Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
31. 10. 2017 20:40 − 708× − 0 0

Toyota Gazoo Racing si ve Walesu dojel pro další body

Jezdci Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi získali pro soutěžní tým Toyota Gazoo Racing další body v Britské rallye…


…která je předposledním kolem letošního světového rallyového šampionátu. Latvala navíc skóroval díky třetímu nejrychlejšímu času v závěrečné Power Stage a zvítězil ve dvou rychlostních kolech. Nakonec si dojel pro celkové páté místo, necelou sekundu za čtvrtým v pořadí. Lappi byl celkově devátý. Juho Hänninen byl bohužel nucen odstoupit kvůli malé chybě v těžkých podmínkách sobotního závodu.

Poslední den ve Walesu zahrnoval pět erzet po sobě bez servisní přestávky, včetně závěrečné Power Stage. Latvala se zakousl do tvrdého boje s nejbližším soupeřem a tvrdě tlačil na pilu, aby postoupil o pozici nahoru. Lappi na druhé straně využil větší odstup před sebou i za sebou, a tak se soustředil zejména na bezpečný dojezd a získání dalších zkušeností, které budou velmi cenné pro další vývoj Yarisu WRC.

Citace:

Tommi Mäkinen (šéf týmu)

„S našimi zdejšími výkony nemohu být úplně spokojený, ale zjistili jsme, co nás zdržuje a jak to napravit. Během testů před akcí nebyla trať tak kluzká jako při samotné rallye. Víme, že jsme se hodně zlepšili na tratích s velmi dobrým záběrem, což platí i pro Rallye Finsko. Ale ve Španělsku jsme udělali pár změn, které vedly spíše ke zhoršení, takže příště tyto zkušenosti využijeme a připravíme se trochu jinak. Naši jezdci odvedli skvělou práci a samozřejmě musíme zmínit zejména Juha, který letos s námi jel poslední rallye. Je škoda, že jeho závod skončil právě takto, kdy drobná chyba vedla k velkým následkům, zejména když měl tak dobré časy, ale motorsport prostě takový bývá. Juho byl velmi důležitou součástí našeho programu testování a vývoje, a tak úspěchy, kterých jsme letos dosáhli, jsou částečně i jeho zásluhou. Takže ‚díky, Juho‘ od nás všech. A také blahopřejeme Sebastienu Ogierovi a týmu M-Sport k získání titulů zde ve Walesu.“

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10)

„Rychleji než v Power Stage jsem prostě už jet nemohl, dal jsem do toho absolutně všechno. Tato rallye pro nás nebyla dokonalá, ale jsme moc rádi za získání několika bodů, víme, co zlepšit a také to nic nemění na skutečnosti, že Toyota Yaris WRC je nejlepším vozem, který jsem kdy měl možnost řídit. Podmínky mezi zkouškami před akcí a samotnou rallye se trochu změnily, což je jeden z problémů, na který jsme narazili. Na dnešních uhlazených rychlostních zkouškách nešlo s vozem vůbec zatáčet, a to bylo dost frustrující. Ale rallye jsem si i tak užil, bylo úžasné vidět tolik diváků. Wales je sice jednou z nejnáročnějších akcí roku, ale po Finsku je to určitě také moje druhá domovská rallye, závodím tady pokaždé moc rád.“

Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 12)

„Pro mne bylo nejdůležitější dojet do cíle, takže jsem se nejvíce soustředil na to, abych zlepšil své dovednosti za tak náročných podmínek. V této rallye jsme se hodně naučili, takže i když jsme nedosáhli výsledku, jaký jsme si přáli, byla to stále cenná zkušenost, která nám do budoucna pomůže. Stále se učím, což platí pro celý tým.“

Co bude následovat?

Posledním kolem letošního světového rallyového šampionátu bude Rallye Austrálie, pořádaná ve dnech 16. – 19. listopadu v australském Coffs Harbour v půli cesty mezi Sydney a Brisbane na pobřeží Nového Jižního Walesu. Na šotolinové etapy budou nasazeny dva vozy Yaris WRC, za jejichž volant usednou Latvala a Lappi. Očekávají se převážně horké a prašné podmínky.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama