--> -->
Jiří Šteg - eWRC.cz
25. 11. 2017 07:31 − 7209× − 3 0

Zametání cestiček pro Ogiera

Když připravoval Malcolm Wilson loňské vánoční video asi jen těžko předpokládal, jak úspěšná sezona M-Sport čeká v roce 2017.

Když připravoval Malcolm Wilson loňské vánoční video asi jen těžko předpokládal, jak úspěšná sezona M-Sport čeká v roce 2017. Kromě všech jiných úspěchů přinesla letošní sezona WRC jednu historickou premiéru. Dosud žádná soukromá stáje nezvítězila v klasifikaci výrobců. Zatím nejblíže tomu byl Kronos v roce 2006. Tehdy se továrna soustředila na přípravu C4 WRC pro rok 2007. Všech svých 14 vozů Xsara WRC tehdy Citroen „prodal“ Kronosu, který vozy provozoval s oficiálně nepřiznanou, ale o to silnější podporou francouzské továrny. Mistrem mezi značkami se stal Ford, tehdy ještě oficiální tovární tým před Kronosem/Citroenem a Loeb zvítězil v klasifikaci jezdců před Gronhölmem na Fordu o pouhý bod, když se posledních čtyř závodů nezúčastnil kvůli zlomené ruce.

Letošní WRC skončilo a prakticky všechny otazníky pro příští rok jsou zodpovězeny. Kromě jednoho: kam zamíří král. Aktuálně mu zůstává pouze jediná reálná možnost, chce-li příští rok sedět za volantem ve WRC (což ovšem není jisté). V Austrálii slíbil, že své rozhodnutí oznámí po soutěži, ale nakonec v cíli power stage odbyl všechny otázky vtipem. Na otázku, je-li si již jistý svou budoucnosti odpověděl, že jisté je pouze to, že to byla jeho poslední RZ v sezoně 2017. Přitom o své budoucnosti chtěl rozhodnout již během léta a vytvářel i tlak na vedení Fordu, aby splnilo jeho přání a vstoupilo oficiálně do WRC jako výrobce. Vedení takového koncernu ovšem má o rally především nejrůznější reporty, grafy a tabulky, vášeň v jeho rozhodování místo nemá. Sebastién se dosud odpovědi nedočkal. Malcolm tajemně mlčí, jen občas proniknou na veřejnost informace o jakýchsi jednáních s koncernem… Sebastién vedl jednání s Toyotou, nehodil se jí však do rozvojové strategie. Jeho jednání s Citroenem skončila bez úspěchu nejen kvůli finančním podmínkám kontraktu. Sporé kontakty s Hyundaiem skončily angažováním Mikkelsena, jakkoliv se pro rok 2019 nedá vyloučit nějaké překvapení. Tento týden si sám Sebastién dělal ze své situace legraci.

„Mám ovšem ještě jednu nabídku. Od mojí ženy. Dala by cokoliv, abych byl příští rok doma. Ale já vím, že stále ještě potřebuji trochu adrenalinu.“

Malcolm zatím vyjednává se všemi možnými partnery. Všichni kolem doufají, že věc je již prakticky rozhodnutá a čeká se jen na vhodnou příležitost, jak ji oznámit. Nemá to jako ředitel M-Sportu snadné, jakkoliv je tvrdým vyjednávačem. A v Sebastiénovi již loni našel důstojného partnera pro rozhovory. Jeho rozhodnost a cílevědomost Malcolma ohromila.

„Ví přesně, co chce. Až jednou půjdu do důchodu, měl by se Sebastién stát ředitelem M-Sportu, protože je ve vyjednáváních zatraceně dobrý.“

Možná to má být další lákadlo pro největší hvězdu týmu. Ostatně i odchod Tänaka, jakkoli zdánlivě překvapivý má svou logiku. Sebastién chce být jedničkou a udělá pro to všechno, vzpomeňme jeho památné souboje s Loebem v roce 2011 a to nejen na tratích RZ. Výkony estonského jezdce ovšem letos naznačily, že v sezoně 2018 by se mohl na krále dotáhnout a možná ho i porazit. Jeho odchod tedy Malcolmovi odstranil další potenciální problém, nehledě na jistě nemalou uspořenou částku za jeho gáži. O tom, že odchod Tänaka nebyl žádným rodinným dramatem svědčí i to, že se Ott zúčastní vánoční feérie M-Sport. Snad jsou tedy všechny cestičky umeteny.

Komentářů celkem: 3
25. 11. 2017 20:06
00
píšete : Tanakův odchod odstranil Malcolmovi další problém , " nehledě na jistě nemalou uspořenou částku za jeho gáži " . Pokud vím, Malcolm s oblibou prohlašuje, že své piloty zásadně neplatí . Seb II byl letos samozřejmě vyjímkou. Nemám informace o tom, že by platil Otta. Nebo se mýlím ?
25. 11. 2017 22:17
00
Mám dojem , že touto vyčkávacou taktikov Seb pomáha Malcolmovi vymámiť viac penazí od možných sponzorov a hlavne od Fordu. Takto predsa 5 násobný majster sveta nekončí! Karty sú rozdané už dávno.
26. 11. 2017 15:04
10
Tanakovi končila smlouva a vzhledem k tomu, že je z něj komplexní jezdec a potenciální šampion, nemohl by ho Malcolm "odbýt" nějakou nízkou částkou. Byl by se býval musel tak nějak přiblížit úrovni konkurenčních nabídek. I kdyby to bylo v jeho silách, vnitřní souboj dvou takových es jako Ott a Seb by nemusel být bez rizik. A že Ogi je pěkný brousek jsme viděli u Citroenu...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->