Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 10. 2017 10:27 − 2405× − 1 0

MČRHA: Hustý vyhrál následován dvěma bawory

Poslední rallysprint roku je dojet, v Rally Vsetín v klasifikaci MČRHA zvítězila posádka Petr Hustý – Jiří Skořepa.

Jakmile se kalendář začne lámat do své poslední čtvrtiny, znamená to kromě začátku podzimu i to, že se o své slovo hlásí Rally Vsetín, která již tradičně uzavírá sezónu malého mistráku a nejinak tomu bylo v letošním roce, když šlo o pátý z šesti plánovaných sprintů a hlavně se zde také končil šampionát historiků. Ten měl letos naplánováno sedm zastavení a stejně jako soudobé pole o jeden start přišel zrušením šternberské soutěže. Na Valašsku, kde se tedy končilo připravili pořadatelé velmi kompaktní trať, když oproti předcházejícím letům vypustili test Vidče,který oproti zbývající trojici vložek Hošťálková, Semetín a Jabloňová byl situován poněkud relativně dál od centra soutěže. Z trojice letošních testů se třikrát jela Hošťálková, zbytek byl na dva průjezdy a výsledkem bylo 70 ostrých kilometrů.

Stejně jako v předcházejících letech se pořadatelům vsetínské rally daří držet smlouvu s bohem počasí, protože opět bylo hezky a v kombinaci se zkouškami, které se jedou, si soutěž od posádek získávala kladná hodnocení. To potvrzují slova Hustého: "Po roce jsme se tedy opět podívali do Vsetína, kde loni začala prvním závodem (a odstoupením) kariéra naší 190ky. Kariéra tedy zatím ne až tak moc úspěšná, ale světlo na konci tunelu už snad vidět je… Vsetín je taková polobarumka, a až na slabší servisní zázemí na stadionu, který pamatuje asi fakt hodně, tak tam panuje vcelku pohoda. Navíc předpověď slibovala víkendové babí léto, a meteorologové se tentokrát nesekli a počasí opravdu klaplo. " V podobném duchu a srovnání s velkou zlínskou příbuznou mluvil i Čuřín: "Rally Vsetín 2017 pro nás v podstatě druhá Barumka, špičkově pořadatelsky zajištěná, bez jediného problému a s nádhernými RZ. " Nejinak tomu bylo u Kučery, který dříve měl na Rally Vsetín výtky: "Pořadatel neponechal nic náhodě a vše bylo téměř dokonalé včetně počasí. Za to se musel pořadatelský team modlit snad povinně :). Jak jsem vždy na Vsetín klel, tak letos to byla perfektní soutěž. Vše klapalo, jak má. RZ tradiční a krásné, harmonogram perfektní. Žádné zbytečné přejezdy. Vážně super. "

Pohledem pole HA soutěž nezačala nejlépe, protože po nepříjemné havárii Kupce v poli soudobých vozů byl test zrušen. Často se říká, že soutěžáci jsou jedna velká rodina a to dokazují i přání brzkého uzdravení od posádek HA. "Soutěž poznamenala těžká havárie v poli soudobých vozů a proto bychom chtěli říct, že držíme posádce Peugeotu R2 pěsti i nadále, aby to dobře dopadlo," vyjadřuje podporu zraněnému jezdci Čuřín a doplňuje jej Kučera: "Jediný šrám rally byla nešťastná nehoda Radomíra Kupce. Tímto mu přejeme za posádku a team hodně sil a brzké zotavení." Na druhém testu, kterým byl Semetín, se už závodilo a nejlépe jej zvládly projet dva "klasiky", tedy Impreza 555 Jurečky a Escort RS Cosworth Neumanna. Třetí byl A. Jirátko a čtvrtý Hustý a pátý je klasifikován Charousek.

Na Jabloňové, otevírající druhou sekci, zajel nejrychleji Neumann, ale ten si od začátku soutěže vezl penalizaci 130 sekund za pozdní příjezd do ČK a uzavíral klasifikaci. Na opačném konci výsledkové listiny byl nejvýše postaven Hustý před Jurečkou a A. Jirátkem. I ve zbytku sekce udávaly tempo "klasiky", když po jednom nejrychlejším času přidali Neumann a Jurečka, ale na vedení Hustého to nic neměnilo, jelikož ten měl po druhé sekci stále ještě 56 desetin náskoku na pilota Imprezy 555. Vedoucí pilot prostřední sekci Rally Vsetín viděl následovně: "Příjezd na start Jabloňové podél hřbitova mě vždy potěší, člověk je pak tak nějak myšlenkama trochu jinde. :D V RZ 3 jsme druhý o 5sec. za Escortem (nebo první, on se prej nepočítá – já nevím). V celkovým pořadí ale vyskakujeme na první příčku. To je super, jen to teď nepos… Přejíždíme na Hošťálkovou a opět jsme nejrychlejší z historiků ale nějaký dva klasici jsou zase před námi, no tak budeme dělat, že to nevíme a tím to neřešíme. Krátkou propojkou se dostáváme opět na Semetín, to už je RZ 5. Odsejpá to. Escort zmizel, ale ještě zlobí Impreza 555, dostáváme necelý 3 sec., celkově je ale za námi, předtím chlapci někde něco vyvedli. "

Jak už naznačila slova Hustého, druhou příčku drží dvě zkoušky před koncem Jurečka, třetí je A. Jirátko, který má v souboji baworů se svou 2002 Ti tři sekundy na Kučerovu 318 iS. Pátý jede Daněk s Favoritem, který je tak nejrychlejším reprezentantem aut z východního bloku, ale pohled na zbytek TOP 10 dává tušit, že zápaďácké vozy mají na Rally Vsetín převahu, protože mimo Farníkova Favoritu na sedmé příčce jsou už všechny ostatní vozy mimo provenienci zemí bývalého RVHP. Do konce soutěže zbývá odjet dvě vložky, druhý průjezd Jabloňové a třetí runda na Hošťálkové a když oba testy vyhrává Hustý, může se v cíli radovat z vítězství, které mu zajišťuje splnění předsoutěžního cíle v podobě posunu na celkovou třetí příčku v letošním hodnocení kategorie 4.

Takže vítěz je tedy znám a spokojenost z něj čiší: "Poslední dvě erzety, hmm… Nervy pracují, říkám si, nepos… to, nepos… to. Cestu opět kolem hřbitova už považuju téměř za svojí oblíbenou a rozhlížím se vesele, co by mě mohlo zaujmout, abych si odfrkl a neřešil erzetu. Odstartujeme a trochu zatahujeme a konečně vyhráváme vložku. Měli jsme sice malou krizovku, kdy jsem chtěl pár set metrů před cílem katnout nějaký pozůstatek zídky, ale guma i ráfek experiment vydržely. Poslední RZ byla opět Hošťálková a opět nasazujeme, že jako opatrně, ale zrychlíme oproti předchozímu průjezdu o pár vteřin, a zase vložku vyhráváme. Emoce stříkaj, máme splněno." Druhé místo až na cílovou rampu ve Vsetíně udržel A. Jirátko, pro nějž se při letošním angažmá v Mitropě jednalo o vůbec první český start. Třetí příčku pak bere Kučera: "U nás se nesl boj ve stejném duchu jako v loňském roce – řežba s Alešem Jirátkem. Ranní Semetín jsem trošku prospal a dostal na frak od konkurence ve třídě. Potom přišla Jabloňová a ta sedla jak prdel na hrnec. Byli jsme opět ve hře. Chvíli jsem si pohrával s myšlenkou zatáhnout na Aleše, ale jsou chvíle, kdy je lepší vrabec v hrsti."

Čtvrtý dokončil Jurečka, páté místo součtem časů patřilo Daňkovi, ale nesoulad motoru jeho Favoritu s homologací vedl k vyloučení a pátý dojel Pokorný. Šestý byl Farník, sedmý Hýbren, na osmé příčce dojel Čuřín: "Před Příbramí jsme dávali velké brzdy a 4 dny a noci jsme nespali. Ve Vsetíně jsme jeli už s odzkoušeným autem a jelo se nám pěkně, protože teď do retardérů můžeme naplno. Podařilo se nám dojet 7. absolutně a 2. ve třídě. Na Petra Farníka s Láďou Zuzánkem jsme neměli a chceme jim ještě jednou touto cestou poblahopřát k výsledku a rovněž i v celé sezóně." Devátou příčku vybojoval Steuer, pro nějž byl Vsetín teprve druhým ostrým startem. Desítku pak uzavřel Hejhal s nestárnoucí "Bobinou", tedy Škodou 110. Svůj třetí letošní start na Vsetíně absolvoval i Vrátníček, ale jeho Golf byl proti tomu, aby spatřil cíl: "Den před závodem se povedlo po skoro čtrnáctidenním martýriu znovu probudit "lidový vůz" k životu, ale myslím, že i kdybych projektoval atomovou elektrárnu, nedávalo by mi to tak zabrat, jako zapalování u VW… Vypadalo to nadějně, počasí perfektní, záměr byl pouze testovat, stejně na nějaké zarputilé závodění jsem po letošních výpadcích nebyl vůbec rozjetý a Vsetín chyby na svých náročných RZ moc neodpouští. Bohužel náš optimismus byl už po první absolvované RZ sražen do letošního standardu, tedy že auto začalo mít své elektrické mouchy, kdy jsme museli již v přeskupení roztláčet a naše trápení ukončil marný pokus o nastartování před druhým Semetínem… stejně motor často i polovinu RZ absolvoval na 3 válce."

Komentářů celkem: 1
22. 10. 2017 20:19
0 0
Ještě se na závěr sezóny sluší poděkovat všem posádkám, co se mnou nejen letos spolupracovaly a pokud už někdo ví, že by chtěl příští sezónu přispět svým pohledem na jednotlivé odjeté rally, ať se neostýchá napsat, Kuře nekouše smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama