Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
30. 1. 2018 13:08 − 7708× − 13

M. Wilson: Letos to bude ještě vyrovnanější

M-Sport zopakoval loňský vstup do sezóny, když zásluhou Sébastiena Ogiera zvítězil v Rallye Mente Carlo.

Sezóna mistrovství světa s datem 2018 začala o uplynulém víkendu v Monaku, když tradiční úvodní soutěž Rallye Mente Carlo opět vyhrál Sébastien Ogier. Ten si připsal již pátý primát v řadě a od roku 2014 soutěž nepoznala jiného vítěze. Celkově se počet prvenství Ogiera na této soutěži navýšil již na šest (vyhrál ještě v roce 2009 v rámci IRC) a pouhý jeden primát mu chybí k tomu, aby v celkovém počtu výher vyrovnal Sébastiena Loeba, který je doposud na Monte rekordmanem. V letošním roce stačily Ogierovi čtyři nejrychlejší časy za celou soutěž k tomu, aby si hlídal vedení a stylem start-cíl si přijel pro nejvíce bodů do tabulky jezdců. Rodák z Gapu tak nejlepším možným způsobem vykročil za další obhajobou titulu. Druhým bodujícím autem M-Sportu byl Elfyn Evans, jenž nabral ztrátu defektem hned na úvodní vložce a následně pak tuto ztrátu musel stahovat. Výsledkem bylo konečné šesté místo. I to stačilo cumbrijskému týmu k tomu, aby se ujal dělené první příčky i mezi značkami.


… Malcolm pohár nepustil ani při letošním RMC

Jak se při pohledu na vyrovnanost týmů nechává slyšet šéf M-Sportu Malcolm Wilson, letos očekává, že šampionát bude ještě napjatější než v loňském roce a bude se bojovat o každou příčku. "Letos to bude nejvyrovnanější MS všech dob a my jsme sezónu začali perfektně. Rallye Monte Carlo je soutěží, kterou každý touží vyhrát, takže obhájit loňské prvenství je fantazie. A vedeme všechny tři klasifikace, takže to už ani nemůže být lepší," hodnotí Malcolm Wilson vstup svého týmu do sezóny.

Když se ohlíží za výkony svých posádek, nenachází nespokojenost: "Sébastien s Julienem měli vše pod kontrolou. Viděli jsme, že chybu udělal skoro každý, a oni dokázali zabrat tam, kde to mělo význam. Pokud jde o strategii, není ve startovním pole lepší posádky, takže není překvapením, že v Monaku nebyli pět let poraženi," říká Wilson na adresu vítězné dvojice a pokračuje hodnocením zbylých posádek, "Elfyn měl smůlu, že ve čtvrtek večer ztratil tolik času, ale nevzdal to a nakonec mohl, kdyby byly v neděli stabilnější podmínky na trati, bojovat o čtvrté místo. Vše probíhalo podle plánu, ukázal tempo pro boj o stupně vítězů a z výkonu v Monaku může odcházet povzbuzený. Bryan předvedl s Fiestou WRC solidní debut. Měnit spolujezdce tak těsně před startem není snadné, ale soutěž odjel chytře a hodně se toho naučil, což mu dává dobrý základ pro pokračování na Korsice," uzavírá Malcolm Wilson.

Komentářů celkem: 13
30. 1. 2018 17:45
2 0
Něco na tom bude. M-Sport přeci jen maličko oslabil, myslím, že Elfyn zatím není na Otíkovo levelu. Hyundai s Mikešem posílil, Toyota s Otíkem také, jen ten Citroen je takový jo a ne. Uvidíme, co Loeb.
30. 1. 2018 18:42
2 0
No já myslím že p.Loeb jim ukáže jak se má jezdit a že v dobrých pazourech je i Citroš konkurence schopný.
30. 1. 2018 18:48
Upraveno 18:49
0 1
Shacki: Tak to asi je. I když jsem přesvědčený, že mezi Ottem a Elfynem není velký rozdíl, asi stále vede Ott, přesto "ten britský chlapec má velký progres", možná ztrátu v sezóně, po boku mistra smaže...
Tím Loebem nejsem úplně nadšený. Jednomu má sebrat auto a oběma, v případě úspěchu, body a na celkový výsledek to nebude mít až takový vliv, zvlášť když jede soutěže, ve kterých má i Kris poměrně šanci zajet výsledek. Kdyby jel Finsko a Turecko, mohl by dokázat, že auto umí a Kris je vedle, nebo naopak.
30. 1. 2018 19:34
0 2
Původně napsal hujer
No já myslím že p.Loeb jim ukáže jak se má jezdit a že v dobrých pazourech je i Citroš konkurence schopný.
Já myslím, že o vítězství bojovat nebude.
30. 1. 2018 19:35
0 0
Elfynovi určitě letošní sezona, ať dopadne jakkoli, strašně pomůže. Být v týmu s ufonem II. má i svá pozitiva a jestli je chytrý, tak se mnohému může přiučit. Je to přeci jenom ještě junior.
Co se Citroenu týká, tak si myslím, že by Kris k sobě potřeboval stálého rychlého a zkušeného parťáka, který ho potáhne kupředu. Ti mladíci typu Breena, při všem co dokázal, nejsou dobrým, ale spíš levným tahem. Auto na vyhrávání má určitě, to už dokázali a snad letos přijde i spolehlivost. Moc jim to a hlavně Meekovi přeju!smajlík
30. 1. 2018 19:39
1 0
ad Elfyn, jasně, je to kdyby, ale pohled na jeho čas bez ztráty způsobené defektem ukazuje, že by zas tolik oproti Otíkovi loni zaostávat nemusel.
30. 1. 2018 19:48
0 1
Tom_crm:s tím nepočítám ale určitě sestavu Citroše asi postaví do "latě"(jak se říká)
30. 1. 2018 20:18
Upraveno 20:18
1 0
Kris i auto na to má...viz powerstage kde je neskutečně obložil a pohledy Neuvilla podle toho vypadaly. Někdo to tady už psal... kvalitně obsazené a pravidelně startující treti auto musí být.Takhle to je jen zmar, Loeb je na trech soutěžích nezachrání
30. 1. 2018 21:05
0 0
Původně napsal hujer
Tom_crm:s tím nepočítám ale určitě sestavu Citroše asi postaví do "latě"(jak se říká)
Tak to jim moc nepomůže, když chtějí vyhrávat.
31. 1. 2018 07:12
0 0
Původně napsal Shacki
Něco na tom bude. M-Sport přeci jen maličko oslabil, myslím, že Elfyn zatím není na Otíkovo levelu. Hyundai s Mikešem posílil, Toyota s Otíkem také, jen ten Citroen je takový jo a ne. Uvidíme, co Loeb.
Ja si myslim, ze letos vyhraje Ogier paradoxne diky vetsi konkurenci snadeji... Svoji konzistenci a jizdou hlavou bude sbirat velke body na kazde soutezi. Konkurence si bude brat body navzajem a prispeje k tomu i Loeb... uvidime uz ve Svedsku...
31. 1. 2018 13:06
Upraveno 13:07
0 0
Jde o to, že tak jako Ogi, k tomu hodlá přistupovat většina. Navíc si myslím, že Ford je nejlépe ovladatelné na všech površích, nikoli nejsilnější auto. Takže pokud mu nebude štěstí (viz Ogi a Neuville v MC - stejná chyba ale odlišná ztráta) a počasí přát a Ford po Mexiku? nepřijde s novinkama (myslím, že jen aero), tak proti ostatním to bude mít těžké. I když je ufon II. Mistra světa bych tipoval v Hyundai, ale nejsem si jist, jestli Mikki...
31. 1. 2018 14:26
0 0
Původně napsal hobit
Jde o to, že tak jako Ogi, k tomu hodlá přistupovat většina. Navíc si myslím, že Ford je nejlépe ovladatelné na všech površích, nikoli nejsilnější auto. Takže pokud mu nebude štěstí (viz Ogi a Neuville v MC - stejná chyba ale odlišná ztráta) a počasí přát a Ford po Mexiku? nepřijde s novinkama (myslím, že jen aero), tak proti ostatním to bude mít těžké. I když je ufon II. Mistra světa bych tipoval v Hyundai, ale nejsem si jist, jestli Mikki...
Hodlat a umět jezdit chytře a hlavou je velký rozdíl... Stojím si za tím, že letos Ogier získá titul mnohem snadněji než v 2017... Neuville hlavou jezdit neumí, to mnohokrát prokázal v minulosti a loňská sezóna byla toho důkazem... Latvala je již za zenitem, Lappi dělá moc chyb, Meeke je hop nebo trop... vychází mi z toho Tanak a Mikkelsen - boj o druhé místo... Jsem moc zvědavý na Loeba....
31. 1. 2018 14:27
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal hujer
No já myslím že p.Loeb jim ukáže jak se má jezdit a že v dobrých pazourech je i Citroš konkurence schopný.
Já myslím, že o vítězství bojovat nebude.
Myslím že na Corsice a Španělsku bojovat o 1.místo budesmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama