Stalo se před x lety – 49/2017

Dnešní díl bude letošní předposlední, ale doufám, že stále zajímavý.

Předposlední proto, že o Vánocích se toho opravdu mnoho nejede a neděje. Takže ještě jednou za týden a pak se nebojte, celý rok pojedeme dál:)

5. prosince 2008 – první vyhraná RZ v MS pro Ogiera

Dnes je to na den přesně 9 let, kdy Sebastien Ogier vyhrál svoji první rychlostní zkoušku v MS. Byla to RZ2 Sweet Lamb ve Walesu 2008. Šlo o jeho první start s vozem WRC a hned první odjetou RZ vyhrál (RZ1 byla zrušena). Důkaz geniality?

Od té doby Ogier vyhrál 501 zkoušek a patří mu v historickém pořadí 9. místo (vede Loeb s 906). 8 vítězství na něj ztrácí Latvala, další z aktivních jezdců je Neuville, ten má ale "jen" 134 dílčích vítězství.

A ještě jedna zajímavost – svoji jubilejní 500. zkoušku vyhrál Ogier opět na Sweet Lamb – letos. Kolik jich přidá příští rok?

7. prosince 1986 – Olympus Rally – poslední soutěž legendárních béček

Před 31 lety se uzavřela slavná epocha legendárních béček poslední soutěží MS 1986, kterou byla americká Olympus Rally. Byla to zvláštní soutěž, protože na start se postavili jen dva jezdci z absolutní špičky – Markku Alén a Juha Kankkunen. Proč zrovna oni? Protože mezi nimi se rozhodovalo o titulu mistra světa. Markku Alén potřeboval vyhrát a pak už jen čekat, jak FIA rozhodne o výsledcích ze Sanrema 1986 (nedávno jsem o tom psal).

Markku Alén byl lepší a poslední soutěž MS, kde mohla béčka startovat, vyhrál. Víc udělat nemohl. Jenže FIA se pak rozhodla výsledky Sanrema anulovat a mistrem světa se stal Juha Kankkunen. Tím se éra béček uzavřela.

11. prosince 2003 – ČMPR 2004 pod záštitou FAS

Před 14 lety jsme psali o sblížení ČMPR a FAS. Dál to nechám bez komentáře.

Českomoravský Pohár Rally 2004 se jede jako oficiální národní mistrovství pod záštitou Federace Automobilového Sportu.

V minulém týdnu proběhla závěrečná jednání o možném začlenění seriálu automobilových soutěží ČMPR 2004, který pořádá AAS, do systému národního mistrovství pořádaného Federací Automobilového Sportu. Dne 3.12.2003 se sešli zástupci obou organizací v Benešově k dořešení technických záležitostí a 6.12.2003 v Humpolci k jednání o otázkách sportovních a organizačních. Výsledkem bezmála šestiměsíčních příprav a jednání je dosažený kompromis vyhovující oběma stranám.

Asociace Automobilového Sportu byla svými zakladateli míněna jako zastřešující organizace motoristického sportu provozovaného na řekněme poloprofesionální bázi. Jelikož se ale nároky na zabezpečení tratí, na posádky a koneckonců i na pořadatele, rok od roku zvyšují, došlo k dohodě a Federace Automobilového Sportu se stává od nového roku zastřešujícím prvkem a to z hlediska organizačního, ale zejména z hlediska legislativního. Auta se sportovním průkazem, zcela legální organizace a profesionální zajištění. To toto řekněme partnerství, mezi AAS a FASem, splňuje. Systém pořádání, vypsané třídy, práce technických a sportovních komisařů, to vše zůstává plně v kompetenci AAS.

Pro všechny nové posádky z toho mimo jiné vyplývá povinnost odjet určitý počet závodů ČMPR k získání tzv. velké národní licence. Tím se i částečně zamezí startu úplných nováčků v silných vozech kategorie N4 či A8. Pro stávající posádky je to zase možnost zkusit popř. otestovat svůj vůz na nových tratích.

Pro současné posádky ČMPR z toho na druhou stranu plyne ještě lepší zabezpečení a kvalita dosavadních soutěží.

5. prosince 2007 – Rallyově nerallyový kalendář Martiny Škardové

Dnes je to přesně 10 let, kdy jsme zveřejnili náhledy speciálního kalendáře Martiny Škardové, dnes už Šlehoferové. Autorem snímků byl renomovaný motoristický fotograf Petr Frýba.

„Nejprve mi chvíli trvalo, než jsem se trochu vžila do pro mne zcela nové role "modelky". Zpočátku jsem měla větší trému než před startem do rychlostní zkoušky na Jänner Rallye,“ popisuje nezvyklou roli Martina.

Kalendář vás opravdu zaujal, o čemž svědčí i 60 komentářů. Neuvěřitelné je, že Martina i po 10 letech a jednom miminku vypadá stále stejně:) A kdy bude návrat na tratě?

Martinu jsem požádal o svolení připomenout 10 let staré fotky a přitom jsem se i zeptal, zda se neplánuje návrat do soutěžního vozu. "Zatím se odkládá, protože rodina se brzy rozroste o druhého "piňdoura". Až to všechno odkojím, tak bude velký comeback!" Je vidět, že Martině zůstává dobrá nálada. Takže gratulace míří do Kdyně!

No a pro vás ještě odkaz na 10 let starý článek, kde je fotek více:)

Tak za týden zase u dalšího vzpomínání.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!