Thierry Neuville vítězí a bere sezónní stříbro
Poslední etapa Australské rally byla definitivní tečkou za letošní sezónou světového šampionátu a soutěžící si měli užít posledních 64 ostrých kilometrů, avšak kvůli nesjízdnosti cesty se opět jedna vložka rušila. Byl to případ zkoušky Pilbara Reverse, jejíchž deset kilometrů bylo zrušeno kvůli poškození cest lijáky, takže třetí etapa sestávala z pouhých 54 kilometrů. Po včerejšku zůstal na čele Neuville, který přišel o největšího soupeře a současně kamaráda Mikkelsena ve chvíli, když Nor udělal dvojitý defekt a musel se s druhou etapou rozloučit. Na druhé příčce byl po druhé etapě Latvala a třetí příčku držel Tänak.
Ve třetí etapě začal nejlépe Evans, naopak tato vložka byla konečnou pro Lefebvra,, který nepříliš povedenou sezónu zakončil vylomeným kolem po kontaktu se stromem. A to se k dalšímu Waterloo Citroenu ještě schylovalo, protože na následující RZ18 přehnal nasazení do té doby čtvrtý Breen, když šel přes střechu. V tomto místě se nabízí menší povzdechnutí, že mladíci Citroenu tedy splnili úkol od šéfa Mattona, aby na to trochu šlápli, ale cíl nespatřili… RZ19 na rozdíl od předcházejících žádná dramata nepřinesla a v servisní zastávce v polovině dne byl na čele Neuville s náskokem 14 sekund na druhého Latvalu. Třetí byl Tänak, čtvrtý Paddon a pak dvě minuty nic a Ogier.
Kvůli zrušení Pilbara Reverse zbylo v druhé sekci třetí etapy odjet pouze PowerStage a pak už byl čas na party a oslavu konce sezóny. Některým však závěr pěkně zhořknul, řeč je zejména o Latvalovi, který po jednom nepovedením katu skončil mimo cestu v mlází a musel odstoupit z druhého místa. V samotné PowerStage si nejvíce bodů připsal Ogier a z druhé příčky ho následoval Tänak. Třetí čas zajel Lappi, čtvrtý byl Mikkelsen a pátý Meeke. Celkově se nic nezměnilo na vítězství Neuvilla, který vybojoval absolutní druhé místo v hodnocení MS a může jen litovat nepovedeného úvodu sezóny, kdy se dvakrát havárií vyřadil z první příčky.
Po Latvalově konci připadlo druhé místo Tänakovi, jenž při své derniéře v M-Sportu zajistil pro britský tým zkompletování celé sezóny, kdy pokaždé bylo alespoň jedno auto na stupních vítězů, což se cumbrijskému týmu povedlo letos potřetí za nedávnou historii M-Sportu. Třetí příčku si připsal Paddon, pro nějž šlo alespoň o malou náplast na nepovedenou sezónu. Čtvrté místo bral Ogier, pátý dokončil Evans, šestý byl Lappi a až na sedmou příčku dnes vystoupal Meeke, který část včerejška neodjel skrze rally2. Nejrychlejším z domácích byl Dalton s Fabií R5, devátý Quinn s Lancerem vybojoval svůj první australský titul a desítku uzavřel Herridge.
Předpokládám, že tiskovka už dávno byla, tak co teda ten Ogi??
Ve čtvrtek Ogi říkal, že v neděli se dozvíme, co bude dělat příští rok (M-Sport/důchod/roční dovča), včera nebo předevčírem psal Martin Holmes, že se to možná dozvíme až z přihlášených na Monte a dneska Ogi v cíli power stage říkal, abysme se nezlobili, ale že nás bude ještě chvíli napínat...