Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 1. 2018 14:50 − 5287× − 12

Yves Matton nástupcem Jarma Mahonena

Nyní již bývalý šéf Citroen racingu Yves Matton se stal novým šéfem pro rally u FIA, když nahradil Jarma Mahonena.

Je tomu jen pár dní, co se na světlo světa dostala spekulace o možném nástupu Yvese Mattona jako šéfa pro rally u FIA a dnes již server autosport.com informuje, že ruka je v rukávu a Belgičan skutečně nahradil Jarma Mahonena v dané funkci. K dnešnímu dni Matton skončil jako šéf Citroen racingu, kde jej počínaje dneškem nahradil Pierre Budar, který šéfoval oddělení zákaznického sportu u PSA motorsportu, což znamená, že se nepotvrdila spekulace, že by versailleský tým převzal Bruno Famin z Peugeot sportu, který je však v této době ještě na Dakaru. Matton sám by se funkce na FIA měl ujmout na začátku února.

"Je mi velkou ctí přijmout u FIA tuhle pozici. Působil jsem v motorsportu na různých jeho úrovních včetně práce pro nejúspěšnější značku historie, ale tenhle post je pro mě opravdovým úspěchem," říká Yves Matton, nový šéf pro rally u FIA. Prezident FIA Jean Todt na adresu Belgičana dodává: "Yves má obrovskou vášeň pro tento sport a jeho zkušenosti se závoděním a řízením týmu jak na soukromé, tak tovární úrovni jsou velkým přínosem pro zajištění budoucího rozvoje našeho sportu. Rád bych také poděkoval PSA Motorsportu za to, že Yvesovi umožnil tento přestup," uzavírá prezident FIA.

Nový šéf Citroen racingu Pierre Budar dostal šanci jako šéf týmu ve WRC a je plný odhodlaní. "Dalo by se říct, že práce snů. Začínal jsem kariéru jako jezdec, ale promoval jsem jako inženýr a musel si vybrat pouze jeden směr. Jsem rád, že mě to dovedlo až tam, kde jsem dnes. Loni jsme mohli vidět, když Citroen C3 WRC vyhrál dvě soutěže, že nemáme špatné auto a máme kam dál budovat tým. Počkejme si, čeho půjde dosáhnout, letos to budeme brát soutěž po soutěži, ale máme dobrý tým a velmi dobré jezdce," uzavírá nový šéf Citroen racingu.

