Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 1. 2018 20:40 − 2750× − 0

Po Chile hledí vstříc MS i Japonsko

Japonsko má po několika letech opět automobilku v mistrovství světa a rádo by též opět i soutěž MS.

Pokud nebudeme počítat asijsko-pacifickou oblast, v jejímž rámci se jezdí APRC, tak samotná Asie jako kontinent nebývá ve světovém šampionátu často zahrnuta a když už se na nejlidnatějším kontinentu jelo, tak soutěže neměly dlouhého trvání. V Indonésii se na konci 90. let zvládly odjet dva ročníky, v Číne pouhý jeden (nemluvě o zpackaném předloňském pokusu o návrat do kalendáře), Jordánsko vydrželo v kalendáři tři roky a posledním do party je Japonsko, kde se jelo 6x, ale naposledy v roce 2010. Soutěž tehdy vyhrál Sébastien Ogier s C4 WRC, přičemž pro tehdy vycházející hvězdu šlo o teprve druhý vyhraný podnik MS.


…jó, bejvávalo. Subaru a Rally Japan. Nyní není v MS ani jeden ze jmenovaných

Jak se nyní začínají v japonských médiích objevovat informace, země by se ráda do šampionátu opět vrátila a po nedávném oznámení chilských snah o zařazení do MS se počet zájemců opět rozrůstá. O japonských snahách zatím není příliš mnoho známo, ze země vycházejícího slunce však přišly informace o tom, že případná soutěž by se konala buďto v prefektuře Aichi nebo sousední prefektuře Gifu. Obě prefektury se nacházejí na největším japonském ostrově Honšú, což znamená, že by došlo ke stěhování Rally Japan, protože ta se při posledním ročníku odjela na ostrově Hokkaidó, kde tehdy sídlila v dějišti ZOH 1972 Sapporu.

O tom, nakolik realistický záměr organizátorů dostat Rally Japan zpět do světového kalendáře bude, se budeme muset přesvědčit v nadcházejících měsících, kdy by mělo být dostupných více informací. Prozatím lze snad jen konstatovat, že při srovnání s Chile bude pro Japonsko hrát silnou roli značka Toyota, která má své hlavní sídlo ve stejnojmenném městě v prefektuře Aichi, naopak pro Chile by měl mluvit enthuziasmus jihoamerických fanoušků, protože na japonských ostrovech nikdy v minulosti tratě zrovna dvakrát obsypány nebyly.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!