Letos bude celé MS možno sledovat živě
Je tomu již pár let, kdy Eurosport ke stému výročí Rallye Monte Carlo přinesl celou soutěž živě v televizi a mnozí z nás dodnes na toto vysílání vzpomínají, protože přenos z rally v takovém rozsahu nebyl už mockrát zopakován. Změnu chce letos přinést promotér MS, když se svou existující službu WRC+ rozhodl rozšířit o nástavbu All Live, která přinese mnohem větší pokrytí ze všech soutěží, než tomu bylo zvykem doposud. Vzhledem k rozsahu změn by se dalo pomalu mluvit o revoluci, protože fanoušci budou mít možnost na každé rally shlédnout živý přenos z každé zkoušky, tyto doplní i startovní a cílový ceremoniál, tiskové konference a autogramiády jezdců. Výsledkem všeho výše zmíněného je, že z každé rally vznikne nějakých 25 hodin přenosu, které si bude moci každý fanoušek streamovat do svého zařízení. Přenosy z vložek doplní experti v TV studiu či rozhovory a reakce přímo ze servisu.
Za promotéra MS k novince WRC All Live říká Oliver Ciesla: "Faboušci MS nyní získávají možnost a volnost sledovat živé vysílání kdykoliv v průběhu soutěže. Mohou se třeba rozhodnout sledovat ty zkoušky, které mají rádi a také si užívat živý přenos ze sevisu a to vše kdykoliv a kdekoliv jsou." Konkrétní podoba přenosů ze zkoušek bude utvářena kombinací kamer u trati a onboardů, tyto budou doplňovat záběry ze vzduchu z vrtulníků a dronů. Za tvorbou WRC+ All Live bude stát tým téměř stovky lidí, kteří fanouškům budou přinášet každý moment ze všech 13 rally letošního kalendáře.
"WRC+ ALL Live lze sledovat odkudkoliv, kdykoliv a na jakémkoliv zařízení, ať už se jedná o počítač, smart TV, chytrý telefon nebo tablet," pokračuje Oliver Ciesla výčtem zařízení, kde půjde WRC+ All Live sledovat a dodává, "fanoušci o nic nepřijdou, protože všechny zkoušky půjde sledovat v přímém přenosu nebo ze záznamu a interaktivní program vysílání jim dodá potřebné informace k průběhu každého dne." Poprvé bude vysílání spuštěno ve čtvrtek 25. ledna, kdy se začíná Rallye Monte Carlo.
Ti, kteří jsou zvyklí používat WRC+ o nic nepřijdou, protože All Live je nástavbou na existující formát a onboardy, live mapy a další budou mít nadále k dispozici. Ti, kdož si připlatí však uvidí víc. Jak se nechává Oliver Ciesla slyšet, All Live je dalším krokem ve vývoji WRC+: "Je to jen další logický vývoj. Kontinuální živý stream je vhodným formátem pro vytrvalostní sport, kdy se něco děje dva a půl dne. All Live se stane také novým důležitým nástrojem pro novináře, týmy, organizátory soutěží a bezpečnostní delegáty FIA, "uzavírá Oliver Ciesla.
Na závěr se hodí doplnit, že WRC+ All Live nabízí sedmidenní bezplatný zkušební přístup (ten je nutno využít do 29. ledna) a následně se platí, jak je u podobného typu služeb zvykem, měsíční poplatek. Ten čítá 8,99 €, což je cena srovnatelná například s poplatkem na populární VoD službu Netflix. Na rozdíl od zmíněné streamovací služby však WRC+ All Live nabízí ještě jednu možnost platby, a to na celý rok za 89,9 €, což znamená dva měsíce zdarma v porovnání s měsíčními platbami.
Vyplatí se to platit? Má s tím někdo zkušenosti? Vždy jsem přenos někde našel i bez placení tohoto.
Jinak jsem na rozšíření zvědavý. Dosud jsem si WRC+ čas od času na měsíc zaplatil, často to pokrylo ještě následující rally. Na některé podniky byly proma zadarmo a některé jsem sledovat nestíhal, takže určitě půjdu cestou jednotlivých měsíců předplatného. Abych na to nezapomněl tak vždycky hned po zaplacení jsem dával "Cancel", kdy služba zůstala aktivní předplacenou dobu ale další měsíc už se automaticky neobnovila. V profilu pak bylo "Subscription active but canceled".
