Kudy se jezdilo – Valašská Rallye 1985
První ročník se jel v roce 1982 a soutěž měla stejně jako další roky centrum ve Vsetíně. Dlouhá léta se jezdila jako oblastka, až v roce 1988 povýšila na přebor. Nejúspěšnějším jezdcem Valašky je Láďa Křeček, který ji vyhrál 4x. Přehled všech ročníků najdete zde.
My se dnes podíváme na tratě z roku 1985. Jak se to jezdilo předtím zatím nevím, ale mám i mapy z let následujících, takže budu i trochu porovnávat s jinými roky. V zásadě se ale jezdily stejné úseky.
Jelo se na 4 úsecích, každý z nich dvakrát. Vzhledem k tomu, že většina se jezdila přes lesy a šotoliny, kde je těžké přesně najít trasu, poprosím i místní znalce, aby případně v diskusi přispěli k upřesnění. Rozdíly v kilometrech mezi popisy RZ a mapou neřešte, tam se prostě někdo tehdy netrefil.
RZ1/5 Vesník – Malá Bystřice
První úsek Vesník – Malá Bystřice patří ke klasikám nejen Valašky, ale i Rally Vsetín. Především část od Vesníka nahoru pod Dušnou je tradiční, nahoře je pak několik variant. V roce 1985 se pokračovalo sjezdem do Malá Bystřice. V roce 1987 se odbočilo doleva na Růžďku, ale nejelo se přímo. Odbočilo se na dnešní cyklostezku až k místu U Kvočků (viz nová mapa) a přes místo označené Vsacká se přijelo do Růžďky.
Poslední možností je pak pod Dušnou zabočit doprava. To se jelo třeba naposledy v říjnu ve Vsetíně, jen obráceně.
Sjezd do Horní Jasenky dnes
RZ2/6 Poličná – Jarcová
Tento úsek patřil v osmdesátých letech ke stálicím a jezdil se podle všeho v neměnné podobě. Jen jsem nenašel, jak se jezdil takový ten oblouk kousek před cílem, dnes už tam taková cesta asi neexistuje.
Téčko dole u řeky dnes, přijíždělo se zprava
RZ3/7 Pržno – Kateřinice
Pržno – Kateřinice patřila ke klasikám i na Barumce. Nejsem si úplně jist, zda především lesní úsek mezi Pržnem a Mikulůvkou jsem odhadl přesně. Jezdil se i obrácený směr (1987). V roce 1988 se jel stejný směr, ale začínalo se už za Mikulůvkou u řeky, podél které se jelo do Pržna a navázalo se na tento úsek.
Sjezd do Kateřinic dnes
RZ4/8 Hošťálková – Semetín
Semetín je samozřejmě klasická zkouška, ale zrovna v tom roce 1985 se jelo určitě jinak, než jak zkoušku známe dnes. Dnes jezdí ta cyklostezka mezi body 3-7 na mapě. Podle map se tak jezdilo už i v letech 87 a 88. Ale v roce 1985 se jelo jinak, viz mapa.
Při klasickém Semetíně se pak odbočuje v místě 8 nahoru do těch nejkrásnějších míst a horizontů. Tady se jelo dál do Semetína, kde byl cíl. Ale i tato kratší varianta se jezdí stále, třeba letos ve Vsetíně.
Tady se dnes většinou jezdí doprava
Pojďme na výsledky. První čtyři místa obsadily posádky startující ve Zvláštní klasifikaci. To znamená, že měly vyšší výkonnostní třídu, než bylo povoleno pro oblastku nebo tenkrát už sdružený krajský přebor (SKP). Takže se jim sice čas počítal, ale v hodnocení SKP byl první Luděk Plášil. Celkově ale vyhrál Pavel Maňas.
Když jsme ještě u výsledků – nemáme kompletní výsledky prvního ročníku 1982 a úplně nám chybí rok 1986. Tak kdyby někdo našel na půdě, sem s tím. Předem díky za všechny fanoušky a tehdejší účastníky.
Tak za týden zase objevíme nějaké staré tratě a zapomenuté soutěže.
se ozve nějaký pamětník... A jinak tahle rubrika nemá chybu,díky za ní.
