Rusku dále vládnou produkční vozy
Stejně jako zaostává tamní výrobce automobilů Lada technicky za automobilkami z vyspělých částí světa, hodně pozadu se drží i osazenstvo šampionátu v rally. Nový ročník ale divákům lačným po moderní technice konečně nabídnul zajímavou podívanou. Na startu Rally Karelia se objevila hned dvojice Fordů Fiesta R5. Za volant jedné z nich se posadil třetí nejrychlejší muž loňské sezóny Igor Bulantsev a po předposlední zkoušce první etapy se posunul na třetí příčku. V té poslední ale svůj vůz zaparkoval mimo trať a propadnul se do druhé desítky. Druhý den jej pak ze hry vyřadila porucha palivového systému. Na konci prvního dne se na uvolněné třetí místo dostal Sergey Popov s druhou Fiestou R5.
Sergey Uspenskiy i letos pokračuje za volantem Subaru Impreza STi R4 a soutěž v okolí města Lahdenpohja nezačal zrovna šťastně. Kvůli pozdnímu příjezdu do časové kontroly hned v úvodu rally inkasoval čtyřicetivteřinovou penalizaci a vypadnul z top ten. Ještě před koncem etapy se ale vyšplhal zpátky na páté místo. V půlce druhého dne se jezdci Subaru podařilo předehnat Popova, kterému pronajmutí speciálu R5 z Lotyšska v souboji s produkčními vozy moc nepomohlo. V cíli se musel smířit s pátým místem. Uspenskiy se snažil v závěru rally ještě zatlačit na třetího Pavla Shcherbakova s Mitsubishi Lancer EVO IX, ale nakonec o necelých dvacet vteřin neuspěl. Z pěkného druhého místa se v úvodním podniku mistrovství radoval úřadující vicemistr ruského poháru Ilya Lotvinov za volantem dalšího Mitsubishi Lancer EVO IX. Stejně dominantně jako on si počínal i Stanislav Travnikov, jen s tím rozdílem, že od prvních kilometrů držel místo druhé příčky tu nejvyšší. Úřadující ruský mistr využil páteční oblevy ve svůj prospěch, vyhrál se svým Mitsubishi Lancer EVO X všechny zkoušky a na čele si vytvořil parádní třičtvrtěhodinový náskok. Ve zbytku rally si jej už jen hlídal a nakonec v pohodě obhájil loňský triumf.