--> -->
Jiří Šteg - eWRC.cz
30. 11. 2017 22:41 − 8557× − 16 0

Hänninen, Mikkelsen, Lappi. Rovanperä?

Škoda Fabia S2000 a R5 patří mezi nejúspěšnější rally vozy své epochy, nejsou-li prakticky etalony pro dané skupiny.

Ostatně jejich výsledky a získané tituly jsou dostatečně výmluvné. Jakkoliv mnozí trpíme při čtení tiskových zpráv Škody Motorsport, bohatě se nám to vynahradí při sledování výsledků škodovek. Při pohledu na to, co Škoda v rally představuje, se maně vrací otazník nad nepovedeným dobrodružstvím v nejvyšší lize. Octavia byla již svými rozměry geneticky poněkud nevhodná pro kategorii WRC, Fabia naproti tomu téměř optimální. Dohady o tom, jaký vliv měl Armin Schwarz na vývoj a sportovní výsledky obou vozů úplně neutichly dodnes. Faktem je, že byl s Octavií 12. v hodnocení WRC 2001. Oba projekty zřejmě trpěly především organizační a managerskou nedokonalostí resp. nejistotou. Model, který se osvědčil ve výrobě, kde se na vedoucí místa instalovali pracovníci z koncernu, v motorsportu ztroskotal. Nejen fanoušci, ale i členové představenstva Škoda a. s. mohou jen těžko s radostí vzpomínat na éru Dietmara Metricha, která vyvrcholila sportovní tragédií Colina McRae při Rally Australia. Škodě Motorsport se podařilo tuto katastrofu přežít. Po jisté odmlce a ve změněné organizační i personální podobě se impozantně vrátila do motorsportu. Vítězství v podpůrných šampionátech SWRC 2011 a WRC 2 v letech 2016 a 2017 jsou toho důkazem ještě zvýrazněných výsledky v evropském i pacifickém šampionátu a celé plejádě šampionátů národních. Jakkoliv jsou v myslích pamětníků moderní rally pevně usazeny takové vozy jako 110 Rally, 120 S, 130 RS, 130 LR i všechny tři KitCary se svými dílčími (a někdy překvapivými) výbornými výsledky, až Fabie se staly výrazným zástupcem značky na světové úrovni.

Ve Škodovkách však také jezdila řada jezdců, kteří to dotáhli až k továrnímu angažmá v nejvyšší lize WRC. V letošní sezoně to byli Juho Hänninen, Andreas Mikkelsen a Esapekka Lappi, všichni tři v nedávné minulosti tovární jezdci Škody. V mistrovství však byla klasifikována i řada jezdců, kteří v minulosti pravidelně usedali do Fabií a ty tak sehrály v jejich kariéře významnou roli. Celkem jich bylo deset z dvaceti šesti! Není tedy divu, že o tovární sedačku ve Škodě je velký zájem. Pontus Tidemand, letošní mistr WRC 2, se zdá být jasnou jedničkou továrního týmu. Volná místa v RC 1 nejsou a při jeho věku si může dovolit ještě jednu sezonu v této kategorii. Jan Kopecký již zřejmě příležitost k pravidelné účasti ve WRC nedostane a jeho příští sezona (bohužel) bude zřejmě víceméně kopírovat tu letošní. Silně se však v zákulisí hovoří o nové jezdecké akvizici, která by byla pro PR značky mimořádným přínosem. Měl by jí být Kalle Rovanperä, který se příští týden zúčastní testů Škody Motorsport v Norsku. Proslýchá se také, že Timo Jouhki má plné ruce práce s prosazením Teemu Suninena do RC 1 a že ani jednání o budoucnosti Kalleho neprobíhají z nejrůznějších důvodů tak hladce, jak očekával. V nedávném interview hovořil víceméně s jistotou o tom, že příští rok stráví jeho svěřenec ve Fiestě R5. Účast na továrních testech Škody však může signalizovat něco jiného. Otázkou by pak byla budoucnost Ole Christiana Veibyho…

