31. 10. 2017 14:22 − 4687× − 4

Loňské Hyundaie i20 WRC v soukromých rukách

V malebném prostředí jezera Como se o minulém víkendu odehrálo na tamních náročných tratích obvyklé finále šampionátu pro vozy WRC.

Stefano Albertini získal letošní titul s předstihem, ale krásnou závěrečnou soutěž si ujít nenechal a i pošesté chtěl pořádně prohnat své soupeře. Bohužel o šanci na nepřerušenou šňůru vítězství už přišel před měsícem, když havaroval na Rallye San Martino di Castrozza. Každopádně stále žila šance připsat si na své konto parádní páté vítězství z celkových šesti soutěží kalendáře. Do role největších Albertiniho soupeřů se pasovali dobře známí v čele s loňským mistrem Marco Signorem a jeho předchůdcem, šampiónem C.I.WRC z roku 2015 Manuelem Sossellou. Všichni tři jezdci jako obvykle usedli za volanty Fordů Fiesta WRC.

O největší zajímavost se na závěrečné soutěži postarala stáj HMI, které se podařil husarský kousek. A sice přemluvit šéfa stáje Hyundai Motorsport, aby jim prodal dva exempláře loňských továrních NG i20 WRC. Italská stáj nadále zůstává jediným týmem na světě majícím k dispozici nejen i20 WRC první generace, ale teď i ty loňské. Corrado Fontana s novou technikou začal parádně a na první zkoušce za vítězným Albertinim zaostal jen o 1,1 sekundy. Držet krok s lídrem se jezdci Hyundaie dařilo i ve zbylých třech pátečních zkouškách a večer šel spát s minimálním odstupem tří vteřin. Sobotní ráno už tak pozitivně pro Fontanu nedopadlo, když se nejprve přetočil a následně musel ve zkoušce měnit kolo s proraženou gumou. Šance na vybojování pozice vicemistra tím vzala za své a posádka ze soutěže odstoupila. Pedro s druhým NG i20 WRC se do takových trápení nedostal a podařilo se mu dorazit na šesté příčce až do cíle.

Vedoucímu Albertinimu tedy hned v sobotu ráno odpadnul jeho nejbližší soupeř. Ani poté ale nemohl pilot Fordu moc zpomalit, neboť se k němu po druhé ranní zkoušce na dostřel přiblížil Signor. Zabojovat o vítězství se v samém závěru rally ještě pokusil i Sossella, který šel do závěrečného testu se stejným odstupem jako Signor, a to 9,5 sekundy. Albertiniho by však museli porazit o více než sekundu na kilometr a to se za normálních okolností moc nedalo očekávat. Taková situace opravdu nenastala a rychlejší z dvojice „naháněčů“ Signor se musel spokojit s druhým místem. Albertini i v poslední soutěži roku potvrdil svou extratřídu, když získal pátý triumf ze šesti možných. V šampionátu pro vozy WRC už tak nemá moc co dokazovat a určitě by mu slušel návrat do prvoligového italského mistrovství C.I.R.

Komentářů celkem: 4
31. 10. 2017 14:59
0 0
OT: vysvětlí mi někdo proč je celkem dost zahraničních vozů WRC na českých R-kových značkách.....?
31. 10. 2017 16:46
0 0
Škoda, že to podobně nefunguje i u nás, prvoligový šampionát nechat pro R5 a sprinty vrátit do mistrovství i absolutně a ponechat volnost, myslím, že tím se řada podobných kousků objevila i u nás, protože moc možností kde s nima jet bohužel není.
31. 10. 2017 17:44
0 0
Otázka je, zda se naše soutěžení dá porovnávat s tím italským co se týče peněz. Staré WRCo asi nebude o moc levnější než provoz R5, takže kdyby někdo jezdil s WRCem, tak na úkor jízdy s R5. Není u nás myslím víc jezdců, co by si to mohli dovolit. Ale škoda to je, kdyby toho jezdilo víc, to jo.
31. 10. 2017 19:07
0 0
Kdyby Finanční úřady nenutili některé skákat z balkonů, bylo by jich více...smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!