Komentářů celkem: 12
15. 1. 2018 15:52
0 0
Pro Citroen jedině dobře.
15. 1. 2018 17:49
0 0
Dekujeme za cely Citroen.smajlík
15. 1. 2018 21:17
0 0
Doufám, že nový šéf nasadí třetí auto, aby byl Citroën konkurence schopný a hlavně aby mohl Craig jet na celkový výsledek.
15. 1. 2018 21:27
1 0
Libí se mi, jak poslední dobou všichni za vším špatným u Citroenu vidí Mattona. Určitě nad sebou nemá představenstvo, nějaký rozpočet v jehož rámci pracuje... Návrat s C3 WRC se mu nepovedl, ale jinak bych jeho působení nehodnotil tak negativně jak hodně lidí na netu. A doufám, že bude lepší šéf rally u FIA jak Jarmo 'zkrátíme všechny soutěže' Mahonen.smajlík
15. 1. 2018 22:45
0 0
kuře, mě se to nelíbí, ale je to pravda.
Mám pocit, že je to všeobecné, když je někdo nahoře, je to polobůh, pokud se mu nedaří, je to ten největší nýmand. Nevím jestli je to Česká nátura, nebo je to všeobecně lidská vlastnost. Myslím, že cesta vede středem, z nikoho (kromě Tomáše Tomečka) se na zadek neposadím, nikoho do země zašlapávat nebudu.
16. 1. 2018 07:50
0 0
To co předvet v austrálii jak zakázal meekovi pokračovat to hovoří samo za sebe jak to byl dobrý šéf.
16. 1. 2018 10:27
0 0
ale chlapci, fakt si myslite ze je to dobry sef? postavili C3 ktora im uz vyse rok nefunguje. nevedel do timu priniest ani jedneho TOP jazdca. ano, myslim Ogiera a Mikkelsena. zacinaju rok s rovnakou zostavou pricom idu do sezony tak, ze JEDINY JEDEN JAZDEC absolvuje komplet sezonu. toto ma byt TOP DIRECTOR? kde je R ktora by konkurovala Fordu a Skode, ktory predali uz ca 200 aut?.... ten chlap dal Citroen a ich rally na kolena, bojim sa aby tou neschopnostou manazovat ludi to nespravil aj s rally. jedine pozitivum v nom vidim tam, ze asi bude zamyslat s hlavou manazera tímu, co by bolo pre nich najlepsie.
16. 1. 2018 10:31
0 0
Původně napsal nabster999
ale chlapci, fakt si myslite ze je to dobry sef? postavili C3 ktora im uz vyse rok nefunguje. nevedel do timu priniest ani jedneho TOP jazdca. ano, myslim Ogiera a Mikkelsena. zacinaju rok s rovnakou zostavou pricom idu do sezony tak, ze JEDINY JEDEN JAZDEC absolvuje komplet sezonu. toto ma byt TOP DIRECTOR? kde je R ktora by konkurovala Fordu a Skode, ktory predali uz ca 200 aut?.... ten chlap dal Citroen a ich rally na kolena, bojim sa aby tou neschopnostou manazovat ludi to nespravil aj s rally. jedine pozitivum v nom vidim tam, ze asi bude zamyslat s hlavou manazera tímu, co by bolo pre nich najlepsie.
Velmi zajímavý komentář... s naprostou většinou se nedá než souhlasit...
16. 1. 2018 11:04
0 0
Taky ale dokázal zajistit fungování rally teamu v době, kdy pro Citroen byly prioritou okruhy ve WTCC (ha, který tým tam dominoval, snad ne ten vedený jedním belgickým nýmandem? :P). A jak už jsem psal, rozpočet co měl Citroen dřív a co má nyní se dle všeho moc srovnávat nedaj a když nemáš na Ogiera, tak ho nezaplatíš, ani kdyby ses na hlavu stavěl. Na voze R se dělá, uznávám, že DS3 R5 byl docela průser. I když tam si nejsu jistý, jestli vývoj byl hlavně na Peugeotu. Jasně, není to jen černé nebo bílé, ale ten Matton hejt je moc.
16. 1. 2018 21:25
0 0
Za všemi neúspěchy je vždycky hlavní šéf. To platí vždy a všude a těžko házet vinu za neúspěchy na někoho jinýho. Jestli má Citroen nekvalitní inženýry, nebo nekvalitní testovače, nebo se jen vydali špatnou cestou u C3, to těžko říct, ale za dobu působení Mattona u Citroenu udělal několik zásadních špatných rozhodnutí. Když přebíral tým v roce 2012, tak byli na vrcholu, nejlepší tým, nejlepší auto, morálka vysoká. Pak sice po titulu skončil Loeb, což ovlivnit nejspíš nemohl, ale pořád měl v týmu stabilního Hirva a jasnou budoucí star Neuvilla a taky je nechal odejít. Hirvo možná sám chtěl už pomalu končit a rozloučit se v M-Sportu, ale měl nástupce v Ostbergovi jako kvalitní týmové dvojce a i ten pak odešel. Ale největší chybou v té době bylo puštění Neuvilla. Pak už začal celej tým zpomalovat. Pak sice přišla jasná dominance ve WTCC, ale aby ne, když tam byli jediný plnohodnotný tovární tým. No a vyvrcholilo to loňským rokem a nepodepsáním Mikkelsena, který pro něj nebyl dostatečně kvalitní, aby udělal titul, ale myslím si, že má větší šance do budoucna, než Ogi. Nandan to naštěstí pochopil.
17. 1. 2018 13:49
Upraveno 13:52
0 0
Ale no tak, trochu soudnosti by neškodilo. Možná jste si toho nevšimli, ale PSA v roce 2016 téměř zbankrotoval a musela jej zachránit vláda různými podpůrnými balíčky (vyšší šrotovné, ekologické dotace, zaměstnanecké dotace, dotace subdodavatelům, atd.). Podivný experiment s nákupem Opelu může mít pro PSA tragické následky a je ukázkou toho, jak zoufalí lidé dělají zoufalé věci.
Ona obecně Francie je v zoufalé situaci nejen ekonomické, ale i politické – vždyť zde již od listopadu 2015 platí výjimečný stav!
V takové konstalaci vykládat o tom, jak Matton způsobil pád sportovního oddělení Citroen, je hodně svérázné. Možná by stálo za to popřemýšlet, zda za současné situace ve Francii a PSA není vlastně spíš zázrak, že se Citroen programu WRC vůbec drží. Rok 2017 je prvním po dlouhé řadě, kdy PSA vykazuje alespoň nějaký – i když spíše pofiderní a vnejšími vlivy (zejména veřejnými penězi) zapřičiněný – zisk.
Ač s mnohými výhradami vůči Mattonovi lze souhlasit, je otázkou, zda ho spíš nevelebit za to, že dokázal projekt WRC obhájit v krizových dobách a ještě občas udělat i nějaký ten výsledek. Myslím si, že Matton se ukázal především jako velmi dobrý politik, tedy jako umělec možného. Zda bylo možno reálně dosáhnout více, nevím, ale mám o tom značné pochybnosti.
17. 1. 2018 18:20
0 0
magic: to ale nijak nepopírá to co jsem napsal. A finanční situace nemusí mít absolutní vliv na sportovní výsledky. Netvrdím, že Matton neudělal nic dobrého pro tým. Jejich tituly ve WTCC měli sice předplacené, ale i tak si je museli získat a víme, že škodovka je se svou strategií na tom podobně. Ale ty promarněné šance ve WRC tam prostě byly. A je škoda, že když už tam jednou jezdili, že to nedokázali nějak zúročit. Snad bude ve FIA přínosným šéfem pro rally.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!