Srovnání dosavadní služby (nyní nazvané Basic) proti té rozšířené:
https://plus.wrc.com/en/subscription/chooseProduct/
Problém nejsou náklady nebo technické zajištění (zvláště v době, kdy celou RZ osadím technikou za průměrnou měsíční mzdu a datové přenosy v řádech megabajtů jsou reálné, dostupné a laciné), hlavní problém je podle mého názoru nezájem publika za něco takového vůbec cokoli zaplatit. Zdá se ale, že dosavadní formát WRC+ byl natolik komerčně přínosný již v minulé době (jsem pravidelným konzumentem této služby a jsem z ní dlouhodě spíše zklamaný), že promotér věří v novou vlnu zájmu o automobilové soutěže. Doufejme, že se nepřepočítá!
Já si ho aktivuju až při Monte tak uvidím jestli je vše při starém. Jinak pokud jde jen o přenosy v době rally, ne celoroční přístup k onboardům apod., tak jestli se dobře dívám, mělo by stačit na monte využít promo a od švédska 6x vhodnou dobu zaplatit měsíc a pokryje to všechny podniky
Je neuvěřitelný, jak lidé neustále chtějí pokud možno vše a nejlépe zadarmo. 9 EUR (cca 220 Kč) za službu, která Vám jen přináší pozitiva, nic neubírá, pouze je tam vše na jendom místě a perfektně zpracované! Skvěle udělané sestřihy, jednoduchá interaktivní mapa s posádkami, k tomu živě rádio a také psaným slovem, co se děje nebo neděje a pod. Je to skvěle propracované a hlavně funkční! Já už to mám 2 roky a nepřemýšlím, zda mi to vyjde na dva závody za jedno zaplacení. Myslím, že když jedete na výlet a dáte si jeden oběd a pivko k tomu, bude vás to stát podobné peníze. A navíc nějaké přihlouplé srovnání s rokem 1987, kdy technika a internet byly absolutně v jiné dimenzi, mi přijde jako plivání na něco, o čem se před 30 lety jen zatím snilo. Dnes je vše hned na netu, v HD kvalitě, s komentáři a ještě si to můžete pouštět stále dokola a pořád a pořád. Takže pro ty, co tady brečí, že je to drahý a nic moc, zamyslete se nad sebou, co jste dokázali nebo udělali vy ...
Až dosud mi to jako nějaká extra hodnota při 2 RZtách denně nepřišlo, v dnešní době už je mimo abych musel čekat u obrazovky na 2 určené živé vstupy u události která se odehrává celý den. Na to nikdo nemá čas. Takže jsem je většinou ani neviděl a z celé služby mi zbyl leda ten archiv onboardů. Mimochodem za nemožnost pohybovat se v záznamu normálním posuvníkem a rajdovat místo toho v samostatném okénku po mapě RZty bych vraždil.
Každopádně je plně v kompetenci promotéra jaký platební model nabídli, já bych uvítal funkčnost jen po dny soutěže, protože jsem to jindy snad nikdy nezapnul. Abych předplácel něco co nevyužiju, to by mě museli opravdu oslnit po všech směrech.
Dosavadní úroveň se 2 vstupy mi přišla žalostná na výkladní skříň rally sportu a větší částkou než je nezbytně nutné bych ji nepodporoval určitě.
Ale možná se blýská na lepší časy, uvidíme jak se vytáhnou.
Jinak se mi skutečně příčí komentáře osvícenců jako ty, kteří se snaží shodit všechny okolo, viz tvá první a pak poslední věta.
podle me na pokryti cely rally potrebujes vseho o dost vic nez do ted a hlavne pak lidi, kterym je treba krom mzdy platit letenky, hotely, catering atd. je tam hrozna rezie tim, ze se to odehrava po celym svete a celej ten ansambl musis neustale presouvat. kolik treba stoji provoz jedny helikoptery a o kolik jich bude potreba vic, kdyz budes prenaset kazdou erzetu? asi se da usetrit a udelat lowcost prenos, dat tam zabery ze stopek a onboard, ale tak predpokladam, ze to chtej delat jako do ted. jsem na to zvedav, snad to neni nejaka huraa akce, ktera po roce skonci.
Kdyby někdo chtěl pošetřit, promo kód na celá měsíc All LIve zadáčo, takže aj na Švédsko "WRC18ASI"
Vopred ďakujem za odpoveď