Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 1. 2018 20:51 − 4310× − 9

Yves Matton letos svému týmu věří

Citroen racing si loňskou sezónu za rámeček nedá. Sice dvě výhry, ale také časté konce v soutěžích a poslední místo mezi značkami.

Když si shrneme sezónu 2017, tak by na ni ve Versailles zřejmě nejraději zapomněli. Nebo možná ne, možná ji berou spíše jako odstrašující příklad toho, jak se oficiálně vrátit do šampionátu s novým autem a eufemisticky řečeno, nevést si úplně dle představ. Jednička týmu Kris Meeke sice dokázal vybojovat dvě výhry v Mexiku a v Katalánsku, současně ale předvedl několik havárií a zrušil dvě karoserie (Argentina a Sardinie), další a poslední pódium týmu vybojoval Andreas Mikkelsen v Německu, kde dojel druhý. Takže rok 2017 určitě nechtějí u Citroen racingu opakovat. Jak se v rozhovoru s Martinem Holmesem vyjádřil týmový šéf Yves Matton, aby došlo letos ke zlepšení, připravili na C3 WRC nové díly, které by měly řešit ne vždy učebnicové chování vozu za určitých podmínek.

Ale s vylepšováním vozu se začalo již v druhé polovině roku, kdy tehdy Andreas Mikkelsen potvrdil výtky Krise Meeka a tým začal pracovat na autě. "Práce, kterou jsme na autě udělali v létě ukázala, že jsme jej na každém povrchu dostali dál. Loni bylo hned od začátku sezóny vidět, že na některých druzích povrchu vozu rychlost nechyběla, ale na některých tomu tak nebylo. Druhé místo z Německa za docela zrádných podmínek a následné vítězství v Katalánsku ukázaly, že s vývojem jdeme správným směrem. Jsem si poměrně jistý, že jezdi budou nyní na každé rally schopní bojovat o čelní příčky," říká Yves Matton a přibližuje, kde se udály na C3 WRC hlavní změny, "hlavně jsme pracovali na spolehlivosti. Loni nám hned od začátku roku dělaly některé díly problémy. Teď jsme pracovali hlavně na odpružené a geometrii auta. Některé nové věci už na autě byly, ale některé díly jsou určeny až pro Monte Carlo. I po něm budeme mít připraveny další nové díly, které právě teď testuje s cílem zlepšení auta na šotolině."

Není asi moc fanoušků, co by nevěděli, že se letos třikrát do sestavy Citroenu vrátí slavní dvojice Loeb – Elena. Ale ti, co sledují jihoamerický Dakar ví, že dvojice musela odstoupit kvůli zranění Daniela Eleny a tak se naskýtá otázka, zda bude monacký spolujezdec fit na Mexickou rally. "V sobotu jsme si spolu volali. Zranil si záda. Jejich léčení si nějaký čas vyžádá, je to věc, kde nejde dělat nic, než čekat. Doktoři mu ale řekli, že pro Mexiko bude v pohodě," nastiňuje Yves Matton, že by comebacku nejúspěšnější posádky historie světové rally nemělo nic bránit. Závěrem pak šéf Citroen racingu vysvětluje, proč musí při startech Sébastien Loeba sedět doma Craig Breen: "Skutečnost je takové, že ne všude jsme schopni nasadit dostatek aut. Mít Seba zpět v mistrovství světa je velkým zájmem Citroenu a také lákadlem pro celý šampionát. Jediným řešením, jak Seba nasadit bylo nechat třikrát doma Craiga," uzavírá Yves Matton.