Vaca,taky to tak vidím
Start bývával mnohem blíž Hošťálkové někde v místech zvaném Štěpková, někde v bodě č.3 bývá start/cíl dnes. Dříve tam nebývalo tolik domu dnes pokračuje výstavba až k vjezdu do lesa. V bodě č.4 je vidlička, kde se jezdí doleva, doprava sice cesta vede, ale dřív končila v lese, před několika lety tam lesáci udělali makadamovou novou cestu, která ústí až na Baťkové (je tam závora). V bodě č.5 je odbočka na místo zvané V Hrabí jsou tam chaty a usedlost a dá se to projet až do místa č.7, je to ale přes soukromé dvory a bývají tam zamčené brány. Bod č.6 (kde Shacki udělal odbočku) jsme říkali velká zatáčka pod Baťkovou. Chodí se tam pěšky od radioamaterské chaty na Baťkové a byla to lesní cesta rozhodně se tam v té době nedalo jezdit autem. Bod č.9 je dnešní odbočení na Janišov, ale v té době to podle mě bylo jen špatně průjezdné nebo neprůjezdné.
Teprve v 90tých letech přišla varianta, kdy se před Semetínem odbočovalo dopravy vyjelo se nahoru na rozcestí nad Janišov, ale tady se neodbočovalo doleva do Vsetína - Potůčků, ale doprava do Lhoty u Vsetína. Toto považuju za nejlepší a nejkrásnější variantu, hlavně 3km sjezd ze Lhotských pasek do Lhoty, kdy cíl byl až za hřbitovem a stopka až v dědině u silnice. Taky existovala myslím varianta do Janišova ale to se jelo myslím tak jednou a nevím jestli to nakonec nezrušili.
RZ Pržno a RZ Semetín jsou v dobových mapách špatně zakreslené. U RZ Pržno je odbočení z Prženských pasek v Mikuluvce víc v dědině. "Semetín" se jezdil vždy stejně jako dnes při Rally Vsetín, rozdíl v délkách RZ je daný tím že se startovalo (nebo končilo) mnohem blíž k centru Hošťálkové v místech zvaném Štěpková. A dle mého je v dobových mapách špatně zakreslená i Oznice.
Výsledky zkusím pohledat .
A také souhlasím s Bobinracing o RZ Pržno-Kateřinice - nádhera . A jsem rád , že jsem to sám mohl několikrát jet
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=17.9045167&y=49.4003291&z=14&rc=9pC0ax8.3Ce5QhNq3v9gkD3OnfKVev1jiAeyGIebskhzwLW1Yff0qgqQgr03.G&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=
Tzn. se startem RZ někde v místě legendárního "prženského vracáku". Ten se však jezdil jen v prodloužené variantě při startu (cíli) v Mikulůvce, v této variantě se (asi) jezdil rovně ve směru od Pržna. Existuje i druhá možnost, kdy by se startovalo v Pržně za kostelem, tam kde má start zakreslený Shacki a po místní komunikaci na horizont tam kde jé na mojí mapě bod 3 (dnes tam stojí socha Jana Husa). Ale neznám nikoho kdo by potvrdil, že se tam někdy opravdu jezdilo. Myslím, že se ale nejezdilo po nějaké dnes neexistující cestě, tak jak to má Shacki, kdy po cca 800m od startu odbočí doleva a pokračuje do bodu 2 a 3.
Start by tedy měl být u "vrácáku" nahoru výjezdem na hřeben až po prudké pravé odbočení (bod 4, je tam hospoda). Odtud dobová mapa odbočuje doleva a sjíždí na úplném konci Mikulůvky v místě dnešní autobusové zastávky Hájenka (můj bod 6). To je ale špatně, správně je to tak jak to má Shacki i já, tzn do mého bodu 5. Tam bylo prudké levé odbočení za mostem a pak se jelo až do Kateřinic. Shackiho odbočení doprava, před cílem v místě U Kamasů a návrat zpět na cestu je také špatně. Jezdilo se normálně po cestě. Cíl byl někde před vjezdem do dědiny, tehdy tam asi moc baráku ještě nebylo.