Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
12. 1. 2018 14:11 − 1139× − 0 0

Nejtěžší nemusí být nejdelší

Zpravodajství z 9. etapy Africa Eco Race 2018 + VIDEO.

Nejvíc písku, nejvíc dun, nejkrásnější scenérie, mauritánský přírodní úkaz zvaný Oko Afriky. Jedenáctá etapa byla snad tím nejlepším, co lze v současném dakarském závodění zažít. Je jasné, že tohle přesně sedělo Tomáši Tomečkovi a jeho stoprocentní Tatře.

Devátá etapa Africa Eco Race 2018: Amodjar – Amodjar, 11. ledna 2018

Celková délka: 488 km Přejezd: Amodjar – Chinguetti 74 km Etapa: Chinguetti – Chinguetti 340 km Přejezd: Chinguetti – Amodjar 74 km

Titulek odpovídá větě, kterou opakovaně použili pořadatelé při večerním brífinku před 11. etapou. Druhá okruhová zkouška Africa Eco Race 2018 opravdu nebyla nejdelší, do paměti závodníků se zapsala svou obtížností. “Dneska to bylo opravdu maso,” ulevil si v cíli druhý Tomáš Tomeček. “Moje Tatra měla místy spotřebu sto na sto, nebo ještě víc. Ale byla to opravdu nejkrásnější etapa. Moc jsem si to užil a jsem šťastný jako blecha,” dodává jedním dechem.

Písek a jen písek po celých 340 měřených kilometrů, z toho přes sto kilometrů v dunových polích. Sběrné Tatry balai budou mít opět práci přes celou noc, aby posbíraly na dvě desítky závodníků roztroušených po trati. Lopaty jsou v takových podmínkách zásadním prvkem vybavení. Má je také Tomeček… ale nepoužívá je. “Mám Tatru, takže nepotřebuji kopat. Letos jsem z kabiny ještě ani jednou nevylezl,” směje se český pilot, a přidává čerstvý zážitek. “Dnes jsem startoval až jako pátý. Nejdřív jsem předjel Elfrinka, pak jsem dojel Van de Laara a Kovacse. Takhle jsme vjeli do dun. Nechtěl jsem jít před ně, jenže nejdřív se zahrabal žlutý DAF, pak i Scania. Já měl dobře podhuštěná kola, tak jsem to zkusil dát vedle Van de Laara do takového měkkého písku. Vyšlo to, a pak už jsem je neviděl,” popisuje vítěznou strategii.

Do cíle dorazila oranžová Tatra necelou hodinu po de Rooyově Ivecu. Nizozemec jednou zapadl, ale jinak v této etapě doslova letěl. Zajel druhý nejrychlejší čas za Vasiljevem na Mini, který i přes dva defekty částečně dohnal ztrátu z předchozí etapy, a přiblížil se k pódiu smíšeného pořadí automobilů a kamionů. Zatím třetí Thomasse na něj dnes ztratil přibližně 50 minut, a jeho náskok se ztenčil na pouhých 17 minut. Tomeček v tomto hodnocení poskočil na desátou příčku.

Etapový triumf v kategorii moto si připsal Ullevalseter. Škoda, že každý druhý den mu stávkuje jeho KTM, jinak by se dozajista pral o své třetí celkové africké vítězství. Do cíle dorazili i Martin Benko a Ján Zaťko. Jejich Slovakia Rally Team mezitím musel řešit nepříjemný problem. Na značkové čerpací stanici nabrali do asistenčního Iveca naftu smísenou s vodou. Celých 80 litrů pak muselo z nádrže ven, aby nedošlo k maléru. V chudobné Mauritánii se takové věci prostě stávají.

Páteční 10. etapa bude předposlední závodní, a vlastně poslední opravdu hodně těžká. Závodníci si opět do syta užijí dunových polí, a dohromady 408 měřených kilometrů jen a jen v písku.

Výsledky 9. etapy (340 km):

Moto: 1. Ullevalseter (KTM) 4:25:14, 2. Agazzi (Honda) +13:36, 3. Anjos Oliveira +16:44,… 10. Benko +50:46, 16. Zaťko (vš. KTM) +1:21:16. Auta: 1. Vasiljev (Mini) 4:00:47, 2. Serradori (LCR30) +17:48, 3. Gomez (Optimus) +18:33. Kamiony: 1. De Rooy (Iveco) 4:18:13, 2. Tomeček (Tatra) +56:51, 3. Kovacs (Scania) +1:03:44, 4. Van de Laar (Daf) +1:08:13, 5. Govaere (Man) +2:34:00, 6. Hoondert (Daf) +3:03:58, 7. Essers (Man) +3:13:16, 8. Pattono (Iveco) +3:41:47, 9. Van Velsen (Ginaf) +3:58:30, 10. Elfrink (Mercedes) +4:11:47.

Výsledky po 9. etapě:

Moto: 1. Ceci 39:01:25, 2. Anjos Oliveira +50:39, 3. Benko +4:33:37,… 10. Zaťko +9:06:42. Auta: 1. Serradori 32:33:23, 2. Vasiljev +48:02, 3. Thomasse +2:37:03. Kamiony: 1. De Rooy 35:57:59, 2. Tomeček +4:57:10, 3. Kovacs +6:00:42, 4. Van De Laar +6:52:45, 5. Essers +10:57:01, 6. Van Velsen +13:49:49, 7. Govaere +14:47:00, 8. Elfrink +15:32:25, 9. Pattono +20:15:23, 10. Hoondert +29:43:59.

V pozadí úspěchů týmu Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka stojí řada partnerů. Hlavními sponzory jsou pro letošní sezonu opět společnosti Promet Group a Czechoslovak Group. Tým podporují také společnosti Tatra Trucks, Tawesco, Mann Hummel, Federal Mogul a další.

LIVE TRACKING/ IRITRACK/ VÝSLEDKY/

Mediálně Tomáše Tomečka podporuje redakce Motorsport revue. Více informací najdete na stránkách www.tomastomecek.cz, www.msrevue.cz a příslušných sociálních sítích.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama