Redakce - eWRC.cz
30. 11. 2017 08:20 − 1996× − 0

Pražské díkůvzdání

Po letošní úspěšné sezóně dostala posádka Jiří Hladík – Lukáš Šintal možnost poděkovat všem partnerům a fanouškům.

A to formou startu na Pražském rallysprintu.

Jiří, jak se zrodila myšlenka startovat v Praze?

Vlastně to nebyla nová záležitost. Měli jsme zde startovat už minulý rok se swiftíkem, ale po posledním závodu nebyl v kondici a díky chybějícím dílům to nebylo nemožné. Museli jsme se tedy omluvit a doufat, že se nám to povede letos.

To se sice povedlo, ale tak napůl. Suzuka nakonec zůstala doma…

Bohužel, je to tak. Bylo nám to celkem hodně líto. Chtěli jsme bojovat o bednu a swiftík by si za všechny výsledky určitě zasloužil hlavní město navštívit, ale po Vsetíně je nutné repasovat motor, tím pádem jsme museli najít jiné řešení. Po zvážení všech nabídek jsme se v konečné fázi rozhodli pro tým PRW Pavla Prášila a jejich vůz Honda Civic Type – R.

Pražský rallysprint byl pro vás premiérou, jak se vám závod líbil a jaká byla spokojenost s technikou?

Tento závod byl prakticky jedinou posezónní akcí, kterou náš tým ještě neabsolvoval, takže jsme se moc těšili. Po seznamovačkách kluci přivezli auto, které jsme polepili, nastavili pásy, mojí sedačku a pomocí Veny Kopáčka (díky kámo) se nám podařilo vyřešit i problém s interkomem, když nám ochotně zapůjčil kabelové propojky Peltor – Stilo. Auto bohužel nebylo možné ani krátce projet, takže jsme do toho šli bez testu. Ráno probíhalo standardně, jen na malou drobnost. Při zkoušce interkomu jsem omylem vytáhl propojovací kabel, a jelikož jsme jeli bez sluchátek, tak jsme na to přišli až při oblékání před první RZ. Tím pádem jsme museli první dvě vložky odjet na oči, ale celkem nám to šlo a Lukáš se alespoň procvičil v gestikulaci.

Na prvním průjezdu Strahovem jsme se už slyšeli a mohli tak zkoušet, jak tajpr funguje. Ve druhém průjezdu jsme chtěli zjistit, jak je auto rychlé a jeli na čas. Bohužel Lukáš vyrovnal naše vzájemné chybové skóre na 1:1, takže jsme si dali kolečko navíc.

Co se týče techniky, tak musím říct, že nás Honda vcelku příjemně překvapila. Je to sice enko, ale silnou stránkou auta je určitě motor, podvozek a ani brzdy nejsou na enko úplně špatné. Nevýhodou je bohužel velká hmotnost vozu, ale u současných aut je prostě realita taková. Celkově musím říct, že jsme byli velice spokojeni a musím poděkovat jak klukům z PRW Racing, tak i pořadateli za parádní akci, na kterou se určitě budeme rádi vracet.

Největší dík patří pochopitelně našim sponzorům, partnerům, mechanikům a fanouškům, bez kterých by to prostě nešlo. Můžeme slíbit, že budeme dělat všechno pro to, abychom je nezklamali ani v příští sezóně a opět vybojovali nějaký ten titul.

Ještě nesmím zapomenout na jedno speciální poděkování. Před startem poslední mokré RZ k nám přiběhl Ríša Lasevič a upozornil nás na místo, které neskutečně klouzalo a pár aut tam urazilo kola o obrubník. Takového chování si (hlavně v dnešní době) velice ceníme a děkujeme Ti, kamaráde!

Když je řeč o příští sezóně, prozradíš, jak by mohla vypadat?

Mohla by vypadat tak, že pojedeme s vozem kategorie R5 :) To samozřejmě pouze ve snu, ale mohu prozradit, že swiftík by si měl příští rok užívat zaslouženého odpočinku.

Takže Pražský rallysprint byl předsezónní test nového vozu?

Všechno je stále v řešení a tahle varianta je také na stole. Víc už ale neřeknu. Díky všem a těšme se společně na další sezónu:)

Foto: Pietro Fotijev

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!