20. 10. 2017 09:16 − 1554× − 0

Maďaři si podmanili Chorvatsko

Chorvaté se pomalu se svým podnikem na istrijském poloostrově chystají do nejprestižnějšího světového šampionátu.

Letos si ale ještě museli vystačit pouze s národním šampionátem a Central Rally Trophy. I to však vystačilo na hodně pěknou startovní listinu, jejíž barevnost nejlépe popisují následující čísla. Patnáct posádek speciálů R5 čtyř různých značek a sedmi rozdílných národností. Krisztián Hideg letos vyrazil do dvojích bojů, v Mitropa Cupu a chorvatském mistrovství, a v obou se propracoval na první místo. Juraj Šebalj mu na začátku roku dvakrát podlehnul a debut s Hyundaiem i20 R5 při INA Delta Rally také nedopadnul slavně, když skončil havárií. Ani tentokrát Chorvat s vozem korejské značky moc nezářil a za Hidegem se Škodou Fabia R5 výrazně zaostával. Nevýrazný výkon Šebalj zakončil těsnou prohrou i se slabším Maďarem Gergelym Fogasym, za jehož Peugeotem 208 T16 R5 zaostal o 1,2 sekundy.

Stejně jako v chorvatském mistrovství, i v tom slovinském se objevil speciál Hyundai i20 R5. Claudio de Cecco za jeho volantem bojuje o titul s Rokem Turkem, který pro změnu usedá do kokpitu Peugeotu 208 T16 R5. Italský jezdec tentokrát svého slovinského soka nebyl schopen porazit, zaostal za ním o plných tři a půl minuty a uzavíral v konečných výsledcích top ten. Turk soutěž rozjel na třetí příčce a dlouhou dobu to vypadalo, že by si ji mohl pohlídat až do cíle. Maďar Hideg ale byl proti a jistě se mu zamlouvala i situace před závěrečnou zkouškou, kdy si první tři místa pro sebe vyhradili pouze maďarští jezdci. Do cíle posledního testu se ale jeho Fabia R5 dobelhala na defektu a Hideg spadnul až za dalšího krajana Antala Kovácse na páté místo. Slovinec Turk tak díky soupeřově ztrátě nakonec přeci jen ukořistil pěknou bronzovou příčku.

Vloni se v okolí Poreče z vítězství radoval Vlastimil Majerčák, ale to se na startu nesešla tak kvalitní konkurence jako letos. Slovenský pilot Fordu Fiesta R5 ale i tak od začátku bojoval alespoň o pódium a se soupeři se mu dařilo držet krok. Defekt v šestém testu mu ale všechny naděje na bednu sebral. Ondřej Bisaha s dalším Fordem Fiesta R5 rovněž doplatil na defekt, kterým v RZ 5 přišel takřka o čtyři minuty. Pozici nejlepšího českého jezdce nakonec v Chorvatsku vybojoval Antonín Tlusťák, když do cíle dojel jako šestý a Vojtěcha Štajfa zkoušejícího Hyundai i20 R5 porazil o skoro půl minuty. Dávid Botka se ujal hned na prvním testu vedení a největší pozor si po celou rally musel dávat na svého krajana Andrase Hadika. Hadik za volantem Fiesty R5 ovšem trochu doplatil na hodně vlažný start, když v prvním testu nechal dlouhých deset vteřin. Během soboty se svého soupeře za volantem Škody Fabia R5 dokázal držet, ale nakonec jeho odstup ještě vzrostl. Botka tedy nakonec Croatia Rally ovládnul stylem start – cíl.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!