Michal Hrabánek o letošních plánech Škody
Informace o plánech Škody motorsport bývají někdy poměrně skoupé a s větší nadsázkou by šlo říct, že kdo a kde pojede se dozvídáme až na shakedownu. Na Autosport International, kde byla oficiálně zahájena letošní sezóna MS nechyběl ani šéf týmu z Mladé Boleslavi Michal Hrabánek a příležitosti získat informace využil renomovaný motoristický novinář Martin Holmes a ty nejzajímavější plány okřídleného šípu přinesl v článku v australském RallySport Magazínu. Pro letošní rok zůstává Škoda motorsport působit ve WRC2, kde však nasadí nezvyklou armádu jezdců, když kromě obhájce titulu Pontuse Tidemanda pojedou vybrané závody i Kalle Rovanperä, Ole Christian Veiby, Jusso Nordgren a Jan Kopecký. Na body do WRC2 pojede v Monaku pouze český pilot, Fin a Nor pojedou s privátními Fabiemi pouze v rámci třídy RC2.
Pokud jde o letošní cíle, tak v MS jde o obhajobu titulu ve WRC2. Pokračuje Michal Hrabánek: "Letos budeme mít stejný program jako vloni. Soustředit se budeme na WRC2 s Pontusem Tidemandem. Bude se snažit obhájit svůj titul, mimo to dostanou šanci mladí jezdci, zejména Ole Christian Veiby a Kalle Rovanperä, ale startovat bude i Jusso Nordgren. Vybraných soutěží se zúčastní též Jan Kopecký, který bude začínat hned na Monte Carlu, ale jeho hlavním cílem bude český šampionát," říká k plánům svého týmu Michal Hrabánek. Stejně jako loni se pak budou u Škody nasazovat jezdce tak, aby spolu navzájem moc nebojovali a nebrali si body. "Letos musíme najít řešení, kombinující nesoupeření mezi našimi jezdci v jedné rally s tím, aby dva mladíci mohli sbírat na soutěži zkušenosti. Takže mezi tyto dva cíle musíme směřovat naši strategii," dodává šéf Škoda motorsportu.
Škoda Fabia R5 dnes patří mezi top auto ve své kategorii, ale letošní rok přinese tři další nové modely, když svou R5 homologuje Proton, Volkswagen a Citroen. Jak tyto nové speciály vidí u Škody? "Nejdříve bych rád podotknul, že je skvělé, že v kategorii R5 je tolik značek. Je to důkazem toho, že se jedná o dobrou kategorii vozů, která je populární jak u jezdců, tak týmů. Za posledních deset let si nevybavím žádnou podobně populární kategorii vozů v rally. Jistě, S2000 byly perfektní, ale myslím, že nyní je vidět, že R5 jsou ještě populárnější. To je také důvod, proč se přidávají nový výrobci a o Polo R5 nemám obavy, auto bude hodně dobré. Proton je však otázkou, protože o projektu nemáme žádné informace. Letos vyjede také nový Citroen, takže si myslím, že boje na trati letos budou slušné," říká Michal Hrabánek na adresu dalších výrobců zapojujících se do kategorie R5.
Asi jen málo fanoušků by nezajímalo, jak je to s podobností či přímo totožností některých dílů mezi Fabií a Polem R5. "Škoda s Volkswagenem spolupracuje, ale Polo a Fabia nejsou identické. Řekl bych, že některé díly mohou být stejné či podobné, ale každé auto je postaveno na jiné podvozkové platformě. Fabia je na staré platformě P26, Polo je postaveno na šesté generaci platformy MQB. Takže to si vyžádalo některé rozdíly mezi oběma auty.Obě auta ale používají stejný motor vycházející z agregátu pro Čínu, který je jediný vhodný pro R5," vysvětluje Michal Hrabánek a na závěr odpovídá na otázku Martina Holemese ohledně možného návratu Škody do nejvyšší ligy, "jedná se o, řekněme, jednu z možností, kam může Škoda v dlouhodobém horizontu směřovat, ale ne se současnou generací Fabie," uzavírá šéf soutěžního sportu v Mladé Boleslavi.
Oblíbenost R5....když před pár lety bylo v naší čvrti pět benzínových pump a nyní z rozhodnutí orgánů čtyři byly zrušeny a zbyla jediná, taky bude hodně, hodně populární a oblíbená....ale alespoň já bych nad něčím takovým nijak nejásal...
spik: Jistě, někomu, kdo není úplně seznámen se situací , tak tomu to asi tak připadá, že je moje přirovnání mimo, tak pro ty neinformované polopatě : ...když není s čím závodit, tak je jasné, že pokud pokročilejší závodník nechce jezdit s autem R2, tak asi nemá jinou možnost, než R5 ..bývalá enka N4 neboli PV , tedy jedině Subaru či Mitsubishi jsou už trochu retro,závodí přes 20 let... velké kity nejsou, zakázány, malé kity, tedy S 1600 taky ne, R4 taky ne, R3 nám nějak umřelo pro nepodporu a nezájem jiných výrobců než Renault či Citroen, ostatní auta jsou často už po homologaci, na velké WRCo nejsou takové peníze či i povolení provozu od nár. autority, na staré WRCo totéž....tak jediné východisko je kategorie R5...ale to není oblíbenost, prostě pokud někdo chce 4x4, nemá jinou možnost..... už je to jasné ??
spik: Jistě, někomu, kdo není úplně seznámen se situací , tak tomu to asi tak připadá, že je moje přirovnání mimo, tak pro ty neinformované polopatě : ...když není s čím závodit, tak je jasné, že pokud pokročilejší závodník nechce jezdit s autem R2, tak asi nemá jinou možnost, než R5 ..bývalá enka N4 neboli PV , tedy jedině Subaru či Mitsubishi jsou už trochu retro,závodí přes 20 let... velké kity nejsou, zakázány, malé kity, tedy S 1600 taky ne, R4 taky ne, R3 nám nějak umřelo pro nepodporu a nezájem jiných výrobců než Renault či Citroen, ostatní auta jsou často už po homologaci, na velké WRCo nejsou takové peníze či i povolení provozu od nár. autority, na staré WRCo totéž....tak jediné východisko je kategorie R5...ale to není oblíbenost, prostě pokud někdo chce 4x4, nemá jinou možnost..... už je to jasné ??