reklama reklama reklama reklama
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
19. 1. 2018 21:48 − 4044× − 9 0

Ott Tänak: S Toyotou je větší šance na boj o titul

Estonský pilot se pro letošek rozhodl opustit M-Sport a zkusit štěstí u Toyoty, kde se cítí mít větší šance na boj o příčky nejvyšší.

Jedním z mála přestupů, které proběhly mezi sezónami 2017 a 2018 byla změna týmu u Ott Tänaka, když Estonec opustil M-Sport, kde v minulém roce vybojoval dvě vítězství v soutěžích MS a pro letošní a příští sezónu podepsal Toyotě. Jedním z důvodů této změny byla dle estonského jezdce větší šance na boj o vítězství v šampionátu, protože v M-Sportu byl dvojkou za Sébastienem Ogierem, na kterého byla upřena větší pozornost týmu, dřívěj dostával nové díly a podobně. Navíc u Toyoty není oficiálně dána hierarchie jezdců, takže od přestupu si Ott Tänak slibuje, že bude pravidelně dojíždět na stupních vítězů a nasbírá dostatek bodů, aby, nejlépe o dvě příčky, vylepšil své loňské třetí místo v celkové klasifikaci šampionátu.


… vítězná koupačka na Sardinii 2017

"Hledal jsem, kde budu mít dobrou šanci na boj o titul a u Toyoty hned ve svém prvním roce předváděli dobré výkony a navíc je zde velký potenciál ke zlepšování. To byl jeden z důvodů přestupu. Spolupráce se Sébastienem byla opravdu dobrá a tvořili jsme silný tým, ale někdy měl M-Sport omezené finanční zdroje a naše auto bylo v porovnání se Sebovým pozadu ve vývoji. Líp jak na týmovou dvojku by to nebylo, takže to nebylo úplně nejlepší s ohledem na šampionát. Přestup k Toyotě je něčím, co jsem potřeboval, abych si otevřel šance v šampionátu, " říká Ott Tänak k důvodům odchodu k Toyotě.

Jelikož Rallye Monte Carlo již hlasitě klepe na dveře, týmy mají po testech a Ott Tänak se s Yarisem pro podmínky Monte seznamoval po čtyři dny, další dva dny pak zkoušel sníh jako přípravu na Švédsko. Po těchto dnech v kokpitu Yarisu WRC si Ott Tänak myslí, že může hned od začátku bojovat o příčky nejvyšší, ale při prvním startu pojede trochu opatrněji. "Je jasné, že auto jsou rozdílná. Ani jedno ale nemá nějaká negativa, obě jsou dobré," porovnává Estonec Fiestu WRC s Yarisem WRC a pokračuje, "filosofie obou aut je rozdílná a liší se i jejich chování. Toyota má na vítězství v Monte Carlu, ale možná že není úplně rozumné přijet a hned od začátku se tahat o vítězství. Chci dovézt auto s pěkným výsledkem a získat nějaké body, po Monte následují soutěže, kde na to můžeme šlápnout pořádně. Švédsko sedí jak mě, tak autu," uzavírá Ott Tänak s odkazem na loňskou výhru Jari-Matti Latvaly při teprve druhém startu Yarisu WRC.

Komentářů celkem: 9
19. 1. 2018 22:57
Upraveno 22:58
00
Nóó , tak Oťas , to se cítíš ! Doufejme , že to není další velkohubé prohlášení , jakože vstřícné týmu ... ,
atd. , a aby jsi nepřecenil své možnosti ... !? Takových řečí už tu bylo ......
Jen aby to nebylo " první vyhrání z kapsy vyhání " , myšleno na loňsko sezónu Toyoty ...
Opravdo moc se těším na letošní měření sil , obhájce je jasný a netroufnu si říct , kdo bude štika v rybníku ...

Aby to nakonec nebyl TiTanak smajlík smajlík
20. 1. 2018 08:38
00
Logická a rozumná volba.
Budu Otíkovi držet palce.
20. 1. 2018 09:35
01
Brzy si sympatický Ott uvědomí, že udělal velkou chybu... Byl moc netrpělivý. Ogier u Fordu nebude na věky... Toyota je teď druhé nejhorší auto v šampionátu, až se probere Citroen, bude letos nejhorší... Vloni kromě Finska byla Toyota bez šance. Ve Švédsku bylo vítězství darem od Neuvilla! To auto je prostě moc malé, nestabilní a spoustou spoilerů to nespraví. Je to stejné auto jako bylo MG Metro ve skupině B. Ott bude z přestupu hodně zklamaný, Latvala ho k ničemu nepustí, protože ví, že v žádném jiném týmu by jedničkou nebyl... (nestíhal ve Fordu ani VW)
20. 1. 2018 09:59
01
Ale Martine! Malá Toyota je, ale ne o moc než Citroen, třeba. Navíc malé auto by mohlo být právě hravé na pomalejších soutěžích a tím aerem "ala Formule 1" to právě spraví na těch rychlejších. Jak jsme ostatně viděli loni právě v tebou kritizovaném Švédsku, ale i jinde. Na vítězství určitě má Ott i Toyota, tak nevím, proč by měl dělat chybu...
20. 1. 2018 10:41
00
Původně napsal hobit
Ale Martine! Malá Toyota je, ale ne o moc než Citroen, třeba. Navíc malé auto by mohlo být právě hravé na pomalejších soutěžích a tím aerem "ala Formule 1" to právě spraví na těch rychlejších. Jak jsme ostatně viděli loni právě v tebou kritizovaném Švédsku, ale i jinde. Na vítězství určitě má Ott i Toyota, tak nevím, proč by měl dělat chybu...
Tech co ma na vitezstvi je hodne, realita je vzdy jina... Ott to uspechal...
20. 1. 2018 11:18
00
Původně napsal El Matador
Nóó , tak Oťas , to se cítíš ! Doufejme , že to není další velkohubé prohlášení , jakože vstřícné týmu ... ,
atd. , a aby jsi nepřecenil své možnosti ... !? Takových řečí už tu bylo ......
Jen aby to nebylo " první vyhrání z kapsy vyhání " , myšleno na loňsko sezónu Toyoty ...
Opravdo moc se těším na letošní měření sil , obhájce je jasný a netroufnu si říct , kdo bude štika v rybníku ...

Aby to nakonec nebyl TiTanak smajlík smajlík
Myslim ze stika je jasna... Mikkelsensmajlík Neuville to bude mit v hjundeee moc tezke
20. 1. 2018 15:16
22
Škoda že Otík neumí česky - stačilo aby si přečetl zdejší komentáře a konečně by věděl, jak se svou kariérou správně naložit smajlík
20. 1. 2018 18:30
00
Štika bude právě Toyota, určitě větší než Citroen, ten bude silný asi na asfaltech, ale na nezpevněných zase Yaris. Určitě ale budou mít problém nahánět Hyundai a asi i M-Sport s novou krví v žilách.
Ale myslím si, že asi udělal Ott dobře s tím přestupem, změna je občas v motorsportu třeba a hodněkrát to bylo k dobru, nemyslím, že by teď nemělo být.
20. 1. 2018 20:31
10
Pokud neudělal Ott dobře pro sebe, tak rozhodně udělal dobře pro Elfina a to je dobře i pro mě smajlík smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama