Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 12. 2017 23:01 − 4325× − 4

Seb Ogier o rozhodnutí zůstat v M-Sportu

Už bylo oznámeno, že Sébastien Ogier bude obhajovat svůj jezdecký titul v M-Sportu a proč se tak rozhodl, o tom v článku.

Server Motorsport News po oznámení setrvání Sébastiena Ogiera u M-Sportu udělal krátké interview se Sébastienem Ogierem, kde se již pětinásobný mistr světa rozhovořil o tom, proč se rozhodl tak, jak se rozhodl a jak reálná byla jeho slova o odchodu do jezdeckého důchodu.

"Jaký je to pocit, mít vyřešeno další působení?"

Samozřejmě, že mám velkou radost. Nemohl jsem o tom oficiálně mluvit, ale už nějaký čas jsem měl v hlavě rozhodnuté, že chci zůstat v M-Sportu i pro další rok. Je dobré, že je to nyní oficiální, což znamená, že se můžeme soustředit na nadcházející sezónu a budoucnost. Už jsme na toto téma a otázky, co udělat, abychom byli konkurenceschopní, nějaké debaty vedli.

"Jak vážně jsi myslel svůj odchod do důchodu?"

Když jsem zvažoval svou budoucnost, tak i tato možnost musela přijít do úvahy. Mám rodinu a je pro opravdu důležité s ní trávit maximum možného času. Ale už jsem se rozhodnul a na konec kariéry je ještě pořád příliš brzy, stále mám ještě čas na to odvádět dobré výkony v tomto sportu a užívat si jej. Rozhodnutí zůstat také znamená, že mohu s M-Sportem být u jejich dalšího pokračování. Letos jsme dobře začali a bylo to opravdu jedinečné, když jsme jako outsider vyhráli titul. To nás všechny naplnilo výjimečnými pocity.

"V M-Sportu už rok působíš, bude to v nadcházející sezóně snazší nebo náročnější?"

Loni to bylo obtížné tím, že jsem se k týmu připojil na poslední chvíli bez nějakého testování, ale to neznamená, že by to napřesrok bylo snazší. Budu mít více času na svou přípravu a mám na své straně roční zkušenosti s týmem a autem, ale to platí pro všechny, všichni jsou připravení se zlepšovat a poznali za ten rok auta. V tomto roce jsem byl hodně spokojený s autem, které jsme měli, jezdili jsme vyrovnaně a neměli na žádné soutěži slabiny. Teď chceme udělat pokrok ve výkonu a jsme si jistí, že vývojem dokážeme o auto kousek zlepšit a to je také důvod, proč jsem říkal, že jsem chtěl více výkonu. Nemůžu jít do detailů nebo toho, jak zlepšení dosáhneme, ale cítím, že budeme mít více podpory od Fordu pro nadcházející rok.

"Co říkáš na Elfyna Evanse jako dvojku týmu?"

Je to dobré rozhodnutí. Elfyna znám z letoška, známe se navzájem, ale teď se poznáme ještě více. Tím, že letos vybojoval své první vítězství, ukázal, čeho je schopný a v příštím roce pojede zpět na pneumatikách Michelin, takže si jsem jistý, že bude dobrým týmovým kolegou. Jak ukázal letošek, tak je důležité mít silný tým a dobré je také to, že Elfyn M-Sportu zná, působí v něm déle než já a může popostrčit tým správným směrem.

"Pojede s tebou nadále Julien Ingrassia?"

Jasně. Nedokáži si představit, že by vedle mě seděl někdo jiný než on. Letos měl nějaké drobné problémy a havárii ve Finsku docela odnesl, ale nezvažoval, že by už ukončil kariéru, pořád mu tento sport má co nabídnout.

"A na závěr, máš radost, že můžeš pokračovat ve spolupráci s Malcolmem Wilsonem?"

Hodně se toho řeklo a napsalo o mém rozhodování tom, kam bych šel a vím, že část z toho se točila okolo peněz, ale můhu vám říct, že jsem se rozhodoval nejen na základě financí. Měl jsem možnost jednat i s dalšími týmy, ale musel bych být opravdu přesvědčený nejenom co se týče peněz, ale do hry vstupují také takové věci jako je skvělý šéf týmu a toho si za peníze nekoupíte. Z nikoho jsem neměl takový dobrý pocit jako z Malcolma. Opravdu jsem cítil, že tvrdě bojuje za to, aby mě udržel v týmu, spolupráci s ním a týmem si moc užívám, takže z toho všeho mám hodně dobrý pocit.

Komentářů celkem: 4
2. 12. 2017 11:44
0 0
Tak jak jsem neměl Seba rád ve VW a ještě předtím v citroenu, tak u mě v posledním roce stoupl v oblíbence, což jsem nečekal. Pod Malcolmem se z něj stala osobnost, vyspěl a možná je to i tím, že má rodinu a přemýšlí jinak. Každý ho srovnává se Sebem I, ale za sebe mohu říct, že Ogier, tím že dokázal vyhrát titul se dvěma značkama, tak si toho cením víc. Navíc ford nebyl úplně top auto., což jen dokazuje, jaký je to pilot.
2. 12. 2017 14:07
0 0
Z čeho soudíš, že Ford nebyl úplně top auto?
2. 12. 2017 20:02
0 0
Mám na Ogiera velmi podobný názor, ale pořád bych ho nedával na úroveň Loeba. Sice vyhrával jen se Citroenem, ale on by to dokázal asi i s Fabií. O tom není pochyb. Koneckonců dokazuje s 306 co stále dokáže.
2. 12. 2017 21:28
0 0
Původně napsal Spik
Mám na Ogiera velmi podobný názor, ale pořád bych ho nedával na úroveň Loeba. Sice vyhrával jen se Citroenem, ale on by to dokázal asi i s Fabií. O tom není pochyb. Koneckonců dokazuje s 306 co stále dokáže.
To 306 je celkem těžko porovnatelné s dnešními auty, což si myslím že byl záměr, aby mohl jezdit s čistou hlavou a případně ho nikdo nenařkl že jako mistr světa zesměšňuje jezdce lokálního šampionátu. Výrazně pomalejší než třeba R5 to podle mě nebude pokud není kluzko. Ve vracácích se zahrabe, na rozbitém to taky bude mít limity, ale zas v rychlejších úsecích může mít slušnou výhodu. Homologační hmotnost byla pod tunu, ne? Výkon bude určitě atakovat 300 koní, možná byl i za když se jim rozletěl motor smajlík Že je auto špičkově připravené nepochybuju.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama