23. 10. 2017 15:05 − 3558× − 0

Ve Španělsku dominoval Hyundai

Osmý díl španělského asfaltového mistrovství se v sobotu odehrál v Kantábrii a předčasně rozhodnul o letošním držiteli titulu.

Na začátku roku se ve výborné formě prezentoval úřadující šampión Cristian García. Přesednutí do kokpitu Fordu Fiesta R5 mu nečinilo vůbec žádné problémy a ze čtyř úvodních soutěží pro sebe rozhodnul celé tři. V ten moment by asi málokdo tipoval, že García obhajobu nezvládne a i o pozici vicemistra bude muset tvrdě bojovat. Zlom v jeho sezóně přišel okamžitě po třetím vítězství, když pilot Fordu v obou následujících soutěžích havaroval. Boj o titul následně vzdal úplně a na start Rallye Santander Cantabria vůbec nedorazil. Vítěz posledních tří soutěží Iván Ares si vybudoval slušný náskok a v osmé soutěži roku už mohl klidně oslavit zisk letošního titulu. Jeho značkový kolega Surhayen Pernía s druhým Hyundaiem i20 R5 v úvodní letošní rally právě s Aresem a Garcíou ve velkém stylu bojoval o vítězství. V dalších soutěžích už ale na tuto rychlost navázat nedokázal a zbytek roku se v jeho případě ponese ve znamení boje o pozici vicemistra. Zatím ale tuto příčku v rukou svírá Pedro Burgo, kterému přezbrojení na Škodu Fabia R5 doopravdy sedlo.

V Kantábrii začal Burgo druhým nejrychlejším časem za opět nejrychlejším Aresem. Kdyby soutěž končila už po druhém testu, u značky Hyundai by se mohli radovat ze zisku double. Do skutečného cíle ale bylo ještě hodně daleko a Pernía se jej nakonec vůbec nedočkal. Po úspěchu ve třetí zkoušce, po které se pilot i20 R5 dostal dokonce do vedení, následoval pád až na dno. Pernía se nechal nachytat bordelem v jedné pravotočivé zatáčce a o zídku u trati řádně pochroumal svůj vůz. Boj o konečnou pozici vicemistra si tím dost výrazně ztížil. O to víc že se do vedení soutěže po RZ 4 dostal Burgo. Na třetí místo se v tom samém testu vyhoupnul Joan Vinyes, který znovu předváděl parádní výkon za volantem Suzuki Swift R+. Tentokrát se ale konečně o pořádný rozruch postaral i Miguel Fuster s obdobným speciálem Renaultem Clio N5, který v půlce soutěže za Vinyesem zaostával jen o osmnáct vteřin. Bohužel ani tentokrát nová technika nevydržela až do cíle a Fuster musel v předposledním testu odstoupit s poškozeným posilovačem. Takovými problémy se Vinyes u svého Suzuki trápit nemusel a podruhé v řadě vystoupal až na pódium mezi konkurenci s daleko sofistikovanějšími speciály R5. Burgo si dlouho držel vedoucí příčku, ke které mu desetisekundovou penalizací pomohl Ares. V dešti předposledního testu se ale situace změnila, Ares zatlačil a nakonec přeci jen vybojoval senzační čtvrté vítězství v řadě. Jezdcům s Hyundai i20 R5 se ve většině šampionátů moc nedaří, ale vstup korejské značky na španělské asfalty dopadnul naprosto fantasticky. Ares se totiž už teď, dvě soutěže před koncem sezóny, raduje ze zisku titulu.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama