KM Racing - eWRC.cz
7. 1. 2018 19:22 − 2118× − 0

Macík kufroval, Brabec se kochal

Dakarská karavana se rozjela. Úvodní trasa slavného závodu vedoucí z Limy do Pisca čítala pouhých 31 měřených kilometrů

Ty však hned na začátku prověřily, jak si závodníci rozumějí s pískem. A také s navigací. Posádka žluté liazkys číslem 510 ve složení Macík, Tomášek, Mrkvaprosvištěla úvodní krátkouetapus jediným zaváháním. V navigátorsky náročném úseku se nechala zmást zkušeným bloudícím kolegou. Následný návrat na správnou cestu stál Martina Macíka a jeho kumpány z týmu Big ShockRacingpár minut, které v cíli znamenaly 15. pozici.

Svůj první dakarský start si užil také Jan Brabec, několikanásobný mistr ČR v motokrosu. Na motocyklu Husquarnado cíle dorazil s výborným časem, ale nečekaná penalizace za nenačtený kontrolní bod ho nakonec posunula na 108. pozici.

Macíkovu posádku zmátly bloudící dakarské legendy

Poté, co pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva zamávali z pódia tisícům nadšených peruánských diváků a na prvním přejezdu se kabina jejich kamionu otřásla při testu nové audio soustavy, přišel časpustit se do závodu. „Franta jede krásně, nový motor neuvěřitelně šlape. Trochu jsme si zakufrovali. V jednom bodě jsem si nebyl jistý. Proti nám vyjel ostřílený kolega, a to nás znejistělo, protože úhel, který jsme jeli neodpovídal údaji v roadbooku. O kus jsme se vrátili a znovu se zorientovali. Nakonec jsmevyrazili na původní trasu, popojeli po ní jen o kousek dálea bod našli,“ popisuje průběh závodu navigátor František Tomášek. A Martin Macík dodává: „Já jsem byl v první etapě také opatrnější, nejel jsem střelbu. To v začátku nechci. Pár horizontů jsem probrzdil. Zvykám si na terén v Peru, který zatím z pozice řidiče neznám, zkouším využívat písek a průběžně zrychlujeme. V dunách pár minut nic neznamená. Už vím,jak na ně. Zítra nasadíme tempo,“ těší se na další etapu pilot Martin Macík a dodává:„Byl to prolog jako každý jiný a my jsme do něj šli s respektem.“

Jan Brabec si první etapu užilnavzdory penalizaci

„Jelo se mi výborně, uvolněně, nebyl jsem vůbec nervózní. Jen v jednom bodě jsem zastavil a chvilku rozmýšlel kudy se vydat, takže jsem ztratil asi půl minutky. A v případě jedné duny jsemna moment váhal, kudy ji mám objet, abych nezapadl,“ popisuje závod Jan Brabec, který za jeden nenačtený kontrolní bod získal penalizaci. „Vůbec si neuvědomuji, že bych inkriminovaný bod minul. Byl mezi plotem a dunou. Kontroloval jsem ho několikrát. Ale nevadí. Zítra pojedu víc hlavou, budu se soustředit na navigaci a postupně si vše zažiji.Máme před sebou ještě 13 dní. Budeme makat dál,“ dodává Jan Brabec.

I během následující druhé etapy budou jezdci pokračovat v jejich písečném dobrodružství. Čeká na ně okruh v okolí Pisca, dlouhý 267 km a pořadatelé slibují další duny, kaňony a navigaci pro pokročilé.

Aktuality, zajímavosti, videa týmu Big ShockRacing můžete sledovat na:

http://www.facebook.com/bigshockracing

http://www.facebook.com/martinmacikjrdakar

www.facebook.com/janbrabecmxschool/

www.bigshockracing.cz

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!