8. 12. 2017 10:04 − 7068× − 0

Neporazitelný Valentino Rossi

Právě probíhající mikulášské období je ve světě rallysportu každoročně zasvěceno exhibičním podnikům na zakončení sezóny.

Mezi těmito soutěžemi trochu vyčnívá dnes již patnáctiletá Monza Rally Show, která každoročně množstvím a kvalitou startovní listiny trhá rekordy. Ostatně kde jinde letos divák mohl vidět soutěžit proti sobě 22 speciálů WRC a hned 46 vozů spadajících do kategorie R5. Trať bohužel nic moc atraktivního nenabízí, spíše se jedná o jízdu mezi retardéry z gum. Na druhou stranu se jedná o plnotučnou rally, vždyť je rozdělena do tří etap a ostrá kilometráž se dostává až na pěknou hodnotu 169. K tomu harmonogram obsahuje dva průjezdy úsekem Maxi Grand Prix o délce 45 kilometrů. Nenáročnost terénu sedí jezdcům hostujícím z jiných disciplín a rekordmanem v tomto ohledu je Valentino Rossi, doposud pětinásobný vítěz rally. Opravdový soutěžák zde naposledy zvítězil před čtyřmi lety, když všem ujel Daní Sordo v Citroënu DS3 WRC.

Úvodním testem prolétnul nejrychleji Hyundai NG i20 WRC italské stáje HMI, do jehož kokpitu se vedle sebe posadili Thierry Neuville a Andreas Mikkelsen. Největší atrakcí jejich startu se stal systém, kdy si po každém testu oba jezdci své sedačky prohodili. Belgičan řídil jako první, ale Nor se ve druhém testu nenechal zahanbit a vedení si po kratičkém prvním dnu udrželi. Dost jim k tomu ale pomohl Rossi, který svým Fordem Fiesta WRC atakoval retardér a inkasoval pětivteřinovou penalizaci. Na druhé místo se tak dostal pilot druhého italského Hyundaie WRC loňské generace, normálně jezdec motokrosu Tony Cairoli. V sobotu ráno se za volant vedoucího vozu vrátil Neuville a ještě navýšil náskok tovární posádky. Pak ale přišla na řadu Maxi Grand Prix a situace se změnila. Belgičan se trochu ztratil v notách a Nor za volantem chyboval v retardéru. Díky slabšímu času a pětivteřinové penalizaci se tak jezdci Hyundaie propadli až na čtvrtou příčku. Na problémy s pneumatikami a nudu z příliš dlouhého úseku si stěžoval okruhář Marco Bonanomi, ale i přesto mu patřila s odstupem pouhých tří desetin druhá příčka. Luca Rossetti střídající se v řízení dalšího Citroënu DS3 WRC s Alessandrem Pericem po testu odstoupili pro poruchu motoru. Ten samý osud bohužel potkal po dlouhé zkoušce ještě jeden Citroën DS3 WRC. V něm se objevili vedle sebe Craig Breen a jeho přítelkyně Tamara Molinaro.

Rossi se stal po RZ 4 novým lídrem soutěže, ale moc dlouho se z vedení neradoval. Na první příčce jej totiž vzápětí po odjetí pátého testu vystřídal Bonanomi, který už se zřejmě přestal nudit. Úplně nejvíc jej však bavila jízda za tmy při závěrečné sobotní zkoušce, kde se ve velkém stylu střetnul s Rossim. Jako lídr do závěrečného dne však šel s titěrným náskokem jedné desetiny jezdec MotoGP. Ze třetí příčky nastupoval do neděle Cairoli, ovšem poslední den dopadnul katastrofálně. Nejprve nezvládnul druhý průjezd Maxi Grand Prix a ještě dostal pět vteřin penalizaci. Po pádu na čtvrté místo přišel další šok, když byl u posádky zjištěn příliš lehký vůz a na konto jim přiletělo dalších deset trestných vteřin. Čtvrtého místa se tak už Cairoli až do cíle nezbavil. Parádním výkonem v RZ 7 si utužil vedoucí příčku Rossi, ale ani ten neušel penalizaci za podváhu. Do vedení se vrátil v sedmém testu chybující Bonanomi. Tovární posádka Hyundaie Mikkelsen/Neuville doplatila v předposledním testu na defekt a musela se v cíli smířit s druhým místem. Chuť si tak jezdci z MS spravili až na následující v paralelních jízdách probíhající Master’s Show, kterou ovládli. O vítězi samotné rally se rozhodovalo až v úplně posledním kratičkém testu. Bonanomi tam chyboval, musel couvat a z vedoucí příčky se propadnul až na třetí. Třetí triumf na Monze v řadě a šestý celkově si tak na své konto připsal tamní rekordman Valentino Rossi. Alespoň kategorii R5 ovládnul soutěžák, Andrea Crugnola za volantem Škody Fabia. Paolo Andreucci na něho se svým Peugeotem 208 T16 sice celou dobu zle dotíral, ale od kontaktu s jinými vozy měl „lva“ hodně potlučeného a k vítězství mu nepomohly ani problémy s motorem.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!