Komentářů celkem: 9
15. 1. 2018 11:15
0 0
Podle mého názoru čeká tým Citroen v roce 2018 stejně neúspěšná sezóna jako vloni. Problémem není ani tak nevyzpytatelný a na nezpevněném povrchu nestabilní vůz, ale jeho jezdecké obsazení. Craig Breen špičkovým pilotem nikdy nebyl a Kris Meeke, to je kapitola sama pro sebe... Pilot, který většinu času jede na samé hraně, ale častěji za hranou svých schopností, není podle mého mínění vhodnou jedničkou týmu. Jistě, návrat Sebastiana Loeba na 3 soutěže, to bude opravdový svátek pro fanoušky rallye a také reálný obrázek jakou výkonnost C3 WRC doopravdy má. Fakt, že si Yves Matton nechal uniknout hotového mladého pilota jako je Andreas Mikkelsen, který neměl v roce 2017 auto, to je pro mě stále nepochopitelné... Seb Ogier zpět do Citroenu zjevně nechtěl a ani se mu nedivím, že nestál o to jezdit s vozem, jehož vývoj Kris Meeke nezvládl. Atmosféra v M-Sportu mu viditelně sedí. Citroen podle mě čeká opět poslední místo mezi továrními týmy. Uvidíme...
15. 1. 2018 11:32
0 0
... nevím, zda je vina jen na Meekovi. Když po prvních soutěžích, dle všeho, říkal, co by se mělo na autě měnit, tak na něj kašlali, ale když to pak řekl Mikeš, tak se začalo upravovat. Pak někde médii snad i prošlo, že oba říkali to samé, ale na Krise nedali. Takže otázka, nakolik Krisovi naslouchali.
15. 1. 2018 11:43
0 0
Původně napsal kuře
... nevím, zda je vina jen na Meekovi. Když po prvních soutěžích, dle všeho, říkal, co by se mělo na autě měnit, tak na něj kašlali, ale když to pak řekl Mikeš, tak se začalo upravovat. Pak někde médii snad i prošlo, že oba říkali to samé, ale na Krise nedali. Takže otázka, nakolik Krisovi naslouchali.
Loeb ani Ogier by si to podle mě nenechali líbit... to jsou opravdové jedničky týmu se všemi plusy i mínusy...
15. 1. 2018 13:53
0 0
No oba jsou ale Francouzi...
Ale opravdu dávat vinu jen Krisovi není fér. Za technický návrh vozu není zodpovědný jezdec, ale tým inženýrů a myslím, že jeden z hlavních od nich odešel ještě před začátkem sezony 2017. To, že auto přepracovali - hlavně přední nápravu, hovoří taky za mnohé. Navíc nejezdil jen Meeke a když auto zkritizovali Mikkelsen a hlavně Loeb, tak se teprve začalo něco dít... Navíc k těm výsledkům - kdyby mu neodešel motor na Sardince, měl vítězství tři. A vyčítat mu, že jede na hraně? Od toho tam přeci je! Jak jinak porazit ufona a další?smajlík
15. 1. 2018 15:25
0 0
ten tomu svýmu tak věří, že už je radši šéfem rally komise u FIA, takže úspěchy citroenu budou jeho a neúspěchy odnese jeho nástupce smajlík
16. 1. 2018 10:49
0 0
Původně napsal hobit
No oba jsou ale Francouzi...
Ale opravdu dávat vinu jen Krisovi není fér. Za technický návrh vozu není zodpovědný jezdec, ale tým inženýrů a myslím, že jeden z hlavních od nich odešel ještě před začátkem sezony 2017. To, že auto přepracovali - hlavně přední nápravu, hovoří taky za mnohé. Navíc nejezdil jen Meeke a když auto zkritizovali Mikkelsen a hlavně Loeb, tak se teprve začalo něco dít... Navíc k těm výsledkům - kdyby mu neodešel motor na Sardince, měl vítězství tři. A vyčítat mu, že jede na hraně? Od toho tam přeci je! Jak jinak porazit ufona a další?smajlík
Týmová jednička si nemůže dovolit jezdit stylem hop nebo trop. Jezdit za hranou svých schopností umí každý (Kubica, Meeke, Galli atd) Stále živým příkladem je pro mě sezona 2017. Ogier jel hlavou, když viděl, že jeho auto na vítězství v soutěži reálně nemá, dojel si pro spoustu bodů a nechal ostatní ztrácet. Neuville mu svým přístupem titul vlastně věnoval už v Monte Carlu a Švédsku a dorazil to v Německu a Španělsku... Pokud nezmění svůj přístup, mistrem světa nebude ani letos, ikdyž má lepší auto, Ogier si pohodlně dojede pro 6. titul! Mistrem světa se pilot nestává tím, že jede jako blázen. Ne náhodou získali posledních 14 let tituly Loeb a Ogier. Jsou prostě jinde než všichni ostatní...
16. 1. 2018 12:42
0 0
Dokonce musí jet hop nebo trop. Mladíky citroenu dokonce k tomu před Austrálií ponoukal i Matton. Když pojede na jistotu nějakých bodů a neukáže, že auto má na to vyhrát, tak ho taky (jako za ty havárie) chválit nebudou a titul nezíská ani tak. Podívej na Tannaka - jel nádherně, hlavou, často líp než Ogi a titul nezískal taky.
16. 1. 2018 17:12
0 0
Ještě jedna věc mě tíží - od všech výrobců WRC jsem viděl na youtube plno testů v lednu, ale Citroen má málo, vlastně žádné... To chystají takovou bombu, že jezdí tajně, nebo nejsou peníze, tak nejezdí tajně ale vůbec...?smajlík
16. 1. 2018 17:48
0 0
Původně napsal hobit
Dokonce musí jet hop nebo trop. Mladíky citroenu dokonce k tomu před Austrálií ponoukal i Matton. Když pojede na jistotu nějakých bodů a neukáže, že auto má na to vyhrát, tak ho taky (jako za ty havárie) chválit nebudou a titul nezíská ani tak. Podívej na Tannaka - jel nádherně, hlavou, často líp než Ogi a titul nezískal taky.
Je to věc názoru... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!