Macík boduje: čtvrté místo s utrženými tlumiči
Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva dojeli mezi kamiony jako čtvrtí nejlepší. V celkovém bodování se umístili na výborném pátém místě a stali se tak aktuálně nejrychlejší českou posádkou. Zaznamenali svůj zatím nelepší dakarský úspěch. A to přesto, že v polovině první etapy po nečekaném třímetrovém skoku utrhli tlumiče. Jan Brabec se držel v první dvacítce, ale po menším karambolu mu vypadly pojistky a než provedl opravu, uběhlo 15 minut. Nakonec etapu dojel na pěkném 38. místě, celkově si opět polepšil a dostal se na 76. pozici.
Perfektní výkon podala posádka i páni mechanici
Třetí etapu tvořily dvě části. Posádka Martina Macíka jedoucí ve žluté liazces číslem 510 hladce proplouvala dunami posilněna zkušenostmi z předchozích dvou písečných dní. Zhruba v polovině první části ale závodníci přehlédli dunu a následoval dlouhý skok a tvrdý dopad. „Kamčák vyletěl přes 3 metry do vzduchu a pak sebou řachnul na všechnačtyři kola. A bohužel jsme utrhli pravé přední tlumiče. Ale kluci mechanici na přejezdu mezi etapami podali výborný výkon, stihli je bleskově vyměnit a jelo se dál,“ popisuje Martin Macík. Ke startu do druhé části etapy tak posádka dorazila s několikaminutovým zpožděním. Ale kamionFranta už byl zase jako nový a Martin Macík se za pomoci bezchybné navigace Františka Tomáška pomalu prokousával pořadím. Do dun bylo třeba najíždět opatrně, ale zároveň dost rychle, aby byl každý vrcholco nejrychleji zdolán. Došlo i na drobnější zahrabání, ale jízda ubíhala celkem hladce.„Nejeli jsme přes hranu. Jeli jsme si pěkně to svoje, co už umíme. Nikde jsme se neztratili. Všechno bez problémů, nic už se nepřihodilo a najednou baf, jsme v cíli a čtvrté místo. Takže super,“ zakončujepilot Martin Macík.
Brabčák opravoval sám
„Jelo se mi výborně,“ je první věta, kterou Jan Brabec hlásí pokaždé, když po závodu dorazí do bivaku. A jinak tomu nebylo ani ve třetí etapě. Brabčák se většinu závodu statečně držel kolem první dvacítky. „Jenomže dvacet kilometrů před cílem jsem to poslal k zemi, a když jsem se sebral, motorka nejela. Takže jsem 15 minut stál a zjišťoval proč. Až v poslední chvíli si říkám, hele, mrkni na pojistky. A byly to pojistky,“ líčí Jan Brabec. Dalších pět minut pak strávil hledáním jednoho z kontrolních bodů. Zbytek závodu projel zcela hladce a opět si užíval svou „surfovačku“ v dunách. Po třetí etapě se takJanu Brabcovi opět podařilo poskočil celkovým pořadím o pořádný kus vřed.
LAVOROVO DAKARSKÉ OKÉNKO
A jak se tentokrátna Dakaru měli mechanici nám hlásíMr. Lavor… Dneska nás opustil Kocour, Macík starší. Zůstali jsme v novinářském autějen s kameramanem. Takže pilotuju já a rovnou říkám, že nekopu, takže se ani nepouštím do dun. Asi po 8 km jízdy po tvrdé poušti jsme našli top kaňůnek. Kameraman nadšený, tak uvidíme, co vytvoří… Já myslel, že tam v tom vedru uhořím. A pak hurá na kamčák. Je super, že v tomhle týmu má pořád každý na hubě smajlíka. Na Frantovi ani šrám, tak děláme normální údržbu a jde nám to od ruky. Nějaké to pivo po práci… pár chytřejších vět po pivu… sprcha…mejdlo a hurá do postele.
Aktuality, zajímavosti, videa týmu Big ShockRacing můžete sledovat na:
http://www.facebook.com/bigshockracing
http://www.facebook.com/martinmacikjrdakar
www.facebook.com/janbrabecmxschool/