12. 1. 2018 15:47 − 10393× − 36

The Most Rally 2018 se nepojede

Z kalendáře MČR ve Sprintrally vypadl letos první podnik. nepojede se v Mostě.

"Bohužel se nám zde rozmohl takový nešvar…" mohl by znít úvod této zprávy. Stalo se v poslední době již pravidlem, že z již zveřejněného kalendáře MČR ve Sprintrally v průběhu roku vypadávají jeden až dva podniky. Aktuálně máme informaci, že v roce 2018 se nepojede v Mostě a sprintrally s velkými ambicemi a s tratěmi, které byly v loňském roce kladně hodnoceny jezdci, vypadla z kalendáře. Bohužel prosakují informace, že by to letos nemusela být letos poslední soutěž, která se v rámci MČR ve Sprintrally nepojede.

Komentářů celkem: 36
13. 1. 2018 13:07
0 0
Původně napsal Novej
náčelníku, chci tím říct, že pokud je někde problém, tak jenom zvýšení startovnýho ho nevyřeší, takže nejsme ve při...
zvyšování platů v tom nehraje velkou roli (málokdo už závodí ze zaměstnaneckýho platu), pokud tedy nejde o platy mechaniků, což by zase zaplatili jezdci smajlík
Pořadatele to stojí víc. Namátkou sanitky, záchranáři atd.
13. 1. 2018 13:15
0 0
Záruka není nikde. Ale při rozumném zvýšení startovného v řadech tisícikorun (třeba cca 3.000.-) bude úbytek posádek minimální (v jednotkách jezdců), ale finanční přínos pořadatelům bude značný. Zákony ekonomiky platí i v rally (ať chcete nebo ne). Pan Vrátníček míchá hrušky s jabkama. Pojistka není startovné, ta do rozpočtu pořadatele nejde. Co se týká AČR tak na to rovnou zapomeňte, že ten by ty peníze vracel, je to jeden ze zdrojů financování jeho činností, nejen v rally. Je ale dost možností jak ulehčit pořadatelům (a taky jezdcům) např. změnou sportovních řádů. Tam by se na tom mělo zapracovat.
13. 1. 2018 13:27 Upraveno 13:28
0 0
Shacki ty to pises, jako by se vse zdrazovalo jen poradatelum. Ono se posadek zdrazeni dilu, hotelu a jinych veci netyka?? Jen kolik stalo posadky loni nesmyslne doplneni nehorlavych oblozek. Ukonceni homologace prileb. Zasadni zmeny pravidel u historiku. Ale vzdyt se bavime jen o par tisich za zavod. Kdyz to ale sectes za sezonu, tak to je pro posadku treba jeden cely zavod, co si nebude moci dovolit. Do mesce by meli prispivat vsichni. Proc jen posadky.
13. 1. 2018 13:34
0 0
proč máme zapomínat na AČR, kterej bere dotace NA ROZVOJ SPORTU? nějak nechápu
13. 1. 2018 13:37 Upraveno 13:38
0 0
Já ale nepsal "jen" posádky. Stejně tak jsem psal, že by Autoklub měl hledat cesty, jak ulehčit pořadatelům a klidně i posádkám. Ale jsou tu tři strany - posádky, pořadatelé a Autoklub. Zkus se na to podívat i ze strany pořadatele. Přípravě soutěže věnují minimálně půl roku, spíš třičtvrtě. Mají z toho v podstatě kulově a většinou jim stačí, když nebudou v mínusu. Stojí půl nohou v kriminálu. Není náhoda, že všechny sprinty mají finanční problémy. Za posledních 10 let se rozpočet na sprint skoro zdvojnásobil, alespoň co jsem se ptal. A s finanční ztrátou se to prostě dělat nedá. Takže soutěže budou zanikat. A jak se soutěž přestane jezdit, je problém ji obnovit. A posádky pak nebudou mít co jezdit. Je to bludný kruh, ale každá strana by měla myslet i na hledisko těch ostatních. Jinak se nic nezmění a rally brzy skončí.
13. 1. 2018 13:38
0 0
Čím dál více tady ty názory čtu, tak mi připadá, že za zrušení Mostu a Jeseníků a možná dalších sprintů můžou posádky. No sorry.
13. 1. 2018 14:08
0 0
Edit: Psali jsme společně a ve stejný čas. Shacki souhlasím. Jen z mého pohledu do toho strkají 2 strany dost peněz. Jedna ale nějak spíše bere. Je z mého pohledu hromada zbytečných věcí, které posádky finančně zatěžují a AČR nesou bezpracný zisk. Za chvíli zde bude opět téma testování. A opět nastane otázka proč. Zaplatíme hromadu peněz, abychom se dozvěděli na prvním závodě, že je všechno jinak? Za technickou platíme příplatek 500,- protože je v o víkendu a takový je ceník STK. Proč?? Já si klidně udělám STK jinde a v týdnu. Proč mám určenou STK když autorizovaný technik kontroluje a má povinnost kontrolovat to, co technik na každé jiné STK. Nediv se potom, že se posádky brání dalšímu placení. Je potřeba ještě rozlišovat, koho se tady ten problém týká. Vlčáka nebo Pokyho tato konverzace nebude zajímat. 80% startovního pole ale poslední dobou jen přežívá a živoří. Tak jak ubývají sponzoři pořadatelům, tak je čím dál těžší někoho podojit o finance. A opravdu 3 tisíce na závod je pro někoho už nenaplnitelné.
13. 1. 2018 16:41
0 0
Otázka startovného je jistě na místě, náklady šly prudce nahoru a nezvyšovalo se dekádu. Ale proč je tak enormní finační tíseň pořadatelů spríntů zejména po zrušení mistrovství a změnou koncepce, tady jeden z hlavních problému.
13. 1. 2018 18:10 Upraveno 18:12
0 0
vaca.p: Člověče, jediný, kdo si tady něco plete nejenom v ovocnářství , jste Vy. Pokud něco pořádám, musím se pojistit na odpovědnost za škody , vyplývající z toho, že něco pořádám. Posádky pochopitelně mají jak svoje zdravotní pojištění, taky povinně přes AČR...:-(, tak pojištění svého auta na běžný provoz, tedy zelenou kartu. Pojištění za škody na uzavřené trati vždy byla podle mne zcela logicky záležitost pořadatele, až před pár lety se toto pojištění bez možnosti výběru převedlo k tíži posádek . Tedy, pokud cca 100 posádek zaplatí za tuto extrémně nevýhodnou pojistku skoro 150 tis., tyto peníze šetří pořadatel, protože je nemusí platit.
Že nelze dohledat plný text pojistné smlouvy se všemi podmínkami/ některé části jsou prý tajné/ je už jenom taková třešnička ..
Jinak logika věci by měla být taková, že když je požadavek ,aby se posádky podělily o případnou ztrátu, takže si rozdělí i případný zisk?? Případně, když jsou hlavní investoři pořádání podniku, včetně investování od 1 mil až do 10 mil.Kč do techniky,servisního zázemí a spousty dalších věcí, že budou mít i možnost rozhodovat o jeho podobě?
Jak je možné, že za totáče posádky žádné startovné na soutěži PČR a MRČR neplatily,naopak pořadatel platil posádkám jejich náklady na cestovné a PHM?? V přepočtu na dnešní ceny dle bydliště posádky a vzdálenosti od centra soutěže a kubatury auta cca 20-40 tis. ??
13. 1. 2018 18:28
0 0
Pane Vrátníček - a jak by to podle vás mělo být? Vše zadarmo? Kdo by měl nést ty náklady?
13. 1. 2018 18:32
0 0
Původně napsal pačes
Edit: Psali jsme společně a ve stejný čas. Shacki souhlasím. Jen z mého pohledu do toho strkají 2 strany dost peněz. Jedna ale nějak spíše bere. Je z mého pohledu hromada zbytečných věcí, které posádky finančně zatěžují a AČR nesou bezpracný zisk. Za chvíli zde bude opět téma testování. A opět nastane otázka proč. Zaplatíme hromadu peněz, abychom se dozvěděli na prvním závodě, že je všechno jinak? Za technickou platíme příplatek 500,- protože je v o víkendu a takový je ceník STK. Proč?? Já si klidně udělám STK jinde a v týdnu. Proč mám určenou STK když autorizovaný technik kontroluje a má povinnost kontrolovat to, co technik na každé jiné STK. Nediv se potom, že se posádky brání dalšímu placení. Je potřeba ještě rozlišovat, koho se tady ten problém týká. Vlčáka nebo Pokyho tato konverzace nebude zajímat. 80% startovního pole ale poslední dobou jen přežívá a živoří. Tak jak ubývají sponzoři pořadatelům, tak je čím dál těžší někoho podojit o finance. A opravdu 3 tisíce na závod je pro někoho už nenaplnitelné.
Tomu, co píšeš, úplně rozumím. Ale to je mezi vámi posádkami a Autoklubem. Neřeší to problém pořadatelů. A opět obecně - posádky nedokáží držet při sobě, takže nikde nic neprotlačí. Už jsem se s tím sám setkal několikrát osobně. Dejte se dohromady, sepište, co vám 1) vadí a 2) jak by to mohlo být jinak. Bod 1) většinou nestačí. Když se pod to podepíše 100 posádek, tak je to určitý tlak někam. Ale to se nikdy nestane. Pokud se nemýlím, tak ve Svazu rally je za posádky Roman Kresta, což už je nějaká osobnost, která tam může reprezentovat vaše nápady.
13. 1. 2018 19:52
0 0
Původně napsal plejtvak
Pane Vrátníček - a jak by to podle vás mělo být? Vše zadarmo? Kdo by měl nést ty náklady?
No, to je na hodně dlouhé povídání, ale v krátkosti, totální změna řízení motorsportu, založit funkční Federace, u nás automobilového sportu, z jasnou členskou základnou,s demokraticky voleným vedením s účastí všech, tedy pořadatelů,závodníků a činovníků, s jasnými finančními toky dovnitř i ven, s jasnými a zveřejněnými náklady na pořádání podniků, s jasnými příjmy za přenosová práva, za generální sponzory jednotlivých mistrovství , za licence a další poplatky a přetnout ty všelijaké malé/spíše mnohdy velké/ domů a odklony financí, pak by bylo alespoň u soutěží možné objektivně stanovit náklady na pořádání motoristického podniku...Spolupracovat s výrobci aut, pneu, případně i MO,MP a všemi, kteří mají co do činění s motorsportem či automobilovým či motocyklovým průmyslem vůbec.Já třeba naprosto nechápu, proč automobilka/y/ podporuje.... lyžaře, cyklisty nebo i hokejisty...závodníky s auty vůbec...
Ale to, co navrhuji, asi nikdy nenastane, organizace, kam každoročně nateče od státu cca 90 mil. a od posádek či dalších sportovců další miliony, jejichž skutečnou výši a na co byli použity nikdo nikdy nesdělil,si svoje postavení ,pokud nenastane nějaká revoluce, pravděpodobně zatím udrží. Nebo někdo nějakou výraznou změnu, nejlépe pozitivní, po výměně prezidenta zaznamenal?? A nemyslím toho fešáka na hradě....
13. 1. 2018 20:51
0 0
No změna sice proběhla místo Ječmínka máme Šťovíčka.Ježíši v motorsportu samé bylinkysmajlík.No ale k věci:Ječmen byl samozvolen nafurt bez možnosti odvolání.Sice tam posadil teho druhého ale! prosadil si "funkci poradce" A tím pádem se vlastně nic nemění.Dosazený "tajtrlík" pojede podle Ječmenových pokynů a dotace od státu budou mizet dál v různých kapsách kde už je plno.Největší perlička pro mě je:chceš uspořádat rally?Tak zaplať.Co by ti "nenažranci" měli dotovat pořadatele tak je ještě derou z kůže.
13. 1. 2018 20:54 Upraveno 21:01
0 0
Původně napsal plejtvak
Pane Vrátníček - a jak by to podle vás mělo být? Vše zadarmo? Kdo by měl nést ty náklady?
No to tady nikdo nechce. Jen by kazdy za sve penize videl primerenou sluzbu. Letos jsem nakouknul za hranice. Kdyz jsem mel v SRN zaplatit 20€ za zapujceni gps, tak jsem se trochu zavzdusnil. Oproti CZ, kde podle nalady platim 100 nebo 300. Kdyz jsem ale zjistil, co za 20€ mam za sluzbu, tak jsem spokojene mlcel. Zadarmo nikdo nic nechce.
14. 1. 2018 10:24
0 0
Původně napsal Novej
proč máme zapomínat na AČR, kterej bere dotace NA ROZVOJ SPORTU? nějak nechápu
Jako že by autoklub vytáhl 1,8 milionu a každému sprintu šoupl potřebných 300.000.- ? Buďme realisti.
14. 1. 2018 11:57
0 0
Původně napsal vaca.p
Původně napsal Novej
proč máme zapomínat na AČR, kterej bere dotace NA ROZVOJ SPORTU? nějak nechápu
Jako že by autoklub vytáhl 1,8 milionu a každému sprintu šoupl potřebných 300.000.- ? Buďme realisti.
Začínám mít pocit, že jsi naprosto neinformován, tedy nic o tom nevíš.
Takže proč by neměly dostávat sprinty, když všechny velké podniky dostávají podporu od AČR už léta?? A to v částkách od 350 tis až po třeba 7 mil. Kč ?? Není to třeba tím, že hodně pořadatelů "velkých" je zároveň v komisi rally? Jak se má cítit pořadatel sprintu, když nedostane nic a pořadatel velkého podniku podporu má? To je spravedlivé ?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!