Kudy se jezdilo – Rallye Praha 1989
Ta původní Rallye Praha se jezdila na jaře v letech 1968-1974 a jejím vládcem byl Vladimír Hubáček (všechny výsledky zde). V roce 1989 se pak odjel jediný ročník "nové" Rallye Praha, který byl ale označen jako první ročník, takže na původní nenavazoval. Další ročník už se nikdy nejel, možná i díky změnám na politické scéně.
Soutěž se jela koncem srpna a pořádala ji ZO Svazarmu Stavební stroje Praha. Ředitelem soutěže byl známý Pavel Rejmon z AMK Bílá Labuť. Jela se jako sdružený krajský přebor A, což bylo nové označení pro původní oblastky. Start byl nahoře na Strahově v místě, kde se jezdí Pražský Rallysprint.
Mělo se odjet 6 rychlostních zkoušek dvakrát. Schválně říkám mělo, protože dvě erzety se nejely ani v jednom průjezdu. Důvod nevím, třeba to objasní někdo z pamětníků. Těch je docela dost, když se podíváte podrobně na výsledky. Já ale popíšu i ty zkoušky, které se nakonec nejely.
RZ1/7 Nučice – Nučice
První zkouška byla asi vyloženě na rozjetí. Trojúhelník Nučice – Tachlovice – Dobříč – Nučice kousek od Rudné kromě dvou odbočení asi nic nenabídl, minimálně ne z dnešního pohledu, ale asi ani tenkrát.
Úsek mezi Tachlovicemi a Dobříčí dnes
RZ2/8 Mořina – Hlásná Třebáň
Další zkouška se jela z Mořiny na Hlásnou Třebáň kousek od Karlštejna. Původně měla být zkouška delší a mělo se jet až z Kuchaře. Zkouška už přeci jen náročnější s výškovými rozdíly a hezkými "panoramaty".
Dnešní panorama před Hlásnou Třebání
RZ3/9 Řevnice – Mníšek pod Brdy
Úsek z Řevnic přes Brdy do Mníšku se nakonec vůbec nejel, respektive alespoň ne jako rychlostní zkouška. Startovalo se za Řevnicemi a přes kopec se sjíždělo do Mníšku, když se odbočilo na starou silnici.
Sjezd do Mnišku dnes
RZ4/10 Vrané nad Vltavou – Zvole
V Davli posádky přejely Vltavu a z Vraného pak stoupaly nahoru ke Zvoli. Technická byla hlavně úvodní část.
Stoupání nahoru dnes
RZ5/11 Libeř
Rychlostní zkouška přes Libeř se nakonec také ani jednou neodjela. Přitom to mohla být nejhezčí zkouška nejprve se sjezdem do Libeře a pak s výjezdem nahoru. Jak vidíte, v programu je napsáno, že cíl byl před silnicí 115, ale dnes je to silnice 105. Nebo jen překlep?
Stoupání z Libeře dnes
RZ6/12 Dolní Břežany – Krňák
Poslední zkouška se jela na známém úseku do vrchu ze Zbraslavy nahoru na Točnou. Tenkrát se ale jel směr dolů a jelo se už z Dolních Břežan. Cíl byl dole před hlavní silnicí a je to označeno jako Krňák. Upřímně nevím, co to je za označení a ani na mapách jsem to jako místní název nenašel. Třeba místní objasní.
Zajímavostí rozhodně je, že tento úsek (nahoru) se pravděpodobně pojede letos v rámci Pražského Rallysprintu. Tak nejen místo startu bude mít podobu s Rallye Praha 1989.
Úsek nahoru dnes
Soutěž vyhrál Jan Trajbold starší o jedinou vteřinu před Vlastou Hodaněm, který jezdí ještě dnes. Není ale sám, opravdu doporučuji si ty výsledky rozkliknout:)
A na co podíváme příště? Co kdybyste nějakou soutěž navrhli?
Řevnická RZ se nejela ,neb nebylo spojení.Kdo tu silničku na Mníšek zná,ví jaká to byla škoda.
Ač jsem Vsetiňák, tak cestu z Řevnic do Mníšku znám poměrně dobře a vždycky když jsem po ní jel, tak jsem si říkal, že by to byla krásná RZ. A v té době musela být cesta užší než dnes.
Krásné vzpomínky, jen pro přesnost - ředitel byl Pavel Rejmon, ne Rajmon a byl to bratr dalších Rejmonů, Jana, Ivana a Jury. Všichni se kdysi upsali značce Trabant...
Vidíš, už jsem asi neměl sílu poprosit strejdu Googla Tak slepé rameno Berounky...
Krásné vzpomínky, jen pro přesnost - ředitel byl Pavel Rejmon, ne Rajmon a byl to bratr dalších Rejmonů, Jana, Ivana a Jury. Všichni se kdysi upsali značce Trabant...
Vidíš, už jsem asi neměl sílu poprosit strejdu Googla Tak slepé rameno Berounky...