Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
2. 1. 2018 19:07 − 4639× − 14

Kratšími zkouškami k více soutěžím MS

Promotér MS se nevzdává idei na zvýšení počtu soutěží ve světovém šampionátu a cestou k řešení by mohlo být zkrácení podniků.

Světový šampionát má nyní 13 podniků, v letošní sezóně nahradí Turecká rally fanoušky oblíbený Rajd Polski a změnám nemusí být konec. Dle posledních informací by se do kalendáře rádo vrátilo Japonsko, "svět" by rádi přivítali i v Chile. Na základě těchto záměrů se nechává zástupce promotéra MS Oliver Ciesla slyšet, že řešením, jak by se mohl pověstný vlk nažrat a koza zůstala celá, je zkrácení světových soutěží na dva dny, čímž by se uspořil čas a finance a kalendář by se opět mohl nafouknout na 15 či 16 soutěží, které jsme v MS měli před krizí v letech 2007 a 2008.

V sezóně 2009 byl šampionát redukován na 12 podniků, od dalšího roku se pak počet rally ustálil na současných 13. Ale už v roce 2016 mělo být soutěží 14, jenže nevydařený experiment jménem Čínská rally se nekonal a počet podniků zůstal tak, jak je nyní obvyklé. Aby se tedy mohla sezóně opět rozšířit o další soutěže, zvažuje Oliver Ciesla ubrání jedné etapy: "Zkrácení rally z našich úvah nevylučujeme, ale na tento záměr se dívám z pohledu kalendáře se 14, 15 nebo 16 podniky. Zkrácení jedné nebo dvou soutěží by nemělo žádný význam. Pokud bychom ale zkrátili všechny rally, tak by to znamená 15x nebo 16x úsporu jednoho dne a to už dá víc jak dva týdny bookování hotelů. A to by už mělo smysl," dodává Oliver Ciesla.

Podle informací britských Motorsport News některé ze současných soutěží projevily zájem o to svůj harmonogram na dva dny zkrátit, ale v současné době je dle Olivera Ciesly potřeba k takovým případům přistupovat jednotlivě. Ale pro připomenutí můžeme dodat, že v novodobé historii nejsou dvoudenní soutěže zrovna častým jevem, zmínit lze Finskou rally 2010, která se jela ve formátu pátek-sobota, protože po dojezdu proběhly oslavy 60. jubilea severské soutěže. Oba dva dny se ale tehdy jelo od rána sedmi hodin až do večera, takže soutěž měla kilometráž okolo obvyklých 300 kilometrů.

Komentářů celkem: 14
itl
2. 1. 2018 19:531 Upraveno 19:54
0 0
Jedno se panu Cieslovi musí nechat - je to výborný počtář. Ví, že 15 dnů je více jak dva týdny. Ale jako ekonoma, bych ho nepřál ani své konkurenci.
2. 1. 2018 20:072
0 0
nepodceňuj jej. Ušetříš půl měsíce za ubytko a to ti zacáluje náklady na transport týmu na tři nové soutěže. Kdo z vás na to má? smajlík
2. 1. 2018 20:473
0 0
by mě zajímaly ceny za ty hotely na noc
2. 1. 2018 21:014
0 0
a schválně o co, že se najde někdo, kdo to bude považovat za skvělej nápad smajlík
itl
2. 1. 2018 21:025
0 0
Původně napsal kuře
nepodceňuj jej. Ušetříš půl měsíce za ubytko a to ti zacáluje náklady na transport týmu na tři nové soutěže. Kdo z vás na to má? smajlík
Že já blbec jezdím na 14 dní do Chorvatska. Příště pojedu na týden a ušetřím na cestu do Zimbabwe. Tam budu spát pod širákem a možná mě udělají i prezidentem.
2. 1. 2018 21:086
0 0
Novej:ale on se už našelsmajlík
2. 1. 2018 21:087
0 0
Původně napsal Novej
a schválně o co, že se najde někdo, kdo to bude považovat za skvělej nápad smajlík
Třeba Tommi Makinen.
2. 1. 2018 21:308
0 0
no vida, dyk to řikám už leta, že každá kravina si najde svýho obdivovatele smajlíksmajlík
2. 1. 2018 22:409
0 0
tak když si holt Tommi postaví křehkého Yarise, tak se nejde divit, že lobuje za krátké soutěže smajlík
2. 1. 2018 23:2710
1 0
No za chvíli budou týmy rády, že v soutěži MS aspoň zahřejou motor smajlík
3. 1. 2018 09:2811
0 0
Osvětlí mi nekdo systém rozdělení soutěží? Bojím se chvíle kdy začne křičet Čína...a svou soutěž dostane, začnou křičet v Rusku, v Emirátech a co takhle se vrátit do Afriky....to by bylo moc fajn.....a uděláme z toho 20 jednodenních soutěží, protože budem potrebovat ušetřit za hotel a to nam vynahradí náklady za cestování po celém světě. Opravdu chtej jet kvantitu na úkor kvality???smajlík
3. 1. 2018 10:5012
0 0
Původně napsal kuře
tak když si holt Tommi postaví křehkého Yarise, tak se nejde divit, že lobuje za krátké soutěže smajlík
On ten TM se vajdřuje tak nějak pro mě nesrozumitelně. 250 km považuje za horní snesitelnou hranici. To by "výrazně snížilo náklady a usnadnilo průběh rally". To jako zkrácení o 50 km má zásadní vliv? Kdyby o půku, tak by mi to připadalo sice blbé, ale tak nějak FIAnormálně. A taky říká, že současná auta vydrží do "velké" revize 400-500 km, takže by mohly jen s drobným servisem absolvovat třeba Mexico a Argentinu. Číselně mi to pak vychází, že by se navýšil počet odpadlíků na special stage. Už tomu všemu nějak přestávám rozumět...
3. 1. 2018 12:1113
0 0
50km je celá neděle takže ten den ušetří... smajlík
3. 1. 2018 18:0814
0 0
Přijde mi opravdu vtipné, mluvit o úsporách, když jako každý rok poletí všechny WRC týmy ze Švédska do Mexika, pak do Francie a zpět do Argentiny...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!