1. 11. 2017 20:44 − 9845× − 15

Kudy se jezdilo – Rallye Praha 1989

V roce 1989 se jel první a poslední ročník Rallye Praha. Té "nové" Rallye Praha.

Ta původní Rallye Praha se jezdila na jaře v letech 1968-1974 a jejím vládcem byl Vladimír Hubáček (všechny výsledky zde). V roce 1989 se pak odjel jediný ročník "nové" Rallye Praha, který byl ale označen jako první ročník, takže na původní nenavazoval. Další ročník už se nikdy nejel, možná i díky změnám na politické scéně.

Soutěž se jela koncem srpna a pořádala ji ZO Svazarmu Stavební stroje Praha. Ředitelem soutěže byl známý Pavel Rejmon z AMK Bílá Labuť. Jela se jako sdružený krajský přebor A, což bylo nové označení pro původní oblastky. Start byl nahoře na Strahově v místě, kde se jezdí Pražský Rallysprint.

Mělo se odjet 6 rychlostních zkoušek dvakrát. Schválně říkám mělo, protože dvě erzety se nejely ani v jednom průjezdu. Důvod nevím, třeba to objasní někdo z pamětníků. Těch je docela dost, když se podíváte podrobně na výsledky. Já ale popíšu i ty zkoušky, které se nakonec nejely.

RZ1/7 Nučice – Nučice

První zkouška byla asi vyloženě na rozjetí. Trojúhelník Nučice – Tachlovice – Dobříč – Nučice kousek od Rudné kromě dvou odbočení asi nic nenabídl, minimálně ne z dnešního pohledu, ale asi ani tenkrát.


Úsek mezi Tachlovicemi a Dobříčí dnes

RZ2/8 Mořina – Hlásná Třebáň

Další zkouška se jela z Mořiny na Hlásnou Třebáň kousek od Karlštejna. Původně měla být zkouška delší a mělo se jet až z Kuchaře. Zkouška už přeci jen náročnější s výškovými rozdíly a hezkými "panoramaty".


Dnešní panorama před Hlásnou Třebání

RZ3/9 Řevnice – Mníšek pod Brdy

Úsek z Řevnic přes Brdy do Mníšku se nakonec vůbec nejel, respektive alespoň ne jako rychlostní zkouška. Startovalo se za Řevnicemi a přes kopec se sjíždělo do Mníšku, když se odbočilo na starou silnici.


Sjezd do Mnišku dnes

RZ4/10 Vrané nad Vltavou – Zvole

V Davli posádky přejely Vltavu a z Vraného pak stoupaly nahoru ke Zvoli. Technická byla hlavně úvodní část.


Stoupání nahoru dnes

RZ5/11 Libeř

Rychlostní zkouška přes Libeř se nakonec také ani jednou neodjela. Přitom to mohla být nejhezčí zkouška nejprve se sjezdem do Libeře a pak s výjezdem nahoru. Jak vidíte, v programu je napsáno, že cíl byl před silnicí 115, ale dnes je to silnice 105. Nebo jen překlep?


Stoupání z Libeře dnes

RZ6/12 Dolní Břežany – Krňák

Poslední zkouška se jela na známém úseku do vrchu ze Zbraslavy nahoru na Točnou. Tenkrát se ale jel směr dolů a jelo se už z Dolních Břežan. Cíl byl dole před hlavní silnicí a je to označeno jako Krňák. Upřímně nevím, co to je za označení a ani na mapách jsem to jako místní název nenašel. Třeba místní objasní.

Zajímavostí rozhodně je, že tento úsek (nahoru) se pravděpodobně pojede letos v rámci Pražského Rallysprintu. Tak nejen místo startu bude mít podobu s Rallye Praha 1989.


Úsek nahoru dnes

Soutěž vyhrál Jan Trajbold starší o jedinou vteřinu před Vlastou Hodaněm, který jezdí ještě dnes. Není ale sám, opravdu doporučuji si ty výsledky rozkliknout:)

A na co podíváme příště? Co kdybyste nějakou soutěž navrhli?

Komentářů celkem: 15
1. 11. 2017 21:031
0 0
Zkusil jsem co najde seznam a Krňák by mohl být toto - https://www.turistika.cz/mista/krnak/detail či https://cs.wikipedia.org/wiki/Kr%C5%88%C3%A1k
1. 11. 2017 21:122
0 0
Vidíš, už jsem asi neměl sílu poprosit strejdu Googlasmajlík Tak slepé rameno Berounky...
1. 11. 2017 21:343
0 0
Fantastický článek. Jen tak dál
1. 11. 2017 22:414
0 0
Řevnická RZ se nejela ,neb nebylo spojení.Kdo tu silničku na Mníšek zná,ví jaká to byla škoda.
1. 11. 2017 22:475
0 0
Původně napsal STIG
Řevnická RZ se nejela ,neb nebylo spojení.Kdo tu silničku na Mníšek zná,ví jaká to byla škoda.
Ty z Řevnic to musíš dobře znátsmajlík Díky za upřesnění
1. 11. 2017 23:576
0 0
Ač jsem Vsetiňák, tak cestu z Řevnic do Mníšku znám poměrně dobře a vždycky když jsem po ní jel, tak jsem si říkal, že by to byla krásná RZ. A v té době musela být cesta užší než dnes.
2. 11. 2017 13:197
1 0
Původně napsal vaca.p
Ač jsem Vsetiňák, tak cestu z Řevnic do Mníšku znám poměrně dobře a vždycky když jsem po ní jel, tak jsem si říkal, že by to byla krásná RZ. A v té době musela být cesta užší než dnes.
Užší ani nebyla,jenom hrbatější a bez svodidelsmajlíkUzoučký je až ten sjezd do Mníšku,ten by byl hodně na srdíčko.Parádní je i Točná,ta bývala opravdu uzoučká.Dneska se obávám,že tam diváky při sprintu ani nepustísmajlíkErzeta do Třebáně až s Kuchaře taky nebyla marná.Celou tuhle soutěž provázeli velké zmatky a bohužel už se neopakovala,škoda protože i v blízkém okolí Prahy se najdou parádní RZ.Bohužel jako všude tady řádí ekoteroristé.......
2. 11. 2017 18:448
0 0
Krásné vzpomínky, jen pro přesnost - ředitel byl Pavel Rejmon, ne Rajmon a byl to bratr dalších Rejmonů, Jana, Ivana a Jury. Všichni se kdysi upsali značce Trabant...

