--> -->
22. 1. 2018 09:21 − 3572× − 1 0

CERS rally team na Jänner rallye nechyběl

Sezóna 2018 začala také Martinu Fischerlehnerovi, který za podpory CERS RT startoval na Jänner rallye s továrním Fordem Fiesta R5.

Rakouský jezdec s pronajatým vozem sahal po životním výsledku. Z prvního místa absolutní klasifikace jej ale vyřadila havárie. Po Herbst rallye 2017, do které Martin Fischerlehner s Tobiasem Unterwegerem odstartovali ve Fordu Fiesta R5, a kde svůj premiérový start s tímto vozem zakončili triumfálním vítězstvím, sáhl dvaačtyřicetiletý rakouský jezdec opět po er pětce. Jeho prvním letošním závodem byla Int. Lietz Sport Jänner rallye. Martin Fischerlehner má s Jänner rallye bohaté zkušenosti, když letos zaznamenal na soutěži okolo Freistadtu dvanáctý start. Nejvýraznějších výsledků dosáhl Martin společně s Tobiasem v letech 2011 a 2015. V prvním případě to bylo s vozem Mitsubishi Lancer EVO V a konečné sedmé místo, o čtyři roky později s devátou evoluční verzí lanceru dojel na zimní soutěži osmý. Do výčtu úspěchů patří určitě i vítězství ve třídě A7 z roku 2006 (Škoda Fabia TDi) a stejný úspěch zaznamenal i v letech 2011 a 2012, kdy ovládl třídu 12 (Mitsubishi Lancer EVO V).

A pokud už jsme zmínili rozmanitost vozů, s jakými Martin na Jänner rallye startoval, tak musíme připomenout i tři starty s Audi Coupe S2. „K Jänner rallye mám vřelý vztah. Už od pěti let jsem tuto soutěž navštěvoval spolu s otcem a sledoval jezdecké umění Franze Wittmanna s Audi Quattro či Marca Surera s Renaultem 5 Turbo. I díky těmto jezdcům mě rally velice chytila a já chtěl co nejdříve závodit. V roce 2004 jsem se poprvé postavil na start Jänner rallye, tehdy to bylo s dieselovou oktavií. Později jsem zde usedal do dieselové fabie, Audi S2 a různých verzí Mitsubishi. Rád vzpomínám na všechny krásné souboje a nejraději asi na rok 2015. V tomto roce se sešla na startu velmi silná konkurence s vozy R5 a S2000. Jmenovitě to byli Craig Breen (Peugeot 208 T16), Stéphane Lefebvre (Citroën DS3 R5), Kajetan Kajetanowicz a Alexey Lukyanuk (oba Ford Fiesta R5), Robert Consani (Peugeot 207 S2000) nebo Antonín Tlusťák a Jaromír Tarabus na Škodě Fabia S2000. Spousta soubojů na sněhu. Nakonec jsem s Tobiasem dojel osmý absolutně a v ME to bylo místo páté,“ zavzpomínal na své starty okolo Freistadtu Martin Fischerlehner.

Letošní ročník populární rakouské soutěže měl ve svém harmonogramu 16 rychlostních zkoušek s více než 215 ostrými kilometry. Martin s Tobiasem vstoupili do letošního závodu čtvrtým nejrychlejším časem na úvodní zkoušce, ale díky penalizaci, kterou obdržel Keferböck za předčasný start, se Fischerlehner posunul na třetí místo s odstupem 7,3 vteřiny na vedoucího jezdce. Druhá erzeta vyšla posádce Jolly clubu na výbornou, když zajela druhý nejrychlejší čas. Ten Fischerlehnera s Unterwegerem katapultoval na průběžnou vedoucí příčku. Toto postavení si rakouská dvojice udržela i po třetí rychlostní zkoušce, kde jí opět patřil druhý nejrychlejší čas. Do servisu přijížděli Martin s Tobiasem jako průběžní lídři závodu s náskokem 9,3 vteřiny před druhým v pořadí Simonem Wagnerem na Mazdě. Dobrá nálada ovšem vydržela rakouské posádce na R5 pouze krátce. Čtvrtá RZ byla poslední, kde Martin s Tobiasem figurují ve výsledcích. Jejich jména jsou ovšem v kolonce odstoupivších. „Rád bych spojil své další starty s Fordem. Vítězství na Herbst rallye na sklonku loňského roku naše rozhodnutí utvrdilo. Proto jsme vstupovali do letošní Jänner rallye s velkými ambicemi. Úvodní zkoušky jsme zajeli rychle, ale zároveň na jistotu. Pak ale přišla čtvrtá erzeta, my byli pozdě na brzdách a na výjezdu z mostu jsme trefili jeho hranu. Tím skončil náš sen o kvalitním výsledku. Omlouvám se týmu za způsobenou škodu, ale zároveň se těším na další spolupráci s týmem i vozem Ford Fiesta R5,“ prozradil důvod odstoupení Martin Fischerlehner.

Komentářů celkem: 1
23. 1. 2018 08:32
00
Zdravím. Nějak nerozumím tomu názvu "tovární Ford Fiesta R5"...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->