23. 10. 2017 10:12 − 3850× − 0

Fabian Kreim obhájil v Německu titul

U hranic s Rakouskem, a v pátek i kousek za nimi, se rozhodovalo o novopečeném šampiónovi německého soutěžního šampionátu.

V nejkomfortnější situaci do velkého finále nastupoval úřadující mistr Fabian Kreim, který i letos hájí barvy oficiální německé stáje značky Škoda. V závěrečné soutěži s centrem v Kirchhamu nemusel nikam pospíchat, své dva soupeře si mohl v klidu nechat odjet a hlídat si pozici za nimi. Dominik Dinkel vloni vlétnul do nejvyšší třídy šampionátu a hned dokázal se Škodou Fabia Super 2000 získat parádní třetí příčku v závěrečném hodnocení mistrovství. Pro letošek mladý Němec přezbrojil na modernější Fabii R5 a rovnou se zapojil do boje o titul. Výraznou měrou mu k tomu pomohlo premiérové vítězství v předposlední soutěži ADAC Rallye Niedersachsen. Třetím do party se pak stal René Mandel, který si letos rovněž připsal své první mistrovské vítězství. Na druhou stranu někdejší šampión v autocrossu dvakrát ztratil body kvůli haváriím. Do finálního klání nastoupil podruhé s Hyundaiem i20 R5, byť o šanci na úspěch v juniorském programu této značky už před několika týdny přišel.

ADAC 3-Städte-Rallye Mandel rozjel na třetí příčce a tu si držel ještě po předposlední páteční zkoušce. V té úplně poslední na mokru a v husté mlze ale chyboval a jeho speciál skončil na střeše. Odstoupení znamenalo jediné, pokles šancí na titul k absolutní nule. Z Itálie zapůjčený Hyundai se v sobotu na trati objevil znovu a tentokrát jej při další havárii dokázal Mandel rozebrat opravdu důkladně. Po neúspěchu v projektu Hyundaie na podporu jezdce ve WRC2 bohužel musel Němec spolknout i další hořkou pilulku. Teď už se tak může jedině soustředit na přípravu na další sezónu. Stejným směrem se už dívá i někdejší evropský vicemistr Sepp Wiegand, který si v posledních letech nedokázal zajistit ucelenější program. S cílem rozjet se před případným větším programem v sezóně další dorazil Wiegand do Kirchhamu. Za volantem Škody Fabia R5 se na konci první etapy vyhoupnul na páté místo. Když i v sobotní etapě dokázal za zády udržet Krisztiána Hidega, který letos ve Fabii R5 už odjezdil podstatně více kilometrů, o páté místo už nepřišel.

Parádní vstup do soutěže zaznamenal Dinkel, který za sebou všechny soupeře udržel už v první zkoušce. Tu druhou sice vyhrál jeho hlavní soupeř Kreim, ale v průběžném pořadí to pouze znamenalo, že oba jezdci škodovek měli rázem na chlup stejný celkový čas. Ve večerní části první etapy už Dinkel jasně kraloval a večer šel spát s náskokem 6,4 sekundy. Na třetí místo se na samém konci první etapy vyhoupnul náhradník za volantem oficiálního Peugeotu 208 T16 R5 Marijan Griebel. Evropský juniorský mistr do 28 let ale o tuto příčku musel celou sobotu tvrdě bojovat. Třetí letošní start s Hyundaiem i20 R5 si totiž u hranic s Rakouskem užíval Hermann Gassner jun. Jízdou s nejrychlejší zbraní rodinné stáje se nejen bavil, ale i zajížděl parádní časy. Hned v sobotu ráno se vyhoupnul na třetí příčku a tu si držel i před poledním servisem. Griebel ovšem ukázal, že mu přezbrojení na neznámou techniku nečiní žádné potíže, a po vítězství v předposlední zkoušce stáhnul svůj odstup na nicotných sedm desetin. Závěrečných třiadvacet kilometrů ovšem v největším tempu absolvoval Gassner jun. a parádní třetí příčku v soutěži si nenechal sebrat. O vedoucí pozici se ještě ráno snažil zabojovat Kreim, ale před polednem nechal svého soupeře trochu poodskočit. Tovární pilot Škody si byl dobře vědom, že mu k titulu stačí setrvat na druhém místě. Větší hrozbu pro něho odpoledne znamenala dvojice rychlých bojovníků o třetí příčku. Kreimovi se však podařilo tuto dvojici udržet za zády a druhým místem v rally si pojistil obhajobu titulu. Dinkel vybojoval druhé vítězství v šampionátu v řadě, ale tentokrát pro něho mělo trochu hořkosladkou příchuť. Tak jako tak, stát se vicemistrem už při druhé sezóně s vozem nejvyšší specifikace, je skvělým úspěchem.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!