16. 10. 2017 09:02 − 1923× − 0

Verona zaslíbená dramatům

Severoitalské město Verona si už William Shakespeare vybral pro odehrání děje známé tragédie Romeo a Julie.

Poslední roky toto město přichystává tragické momenty soutěžním posádkám účastnícím se prvoligového italského šampionátu C.I.R. Tedy přesněji řečeno těm, které tam při závěrečném podniku kalendáře prohrají boj o titul. Vloni Rally Due Valli nabídla nevídanou podívanou, kdy spolu o titul bojovala hned trojice posádek a definitivně se rozhodlo až v jejím úplném závěru. Letos situace sice bodově tak napjatá nebyla, ale s šancí stát se italským mistrem do Verony znovu vyrazili hned tři jezdci.

Paolo Andreucci jako jasný lídr mistrovství musel hlavně doufat, že mu jeho Peugeot 208 T16 R5 bude fungovat po celou rally. Ani jednoho ze svých dvou rivalů nemusel za každou cenu porážet, stačilo mu dojet za jejich zády. Ale potřeboval bodovat v obou etapách. Simone Campedelli naopak potřeboval se svým Fordem Fiesta R5 vyhrát obě etapy i celou soutěž a ještě doufat, že se někdo vklíní mezi něj a Andreucciho. Obdobný scénář by zajistil titul i zástupci Škody Umberto Scandolovi. Italský mistr z roku 2013 však musel doufat v ještě větší smůlu soupeře v Peugeotu a také se musel vypořádat s pětibodovým odstupem na Campedelliho.

Úvodní zkouška byla určena výhradně pro diváky, jednalo se o kroužení po parkovišti. Překvapivě velkou ztrátu pěti sekund si tam připsal Andreucci. Campedelli zajel ve Veroně nejrychleji, ale náskok mu bohužel stačil pouze na dvě zkoušky, pak se do čela už probojoval rival v Peugeotu. Do servisní přestávky v půlce první etapy dorazil Andreucci s podobně velkým náskokem, kolik v pátek večer činila jeho ztráta. Campedellimu se nedařilo zrychlit ani po obědě a už vůbec mu nepomohlo zrušení druhého průjezdu jednadvacetikilometrovým úsekem Cá del Diaolo. Na něm se mohlo stát cokoliv a po jeho zrušení kvůli zásahu sanitky u chorého diváka zbylo do večera odjet už jen něco málo přes 11 kilometrů. I tak závěrečný přírodní test první etapy přinesl jeden důležitý moment a žádnou radost z něho neměl zrovna Campedelli. Pilot Fordu nejprve po startu prorazil jednu pneumatiku a před koncem RZ 7 ještě druhou. Cíl etapy tak spatřil až jako čtvrtý a ještě více si zkomplikoval situaci v boji o titul. Teď už musel Campedelli jen doufat, že nedělní etapu vyhraje a lídr soutěže Andreucci odstoupí.

O hlavní atrakci Rally Due Valli se samozřejmě starali zmínění tři aktéři soupeřící spolu o titul a tak trochu v pozadí zůstával výkon dalších posádek. Luca Panzani v soutěži C.I.R. oslavil první start s Fordem Fiesta R5, ale už v RZ 4 po vylomení kola odstupoval z páté příčky. Druhý den se chtěl znovu zapojit do hry, ale hned ráno jej vyřadila porucha vodní pumpy. O další debut se postaral novopečený juniorský šampión Marco Pollara, který usednul do Peugeotu 208 T16 R5. Na Elwise Chentreho jedoucího s Hyundaiem i20 R5 sice nestačil, ale i tak si stabilním výkonem zajistil pěkné páté místo. Jednoznačně nejlepší výkon však během rally podal Luca Rossetti. Italský mistr z roku 2008 se poslední roky věnuje startům v druholigových italských šampionátech. Teď se vrátil na skok do první ligy a se Škodou Fabia R5 zakončil už první etapu s odstupem 2,9 sekundy na druhé příčce. Když si v neděli vedoucí Andreucci dovolil trochu zvolnit, Rox se vyšplhal do čela a hned při návratu do C.I.R. vybojoval senzační vítězství.

Campedelliho mechanici ve večerním servisu Fiestu R5 přenastavili a na časech to bylo hned ráno znát. Nutno dodat, že Andreucci takticky zvolnil a jel si pro pár důležitých bodů, které mu ještě chyběly k uhájení vedoucí příčky v šampionátu. Pilot oranžového Fordu ze čtyř dopoledních zkoušek dvě vyhrál, ve zbylých se z nejrychlejších časů radoval lídr etapový i celkový, Rossetti. Každopádně ani při odstoupení Andreucciho by v takové situaci Campedelli nemohl pomýšlet na titul, k tomu potřeboval etapový triumf. Ten se mu nakonec podařilo přeci jen vybojovat a zároveň se vyhoupnul na konečné pódium. Bohužel to už nebylo nic platné, zkušený mazák Andreucci se vyvaroval jakýchkoliv problémů a na cílové rampě ve Veroně mohl nad hlavu zvednout trofej pro šampióna. Jeho už rekordní desátou. Závěr soutěže ještě poznamenal incident v časové kontrole závěrečného testu, kde údajně Campedelli nepředal kartu a na jeho kontu přibyla pětiminutová penalizace. Taková situace by vynesla pozici vicemistra Scandolovi, který závěrečnou rally dokončil jako druhý nejrychlejší. O tom se ale ještě bude rozhodovat u zeleného stolu.

Konečný stav šampionátu: 1. Andreucci 101,75, 2. Scandola 90,5, 3. Campedelli 84,25

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!