Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
23. 12. 2017 16:35 − 5302× − 1

Smeets: První start Pola bychom rádi továrně

Ač se Volkswagen motorsport dušuje, že s Polem GTi R5 neplánuje tovární tým, debut vozu by hannoverší rádi zajistili sami.

Na začátku prosince se Polo GTi R5 poprvé ukázalo veřejnosti na Malorce, následně se tým vydal na testy do Walesu, kde dostal připravovaný vůz opět pořádně zabrat a odjezdil po Francii druhé testování mimo domovské Německo. To by se ale mělo stát místem, kde bude nejnovější přírůstek do rodiny vozů R5 poprvé nasazen, navíc, jak dnes informují Motorsport News, továrna by se ráda o první start postarala sama svými silami a ve své režii. Že by nastávala změna v přístupu oproti dříve rezolutním prohlášením o čistě klientském programu? Na to je příliš brzo odhadovat, protože zatím šéf Volkswagen motorsportu Sven Smeets nadále tvrdí, že kromě debutu by se dále VW soustředil na klienty a neplánuje podobný tovární program jako koncernová Škoda motorsport.


Foto: Volkswagen motorsport

"Plánovali jsme, že bychom rádi první nasazení vozu zajistili ve své režii a s oficiálním autem. Cílem je Německá rally," říká k plánům Volkswagen motorsportu jeho šéf Sven Smeets. Jak britský časopis dále informuje, jeho zdroje naznačují, že tím, kdo by se o debut vozu postaral by mohl být současný jezdec Škody a mistr světa ve WRC2 Pontus Tidemand, který je spolu s Raimundem Baumschlagerem a Dieterem Deppingem jedním z testovacích jezdců Pola GTi R5. "Nasadíme dobrého jezdce, který bude zrovna k dispozici. Může to být Pontus, může to být někdo jiný," dodává Smeets. Malým náznakem volby Švéda by mohlo být vyznění jeho tiskovky před sezónou 2018, kde je psáno o tom, že jezdec začne sezónu se Škodou, ale nepíše se nic o celém roce.

Kdo ale v srpnu do vozu skutečně usedne se teprve ukáže, mezitím prochází Polo GTi R5 testováním a jak říká Sven Smeets, vše je na dobré cestě: "Od testovacích jezdců máme dobré hodnocení. Auto je dobře navržené a tvoří dobrý základ pro další vývoj kvalitní R5. Potkaly nás nějaké drobné problémy, ale nic, co by nás nadlouho zastavilo. Každý den jsme najezdili nějakých 200 kilometrů. Když na Sweet Lambu začalo sněžit, měli jsme test raději ukončit, protože nám nic nepřinesl, jelikož jsme neměli správné sněhové pneumatiky, " uzavírá hodnocením testu ve Velké Británii šéf Volkswagen motorsportu.

Komentářů celkem: 1
23. 12. 2017 17:32
0 0
Můj názor, jedině tak to dává trochu smysl. Fabrika musí ukázat, že to jede, pak se to může prodávat. To, že to má na kapotě V a W, nedává záruku, že je to výhodnější pořídit, než Fabku, která už dokázala, že dokáže.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama