřil, ale jeho tradiční soupeři ho nenechali příliš vzdálit. Mottl kontroval na RZ3, Brtníček na RZ4. Vopatřil tak měl v úvodním servisu k dobru jen 1,7 vteřiny před Brtníčkem, v příbramském duelu tahal za delší provaz Hůla před Mottlem, jenž ztratil cenné sekundy po hodinách. Pohárová sedmička však v těchto chvílích už postrádala Honzu Pilaře, jenž havaroval v RZ4. Navíc při odstraňování vozu před druhým průjezdem došlo od poškozené olejové vany k vytečení provozních kapalin na trať a RZ8 byla z bezpečnostních důvodů nakonec zrušena.

Tato zpráva se pohárovým polem rychle rozšířila, a tak všem bylo jasné, že na změnu pořadí už mají jen tři testy. Mottl vítězstvím v RZ5 začal atakovat Hůlu, Brtníček druhým časem zase lídra Vopatřila. Zlínský jezdec v této fázi závodu vedl o pět desetin, ale RZ6 zvládli společně s Hůlou ve shodném čase nejrychleji. Zdálo se být rozhodnuto. A tak zatímco Hůla třetí příčku před Mottlem udržel, Vopatřil 4,8 sekundy prohospodařil. Fantastický Brtníčkův závěr mu zajistil druhé letošní prvenství, s náskokem jediné desetiny. Za domácím tandemem Hůla, Mottl se umístil Baďura, pohárovou klasifikaci uzavřel nováček Jiří Šimánek.

Ve druhé etapě SVK Rally Příbram se začínalo od nuly. Na mokrých asfaltech patřil úvod Brtníčkovi, ale Vopatřilovi se podařilo v dalších dvou testech vývoj zvrátit. Se špičkou se drželi i Hůla s Mottlem. Pro vývoj cupu i druhého dne se stala zásadní RZ12, kde nejprve Vopatřil vyletěl na pole, aby zanedlouho Brtníček na kostkách v Dublovicích poškodil závěs předního kola a musel odstoupit. Vopatřil však pokračoval, a ač se mu Mottl s Hůlou přiblížili, nadále zůstal ve vedení. A v druhých průjezdech si vedení udržel, čímž udělal zásadní krok k celkovému pohárovému prvenství a finanční prémii 75 tisíc korun. K tomu mu chybí jediná podmínka, odstartovat v závěrečném klání na německé 3-Städte-Rallye. Pozornost se tak soustředila na duel mezi Hůlou a Mottlem. Dvě „erzety“ před cílem dělilo oba domácí jezdce 1,7 vteřiny, v RZ15 dokonce zajeli na desetinu shodný čas. Rozhodnout tak musela závěrečná vložka, kde Hůla druhou příčku neudržel. Ztratil desítky vteřin a stříbrný stupínek získal i díky nejrychlejšímu času Mottl. Do závodu se po opravě ADAMa vrátil Jan Pilař a pražský jezdec obsadil v nedělní etapě čtvrtou příčku, pátý skončil Martin Baďura a šestý Jiří Šimánek.

LENZ ADAM Cup 2017 vyvrcholí v Německu při 3-Städte-rallye (20. – 21. října), kde bude ve hře druhá a třetí příčka pohárové klasifikace.

Příbramské ohlasy:

Martin Vopatřil: „Po celý víkend to bylo super závodění, ztížené podmínkami a počasím. Naším cílem bylo hlavně dojet do cíle, abychom si udrželi vedoucí pozici, kromě toho jsme si už v Příbrami chtěli zajistit jistotu pohárové koruny. Podle očekávání se po oba dny bojovalo o sekundy, prohra o desetinu v první etapě byla samozřejmě trochu zklamáním. Jeli jsme rychle, ale nešli jsme s Michalem Večerkou do žádného rizika. Neděle už byla zase novým dnem, kde jsme se pokusili naše postavení potvrdit, což se také podařilo. A nyní máme jistotu pohárového vavřínu, samozřejmě s podmínkou startu v Německu. Proto jsme z Příbrami odjížděli maximálně spokojeni.“

Martin Mottl: „Příbram byla pro všechny nesmírně těžká. Nám v sobotu bohužel chyběla trocha štěstí. Obuli jsme starší gumy a hned na RZ2 jsme bohužel dostali smyk, museli jsme dvakrát couvat a ztratili něco přes deset vteřin. Nakonec jsme bylo po první etapě klasifikováni jako čtvrtí, jen šest a půl sekundy od bronzu… Navíc nás zamrzelo zrušení RZ1 Bohostice, která nám seděla, a ve druhém kole jsme ji dokázali v poháru vyhrát. Také nedělní pohárové souboje byly až mrazivě vyrovnané, zejména s Radkem Hůlou. Během dne jsme se přetahovali o vteřinky a asi bychom vzhledem k bodům do celkového hodnocení brali i třetí příčku, než abychom vypadli a přišli o druhou pozici celkově. Před poslední RZ jsme na Radka ztráceli 1,7 s a jelikož jsem se po průjezdu dublovickou návsí cítil v autě dobře, zkusil jsem v našem tempu vytrvat a výsledkem byl čtvrtý čas ve třídě 6 a vítězství v poháru. Radek naopak chyboval, takže na závěrečný podnik do Německa pojedeme mnohem uvolněněji a start na 3-Städte Rallye si budeme užívat.“

Radek Hůla: „V sobotu jsme byli maximálně spokojeni. Vyšla nám volba gum, v závěru dne jsme ještě chtěli zabojovat o druhé místo, ale po startu sedmičky jsme trefili nějaký kámen schovaný v trávě a výsledkem byl pomalý defekt. Naštěstí to neznamenalo zásadní ztrátu a třetí příčku jsme udrželi. V neděli jsme byli velmi blízko druhému místu, ale v posledním testu jsem šel do jedné ze zatáček pozdě na brzdy a ADAM vylétl mimo trať. Naštěstí tam bylo několik diváků, kteří nám pomohli zpět a jelikož autu nic nebylo, mohli jsme v závodě pokračovat. Mrzí nás to, ale i přes teoretickou naději na třetí místo v pohárové klasifikaci celkově, nebudeme v Německu startovat, neboť spolujezdec Lukáš Bureš je v tomto termínu pracovně zaneprázdněn.“

Patrik Brtníček: „Příbram byla naše poslední šance poprat se o celkové vítězství. I proto se od začátku jelo hodně rychle. Chvíli byl vpředu Martin Vopatřil, když nám o nějaké sekundy odskočil, pak jsme dokázali kontrovat. Ale zase nám to vrátil, a tak se rozhodovalo až v závěrečné sobotní zkoušce, kde jsme byli rychlejší a nakonec jsme o desetinu zvítězili. V tomto směru jsme trochu hořekovali nad tím, že nás na RZ4 v druhém okruhu nechtěl před sebe pustit Martin Mottl. Jedno kolo jsme jeli za ním a určitě jsme tak nějakých pět sekund ztratili. Bez toho mohl být závěr první etapy klidnější, ale takové jsou závody. V neděli se pokračovalo ve stejném duchu, přetahovali jsme se s Martinem Vopatřilem o vedení, bohužel v RZ12, v Dublovicích jsme bylo příliš rychlí ve vracečce na kostkách a výsledkem byl poškozený závěs levého předního kola. Tím jsme definitivně přišli o šanci na celkové prvenství, a tak jsme se rozhodli, že do Německa už nepojedeme.“

Martin Baďura: „Příbram nabídla široké, rychlé tratě, které mi více sedí. Proti Barumce to bylo úplně něco jiného. Začali jsme svižně, zajeli jsme pěkné časy, ale v poslední erzetě úvodní sekce, na RZ4, jsme se ocitli mimo trať a ztratili hodně času. Pak už nebylo možné ztrátu dohnat zpátky, a proto jsem po sobotě moc spokojený nebyl. V neděli ráno pršelo, ale jelikož stále nemám na mokru najeto mnoho kilometrů, snažil jsem se neriskovat. Přesto jsem hned v úvodní erzetě chyboval v odbočení, museli jsme couvat a výrazně jsme ztratili. Na lepší výsledek to tak ani v neděli nebylo. Přesto jsme zůstali ve hře o bronzový pohárový stupínek, a proto jsme se po týmové poradě rozhodli na 3-Städte-rallye startovat.“

Jan Pilař: „Pohárový start se nám povedl, na dvojce z toho byl třetí čas. Další test jsme trochu prodali, nicméně v posledním testu první sekce jsem špatně zareagoval na vytahaném blátě. Záď ADAMa se začala předbíhat a skončili jsme v příkopu. Nejenže auto nešlo za pomoci vytáhnout, ale v příkopu byl schovaný velký kámen, o který jsme prorazili olejovou vanu. To jsme ovšem zjistili až ve chvíli vyprošťování vozu mezi průjezdy a výsledkem byl vytečený olej na trati vložky a nutnost jejího zrušení. Naštěstí jsme díky pomoci stáje Orsák Rallysport, která nám zapůjčila olejovou vanu a lyžinu, a mechaniků z Ralex Sportu opravu zvládli a mohli v neděli pokračovat. V neděli jsem začal trochu opatrněji, ale brzy jsem začal být se svou jízdou spokojený. Nejeli jsme naplno, přesto jsme jezdili kousek za rychlejšími kluky a poráželi Martina Baďuru. A za to jsem byl fakt rád. Teď projde náš vůz důkladnou opravou, abychom byli připraveni na start ADAM Cupu 2018.“

Jiří Šimánek: „Příbram byla teprve mým druhým závodem s ADAMem. Prvně jsem se svezl na sprintu v Pačejově. Příbramské tratě byly z mého pohledu hodně náročné, třeba jako Čečelovická v Pačejově. Tam se ovšem jelo za sucha, tady byla jízda ztížená počasím, kdy se střídalo sucho a mokro a tratě byly hodně zrádné. Byl to očistec. Jelikož jsem v rally opravdu nováček, mým cílem bylo hlavně dovést auto vždy v pořádku do servisu a následně do cíle. Na časy jsem tentokrát moc nekoukal. Uvidíme, jak to dále půjde, ale třeba se příští rok objevíme v cupu pravidelněji.“

Zdeněk Pekárek (XTG Motorsport): „Příbramská rally byla po oba dva dny nesmírně těžká, počasí bylo opravdu nestálé a několikrát jsme si v servisu říkali, že už chybí pouze sníh a bude to kompletní ´blázinec´. O to větší poklona patří všem našim účastníkům, jak se s celým víkendem popasovali. Bohužel souboj o první příčku dopadl pro Patrika Brtníčka trochu smolně, takže se nezúčastní posledního klání v Německu, čímž nastoupí na 3-Städte-Rallye, posledním závodě LENZ ADAM Cupu, pouze tři posádky. Celkové pořadí je tedy dané a není v podstatě o co závodit, proto doufáme, že alespoň ukážou účastníkům německého ADAC Opel Cupu, stejně jako v minulých letech, že naše cupové závodění je i letos hodně rychlé.“

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama