Yves Matton letos svému týmu věří
Když si shrneme sezónu 2017, tak by na ni ve Versailles zřejmě nejraději zapomněli. Nebo možná ne, možná ji berou spíše jako odstrašující příklad toho, jak se oficiálně vrátit do šampionátu s novým autem a eufemisticky řečeno, nevést si úplně dle představ. Jednička týmu Kris Meeke sice dokázal vybojovat dvě výhry v Mexiku a v Katalánsku, současně ale předvedl několik havárií a zrušil dvě karoserie (Argentina a Sardinie), další a poslední pódium týmu vybojoval Andreas Mikkelsen v Německu, kde dojel druhý. Takže rok 2017 určitě nechtějí u Citroen racingu opakovat. Jak se v rozhovoru s Martinem Holmesem vyjádřil týmový šéf Yves Matton, aby došlo letos ke zlepšení, připravili na C3 WRC nové díly, které by měly řešit ne vždy učebnicové chování vozu za určitých podmínek.
Ale s vylepšováním vozu se začalo již v druhé polovině roku, kdy tehdy Andreas Mikkelsen potvrdil výtky Krise Meeka a tým začal pracovat na autě. "Práce, kterou jsme na autě udělali v létě ukázala, že jsme jej na každém povrchu dostali dál. Loni bylo hned od začátku sezóny vidět, že na některých druzích povrchu vozu rychlost nechyběla, ale na některých tomu tak nebylo. Druhé místo z Německa za docela zrádných podmínek a následné vítězství v Katalánsku ukázaly, že s vývojem jdeme správným směrem. Jsem si poměrně jistý, že jezdi budou nyní na každé rally schopní bojovat o čelní příčky," říká Yves Matton a přibližuje, kde se udály na C3 WRC hlavní změny, "hlavně jsme pracovali na spolehlivosti. Loni nám hned od začátku roku dělaly některé díly problémy. Teď jsme pracovali hlavně na odpružené a geometrii auta. Některé nové věci už na autě byly, ale některé díly jsou určeny až pro Monte Carlo. I po něm budeme mít připraveny další nové díly, které právě teď testuje s cílem zlepšení auta na šotolině."
Není asi moc fanoušků, co by nevěděli, že se letos třikrát do sestavy Citroenu vrátí slavní dvojice Loeb – Elena. Ale ti, co sledují jihoamerický Dakar ví, že dvojice musela odstoupit kvůli zranění Daniela Eleny a tak se naskýtá otázka, zda bude monacký spolujezdec fit na Mexickou rally. "V sobotu jsme si spolu volali. Zranil si záda. Jejich léčení si nějaký čas vyžádá, je to věc, kde nejde dělat nic, než čekat. Doktoři mu ale řekli, že pro Mexiko bude v pohodě," nastiňuje Yves Matton, že by comebacku nejúspěšnější posádky historie světové rally nemělo nic bránit. Závěrem pak šéf Citroen racingu vysvětluje, proč musí při startech Sébastien Loeba sedět doma Craig Breen: "Skutečnost je takové, že ne všude jsme schopni nasadit dostatek aut. Mít Seba zpět v mistrovství světa je velkým zájmem Citroenu a také lákadlem pro celý šampionát. Jediným řešením, jak Seba nasadit bylo nechat třikrát doma Craiga," uzavírá Yves Matton.
... nevím, zda je vina jen na Meekovi. Když po prvních soutěžích, dle všeho, říkal, co by se mělo na autě měnit, tak na něj kašlali, ale když to pak řekl Mikeš, tak se začalo upravovat. Pak někde médii snad i prošlo, že oba říkali to samé, ale na Krise nedali. Takže otázka, nakolik Krisovi naslouchali.
Ale opravdu dávat vinu jen Krisovi není fér. Za technický návrh vozu není zodpovědný jezdec, ale tým inženýrů a myslím, že jeden z hlavních od nich odešel ještě před začátkem sezony 2017. To, že auto přepracovali - hlavně přední nápravu, hovoří taky za mnohé. Navíc nejezdil jen Meeke a když auto zkritizovali Mikkelsen a hlavně Loeb, tak se teprve začalo něco dít... Navíc k těm výsledkům - kdyby mu neodešel motor na Sardince, měl vítězství tři. A vyčítat mu, že jede na hraně? Od toho tam přeci je! Jak jinak porazit ufona a další?
No oba jsou ale Francouzi...
Ale opravdu dávat vinu jen Krisovi není fér. Za technický návrh vozu není zodpovědný jezdec, ale tým inženýrů a myslím, že jeden z hlavních od nich odešel ještě před začátkem sezony 2017. To, že auto přepracovali - hlavně přední nápravu, hovoří taky za mnohé. Navíc nejezdil jen Meeke a když auto zkritizovali Mikkelsen a hlavně Loeb, tak se teprve začalo něco dít... Navíc k těm výsledkům - kdyby mu neodešel motor na Sardince, měl vítězství tři. A vyčítat mu, že jede na hraně? Od toho tam přeci je! Jak jinak porazit ufona a další?
Dokonce musí jet hop nebo trop. Mladíky citroenu dokonce k tomu před Austrálií ponoukal i Matton. Když pojede na jistotu nějakých bodů a neukáže, že auto má na to vyhrát, tak ho taky (jako za ty havárie) chválit nebudou a titul nezíská ani tak. Podívej na Tannaka - jel nádherně, hlavou, často líp než Ogi a titul nezískal taky.