reklama reklama reklama reklama
1. 12. 2017 10:37 − 1755× − 0 0

Madrid se stal svědkem historické události

Španělský asfaltový šampionát o víkendu dospěl do svého konce, který se jako obvykle odehrál v okolí hlavního města.

O dvou nejdůležitějších příčkách v hodnocení mistrovství už ovšem bylo rozhodnuto po předešlých soutěžích. Mistrem se stal pilot Hyundaie i20 R5 Iván Ares a madridská soutěž se stala už druhou, kterou mohl pojmout vyloženě exhibičně. Jeho značkový kolega Surhayen Pernía přišel o post vicemistra ve prospěch jezdce Škody Fabia R5 Pedra Burga a o třetí příčku v mistrovství ještě musel zabojovat. Do boje s rychlými piloty ve speciálech R5 se znovu pustili piloti španělské obdoby nové kategorie R4. Joan Vinyes v Rallye Villa de Llanes se svým Suzuki Swift R+ přišel o vítězství jen s malým odstupem a na druhé místo se při předposlední Rally de la Nucía dokázal prodrat i zástupce konkurenční značky Renault Miguel Fuster. Tentokrát na sebe ale upřel pozornost třetí pilot s touto technikou, Gorka Antxustegi. Pilot Suzuki Swift R+ vyhrál úvodní zkoušku rally a druhému Burgovi nadělil 6,6 sekundy.

Vinyes na rozdíl od kolegy své stáji takovou radost nedělal, když hned v první zkoušce svůj Swift poslal mimo trať. Chyby se v úvodní zkoušce nevyvaroval ani Ares, kterého přetočení stálo dlouhou jednu minutu. Ještě před koncem první etapy se ale novopečený šampión dokázal vyhoupnout do elitní desítky. Pernía s druhým Hyundaiem také nepředváděl zrovna skvostný výkon a do soboty nastupoval ze šesté příčky. Dopředu se posunout nedokázal ani v druhé etapě a konečná sedmá příčka se ukázala jako nedostatečná k udržení třetí příčky v šampionátu. José Luis Peláez letos zkouší štěstí za volantem Fordu Fiesta R5, ale zatím na sebe pořádně upozornit nedokázal. Na madridských asfaltech se mu ale dařilo a po první etapě držel s odstupem 11,1 sekundy parádní druhé místo. I díky zařazení úseku na okruhu Jarama zdejší trať seděla speciálům GT více než v ostatních podnicích. Sergio Vallejo se vrátil za volant Porsche, ale moc štěstí mu vůz nepřinesl. Zato Álvaro Lobera se stejnou technikou se v sobotní dopolední sekci zapojil do boje o vítězství. Tlak na Atxustegiho bohužel vyvrcholil Loberovou chybou v RZ 10 a následným odstoupením. Na druhé místo znamenající nejlepší výsledek kariéry se tak vrátil Peláez a o stupínek níže se na pódiu postavil po senzační stíhací jízdě Ares. O historický okamžik se ale v Madridu postaral někdo jiný. Antxustegi sice vyhrál jen úvodní zkoušku, ale i to mu stačilo. Vedení si dokázal před všemi dotírajícími soupeři celé dva dny uhlídat a na cílové rampě slavil své první vítězství v šampionátu. Zároveň se mu povedlo coby jezdci vozu typu R4 prolomit neporazitelnost jezdců v silnějších speciálech R5.

Konečný stav šampionátu: 1. Ares 322,8, 2. Burgo 240,4, 3. Antxustegi 191,4, 4. Pernía 180,4, 5. García 175,8, 6. Vinyes 148,2

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama