reklama reklama reklama reklama
10. 11. 2017 08:29 − 2661× − 1 0

Čas zazářit pro španělské „R4“

Na předposledním podniku španělského asfaltového mistrovství se objevil dosud nejvyšší počet speciálů na způsob nadcházejících R4.

Po letech pravidel upřednostňujících před klasickými vozy dle mezinárodních regulí FIA místní libůstky typu speciálů GT od Porsche nebo upravených produkčních vozů nadešel letos konečně čas pro R5. Jako první jezdec historie opanoval španělské asfalty za volantem R5, konkrétně Hyundaie i20, Iván Ares. O pozici vicemistra spolu ještě v závěru roku měli svést souboje tři jezdci. Druhý pilot Hyundaie Surhayen Pernía a úřadující mistr Cristián García (Ford Fiesta R5) ale o tuto příčku žádný zájem neprojevili a na Rallye Mediterraneo la Nucia vůbec neodstartovali. Vicemistrem se tak už před začátkem soutěže stal pilot Škody Fabia R5 Pedro Burgo, který se v předposlední rally sezóny kvůli zdravotním potížím rovněž neobjevil.

Do hodně slabě obsazené soutěže nakonec odstartovalo pouhých 55 dvojic. Ares měl při absenci všech tří svých blízkých rivalů cestu k vítězství zcela prázdnou. Svůj Hyundai obléknul do oslavných mistrovských zlatých barev, kromě dvou rychlostních zkoušek všechny opanoval a rally vyhrál s náskokem třičtvrtě minuty. Po první zkoušce se však z vedení radoval Joan Vinyes za volantem Suzuki Swift R+. O vedení přišel až ve třetím testu, kdy se propadnul vteřinu za Arese. O šanci na skvělý výsledek přišel pilot Suzuki ve čtvrté zkoušce, když se u Swiftu objevily problémy s elektrikou. Do cíle nakonec Vinyes dojel s šestiminutovým odstupem až jako devátý. Na pozici nejrychlejšího pilota španělské obdoby nadcházejících vozů R4 se po RZ 4 dostal Miguel Fuster. Stáj RMC pro něho připravila zcela nový Renault Clio N5, zatímco Fusterův předešlý exemplář osedlal Alberto Monarri a do cíle ho dovezl na pátém místě. Fuster během celé rally úspěšně odolával útokům ze strany Gorky Antxustegiho, který jako obvykle startoval s obdobnou technikou zabalenou do karoserie Suzuki Swift. Fuster po třech odstoupeních konečně dotáhnul Clio N5 až do cíle a navíc na parádní druhé příčce.

Komentářů celkem: 1
10. 11. 2017 21:20
00
Co je to za auto ten Swift R+? Nějaká obdoba R5? Nebo taky R4?

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama