Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 12. 2017 09:44 − 4232× − 0

Polo GTi R5 se poprvé odhalilo na Malorce

Volkswagen Polo GTi R5 se poprvé ukázal veřejnosti a tým doufá, že půjde o nástupce stejně úspěšného jako bylo Polo WRC.

Je tomu sotva pár dní, co se na světlo světa dostaly první špionážní fotky z testů Pola GTi R5 a včera Volkswagen oficiálně vypustil snímky vozu z oficiálního představení tohoto speciálu. Stalo se tomu na Malorce, která se tak stala dalším milníkem ve vývoji vozu, na kterém se pracuje od počátku letošního roku. Poprvé auto zavrčelo na jihu Francie ve Fontjoncouse, kde probíhaly úvodní testy, v dohledné době se Polo R5 vydá do Velké Británie, kde se bude dále seznamovat se šotolinou. Francouzský region je pro Volkswagen motorsport důležitým místem, neboť v té samé lokalitě se prvně testovalo i Polo WRC, podobnosti pokračují i tím, že za vývojem stojí jako jeden z vedoucích Jan de Jongh, který dělal ve WRC éře inženýra Sébnastienu Ogierovi, žádným nováčkem není ani FX Demaison, který má na svém kontě řadu úspěšných vozů.

Ostré nasazení, ač zatím s nulou na dveřích, je pak plánováno při Německé rally 2018, kde by se nástupce Pola WRC měl objevit poprvé na rychlostních zkouškách. K představení Pola GTi R5 říká ředitel Volkswagen motorsportu Sven Smeets: "Odhalení Pola R5 veřejnosti bylo velkolepým okamžikem. Jasná podobnost s civilním Polem je nepochybná. Rally verzí získá rodina vozů GTi dalšího dechberoucího člena. Velkou chválu si za podobu auta zaslouží náš tým a kolegové z Volkswagen Designu ve Wolfsburgu. V nadcházejících měsících musí Polo R5 prokázat své kvality v řadě těžkých zkoušek, aby bylo zajištěno, že v rukou zákazníků dokáže navázat na úspěchy svého předchůdce," říká Sven Smeets.

"S prvními testy si Polo Rř poradilo bez nějakých problémů. Zpětná vazba od testovacích jezdců byla pozitivní," říká k prvním jízdám Pola R5 FX Demaison a pokračuje, "je jasné, že přínosem je možnost využívat zkušeného týmu inženýrů a mechaniků, kteří se podíleli na vývoji Pola, které vyhrávalo v mistrovství světa. Stejně tak jako v minulosti platí, že využíváme možnosti těsné a vynikající spolupráce s kolegy v oddělení technického vývoje v Wolfsburgu a stejně tak spolupracujeme s kolegy ze Škody, kteří svůj vůz R5 nabízejí zákazníkům od roku 2015," uzavírá FX Demaison.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama