Jarmo Mahonen: Zkoušky v MS by měly mít tak 10 km
Doslova pak řekl, že doba, kdy rally byla o výdrži, už je nenávratně pryč. Budoucnost je prý v kratších zkouškách.
V posledních sezónách nechávala FIA soutěžím volnost v tom, jak ji pojmou. Někdo tak zařazoval dlouhé zkoušky, někdo noční. FIA si ale myslí, že se to neosvědčilo a je třeba opět soutěže nějakým způsobem sjednotit.
Podle Mahonena by se během dne mělo jet více kratších zkoušek ve dvou průjezdech s tím, že by byl povinný polední servis. "Dali jsme pořadatelům určitou volnost v tom, jak si mají soutěž udělat a jak zdůraznit její přednosti, ale neosvědčilo se," tvrdí Mahonen. "Tedy někde ano, ale někde ne. Musíme to sjednotit."
Hlavní problém vidí v dlouhých rychlostních zkouškách. "Loni se v Mexiku jela 80 km dlouhá zkouška. A co se tam stalo? Nic. Akorát to nudilo. Klidně by stačily zkoušky 10 km dlouhé. Čím víc zkoušek, tím více se generuje novinek pro sociální média. Stále se najdou lidé, kteří tvrdí, že soutěž by měla mít klidně 1000 km zkoušek. Jenže rally prošla nějakou evolucí a nejde se vrátit do starých časů. Rally, jak si ji pamatujeme, už taková nikdy nebude. Dnes ztratíte 10 sekund na první vložce a máte po nadějích. Dříve si jezdec řekl, že druhý den bude útočit. Ty dny jsou pryč. A auta nejsou stavěná na výdrž."
Dále by chtěl mnohem více návštěv servisů. "Nejsem příznivcem vzdálených servisů. Musíme si uvědomit, že šampionát se pořádá pro automobilky a ty utrácejí milióny do pohoštění. Jenže ráno všichni odjedou a pozdě večer se vrátí. A co mají dělat s pozvanými hosty celý den? Soutěže by měly být více kompaktní a jejím srdcem by měl být servis, kde se bude nabízet zábava."
A pak se ještě pustil do kritiky dlouhých přejezdů. "Ve Walesu nebo ve Švédsku tvoří rychlostní zkoušky jen 20% celkové tratě. To je málo, minimum by mělo být 25%. Jinak to bude jen přejíždění, ne rally."
Ale asi už vůbec nejde o sportovní hodnotu, obtížnost, odolnost aut, výdrž nebo odvahu jezdců, jde hlavně o dostatek obsahu pro sociální sítě.
Tesim se, ze ve FIA bude pusobit sef/-ka rally, ktery bude mit koule, aby prosadil navrat Safari Rally!
Ten pán musí být velký k-k-t...
To je mocný senila...
Jen jestli to není příprava na éru hybridů... Ty budou asi potřebovat větší ser. péči a takhle to bude zavedeno už dřív. Je to jakási doba na.o.no
Čím vír rz, tím víc vidíš. Čím kratší vložky, tím větší flatout. Jsou soutěže MS který jsou nádherný, ale mají třeba jen 9RZ, to se naprosto nevyplatí navštívit. Rally mě nebaví pokud vidím jednu/dvě rzety za den. Chci přejíždět a stihnout jich 6, pak je to bomba a za zaávod vidíš všechny 15x, ne-li víc a to je trošku jinej zážitek než když vidím celý stratovní pole 5x. Časy se mění a nic nebude jako dřív, tohle nás trápit ale nemusí, naopak