2. 11. 2017 19:049 Upraveno 19:13
0 0
Zrovna nedávno jsem na tuto soutěž na resultech se zájmem a překvapením koukal, díky nyní i za mapy! smajlík K RZ 1 Nučice-Nučice bych objasnil, že jde o trať "Tachlovického trojúhelníku", okruhového závodu motocyklů v 60.-80. letech, takže je jasné, že tato RZ byla patrně vybrána z tohoto důvodu, a že tam byl dostatek zkušených pořadatelů. Tachlovický trojúhelník se jezdí každoročně i v současnosti jako jízda pravidelnosti motocyklových i automobilových veteránů. Více zajímavých informací o jeho historii se lze dočíst zde: http://www.moto-svet.cz/okruhy-a-historie/byvale-ceske-okruhy/18-tachlovice http://vcctachlovice.cz/
2. 11. 2017 20:0810
1 0
Původně napsal mleta
Krásné vzpomínky, jen pro přesnost - ředitel byl Pavel Rejmon, ne Rajmon a byl to bratr dalších Rejmonů, Jana, Ivana a Jury. Všichni se kdysi upsali značce Trabant...

Samozřejmě Rejmon, proto jsem to jméno ředitele zdůraznil, jen jsem se upsalsmajlík
2. 11. 2017 20:2511
0 0
Ještě je zajímavost dodávám, že snaha obnovit soutěž na motivy této soutěže byla v roce tuším 2001 ze strany ředitele Pražského rallysprintu Petra Mihuleho, kdy to měla být rally pro historiky (jako se kromě Historic Vltavy v těch letech jezdila i samostatná Horácká Rally Historic). Na veřejnost tehdy vyplul už i časový harmonogram, a byly tam RZ právě na západním okraji Prahy jako tyto, kolem Kuchaře, Tachlovic, Lužce, Trněného újezda, a další. Ale soutěž byla zrušena ještě ve fázi přípravy a nekonala se. Nicméně v letech 2010-2011 se jezdila při Pražském rallysprintu Karlická RZ Karlík-Roblín přes údolí Karlíku, která se těchto míst doslova dotýkala.
4. 11. 2017 18:5012
0 0
Budu trochu oponovat s tim startem na Strahove. Nemate pravdu, start byl na tehdejsim place vedle studentskych koleji Hvezda, na nejakem byvalem hristi, bylo tam i UPecko. Byl jsem totiz ucastnikem teto Rallye se startovnim cislem 143, ale po nehode na RZ jsem musel odstoupit smajlíksmajlík. MS.
4. 11. 2017 18:5413
0 0
Původně napsal Shacki
Vidíš, už jsem asi neměl sílu poprosit strejdu Googlasmajlík Tak slepé rameno Berounky...
Budu trochu oponovat s tim startem na Strahove. Nemate pravdu, start byl na tehdejsim place vedle studentskych koleji Hvezda, na nejakem byvalem hristi, bylo tam i UPecko. Byl jsem totiz ucastnikem teto Rallye se startovnim cislem 143, ale po nehode na RZ jsem musel odstoupit smajlíksmajlík. MS.
16. 11. 2017 23:5814
0 0
Původně napsal mleta
Krásné vzpomínky, jen pro přesnost - ředitel byl Pavel Rejmon, ne Rajmon a byl to bratr dalších Rejmonů, Jana, Ivana a Jury. Všichni se kdysi upsali značce Trabant...

Jen bych vám rád připoměl, že Ivan Rejmon zůstal značce Trabant věrný dodnes a jezdíme spolu soutěže historiků a legendy tzv. Revivaly
17. 11. 2017 21:1315
0 0
Původně napsal milano61
Původně napsal Shacki
Vidíš, už jsem asi neměl sílu poprosit strejdu Googlasmajlík Tak slepé rameno Berounky...
Budu trochu oponovat s tim startem na Strahove. Nemate pravdu, start byl na tehdejsim place vedle studentskych koleji Hvezda, na nejakem byvalem hristi, bylo tam i UPecko. Byl jsem totiz ucastnikem teto Rallye se startovnim cislem 143, ale po nehode na RZ jsem musel odstoupit smajlíksmajlík. MS.
Start byl na plochodrážním stadionu Markéta. Pokud si dobře pamatuji Libeř byla zrušena také kvůli spojení. Soutěž se měla jet koncem srpna, ale nakonec se jela až na podzim, pravděpodobně 14. 10. jak je uvedeno zde ve výsledcích. Poslední RZ se jela už skoro za tmy
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!