Komentářů celkem: 16
1. 12. 2017 08:37
00
Kamarád z Bolky říkal, že tam už se o tom mluví jako o hotové věci
1. 12. 2017 08:52
00
Tak na Schwarze mám bohužel jen negativní názor , a mladý Rovanpera ve Škodovce : to by byla bomba ! To je jeden z největších talentů v poslední době , a ještě je to v podstatě kuře. ( Kuře sorry jako ... smajlík )
Celá sezóna Kopeckého ve WRC 2 je bohužel taky utopie, i když za to, co pro značku udělal, by si to zasloužil.
Ale tady pro sentiment není místo smajlík
1. 12. 2017 09:32
Upraveno 09:37
00
Já jsem myslel, že M-sport bude chtít mít Kalleho pod smlouvou. Trochu nerozumím, že si to nechali utéct.

Mimochodem, má autor pro ten svůj poslední odstavec nějaké informace nebo jenom fabuluje? Já třeba slyšel, že Kopecký se má od ofiko ŠM odtrhnout a mít vlastní polotovární tým. Taky jsem slyšel, že za ŠM aspoň pár rund WRC2 pojede Nordgren. A taky jsem slyšel, že Tidemandovi ŠM neprodlouží smlouvu. To poslední se mohlo změnit, ale stejně mám spoustu naprosto rozdílných informací , než autor, tak jsem zmatený.
1. 12. 2017 09:48
00
Kalle Rovanpera v tovární Škodovce - to by byla super zpráva. Kalleho jsem ŠM přál už celou sezónu a nějak jsem čekal právě vášnivé námluvy s ním. Po tom, co po něm šáhl M-Sport to bylo přeci jen logičtější - do R5 a z R5 do WRC17, ale je-li reálná šance toho mladíka vidět ve Škodovce a třeba i na Barum Rally, bylo by to super!
Honza Kopecký s vlastním týmem Motorsport Kopecký v ČR, trochu smutnější zpráva ale taky dobrý.
1. 12. 2017 10:46
Upraveno 10:46
00
Slyšel jsem to od kamarádky z Finska, pak v Sosnové (hlavně o tom Suninenovi, tam jsem dokonce zaslechl, že by za Škodu měl jezdit Teemi a Kalle, ale co pak Pontus? Že by zafungovaly rodinné vazby na Ford nebo sponzory?) a když se to objevilo i v německém do it sideways, tak jsem si řekl, že jde do tuhého a není kouře bez ohně. Dívej se na to jako na Pražský rallysprint nebo Mikulášskou rally, do mistrovství odborné žurnalistiky se to nepočítá, ale jako volný podnik to špatné není. A navíc jsem měl v hlavě těch deset bývalých pilotů Škody v žebříčku WRC 2017, tak jsem to použil jako rámování. Koneckonců jsme web nadšenců, takže i autoři mohou být někdy zmatení, já teda občas jsem smajlík.
1. 12. 2017 11:45
00
Pontus musí jít do WRC, ve WRC2 si nemá co dokazovat. To samé Honza Kopecký, měl by se ještě pokusit o WRC (prý se snaží, je to o penězích). A tím mě napadá, zda Kalle nebude jezdit i český mistrák. Asfalty zatím moc neumí a ve světě se moc nejezdí, tady by se mohl leccos naučit.
1. 12. 2017 12:46
00
Možná, že Msport se vycinkla na Ogierovi a Kahleho prostě museli pustit. Ale ono je těch mladíků teď dost, takže bych se o Msport nebál. I Elvyn je ještě mlaďas. A Ogier je prostě jasně nejlepší volba. Kahle má ještě čas, může si dát rok dva v WRC2 ...
1. 12. 2017 13:17
00
Původně napsal shifty
Možná, že Msport se vycinkla na Ogierovi a Kahleho prostě museli pustit. Ale ono je těch mladíků teď dost, takže bych se o Msport nebál. I Elvyn je ještě mlaďas. A Ogier je prostě jasně nejlepší volba. Kahle má ještě čas, může si dát rok dva v WRC2 ...
Snad si nemyslíš, že by Malcolm Kalleho platil ? Nespíš by mu dal káru a M Sport podporu, ale platil by si to sám.
Malcolm potřebuje love na jiného kolíka ...
1. 12. 2017 13:26
00
Původně napsal plejtvak
Pontus musí jít do WRC, ve WRC2 si nemá co dokazovat. To samé Honza Kopecký, měl by se ještě pokusit o WRC (prý se snaží, je to o penězích). A tím mě napadá, zda Kalle nebude jezdit i český mistrák. Asfalty zatím moc neumí a ve světě se moc nejezdí, tady by se mohl leccos naučit.
Kopecký už na WRC dle mého názoru nemá, ale ve WRC 2 by měl hodně vysoké šance. Je to starý protřelý matador, je vyježděný a jezdí hlavou. Jenže to by stálo hrůzu peněz, fabrika ho do světa nepošle, a tak by mu prachy musel shánět otec. Ten je sice velmi schopný, ale tahle sranda by stála hodně, hodně mega, a nevím, kde by je sehnal.
Už jsem tady psal, že by bylo pro sponzory určitě zajímavé spojit své aktivity a jméno s jeho. Moc bych mu to přál, už těch let na špičkové úrovni se svým věkem moc nemá (sorry) můj názor
1. 12. 2017 13:27
00
Otázek je možných pokládat hodně.... třeba: Kolik aut/posádek Škoda nasadí do MS? Pojede opět "tovární" jezdec APRC? Že by VW nechalo Pontuse testovat Polo, kdyby měl odejít přímo k Fordu/M-Sportu? Pustili by u nás Kalleho jinam než do Poháru mládeže?
1. 12. 2017 14:02
00
Vidíš, to s tím Pohárem mládeže je pravdasmajlík Ale výjimka se dá schválit, on řidičák má.
1. 12. 2017 14:03
00
Původně napsal Medvěd
Otázek je možných pokládat hodně.... třeba: Kolik aut/posádek Škoda nasadí do MS? Pojede opět "tovární" jezdec APRC? Že by VW nechalo Pontuse testovat Polo, kdyby měl odejít přímo k Fordu/M-Sportu? Pustili by u nás Kalleho jinam než do Poháru mládeže?
A co na to Jan Tleskač .. ? smajlíksmajlík
1. 12. 2017 14:13
00
Já to hodil do placu spíš ve stylu, na který reagoval El Matador smajlík Zatím je ještě dost "neznámých". Určitě jde leccos, i vyjímka (dokonce jsem kdesi zaslechl, že se o ní mělo jednat už pro letošek?). Rozhodně bych neměl nic proti tomu, kdyby krom Kopeckého, Pecha a dalších u nás jeli o titul Lukyanuk a Rovanpera jun. smajlík
1. 12. 2017 14:18
00
Mimochodem Lukyanuk také slíbil zajímavou novinku už brzy...smajlík
1. 12. 2017 14:21
Upraveno 14:22
00
Pochvala Martinu Ševčíkovi za odhalení poněkud potměšilého chytáku. KitCary byly dva až čtyři, podle toho, jak se to počítá, takže průměr je tři smajlík. Feldy jezdily se třemi motory. Začaly s hliníkovými 1,3 a 1,5 litru OHV se třemi(!) ložisky klikové hřídele, jejichž původ sahal až k motoru ze Škoda 1000 MB... Poté dostaly koncernové 1,6 s litinovým blokem. Octavia jezdila jenom s převrtaným 1,8.
2. 12. 2017 09:29
00
A ještě bych mezi 130LR a tři kitcary určitě vmístil Favorita, taky si to zaslouží....smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->