Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 2. 2018 20:07 − 5397× − 20

Carlos Tavares věří, že úspěchy jdou i s menším rozpočtem

Šéf celého koncernu PSA věří, že i když má letos Citroen racing o dost menší rozpočet, může se rvát o přední příčky.

Citroen si dal v roce 2016 oficiální pauzu, kdy se soustředil na vývoj nové C3 WRC. S ní se loni do MS vrátil, ale eufemisticky řečeno, návrat to nebyl zrovna povedený, když tým bral dvě výhry zásluhou Krise Meeka často jedoucího hop nebo trop a k tomu přidal už jen jedno druhé místo zásluhou Andrease Mikkelsena v Německu. Jinak se týmu příliš nevedlo, Meeke sám zničil dvě karoserie při haváriích a výsledkem bylo čtvrté a současně poslední místo mezi konstruktéry. Na začátku letošního roku přišla změna ve vedení, když Citroen racing opustil Yves Matton, jenž dostal pozici u FIA a nahradil ho Pierre Budar. Navíc letos tým operuje s menším rozpočtem, Motorsport News se s odvoláním na své zdroje vyjadřují o třetinovém zkrácení budgetu, pravidelně Citroen plánuje v této sezóně nasazovat jen dvě auta a někteří z fanoušků se tak trochu obávají, zda letošek nebude tečkou za angažmá týmu v MS.

Jak ale pro britský server říká šéf celého koncernu PSA Carlos Tavares, na angažmá a plánech Citroen racingu v šampionátu se nic nemění. "Je naplánovaný program s délkou tří až pěti let a teď nemáme žádný důvod k tomu říkat něco jiného, než že týmu věříme," říká Tavares směrem k budoucnosti, ale když se ohlíží na loňským rokem, nebere si servítek, "loni jsme byli spráskáni. Byli jsme čtvrtí ze čtyř, takže jsme neuspěli. Ale jsme sportovci a sportovkyně, takže i když cestou zaškobrtneme, půjdeme dál s hlavou vzhůru a budeme bojovat. Takový je duch Citroen racingu. Je normální, že někdy můžeme neuspět. Peugeot Sport v prvním roce návratu na Dakar selhal, ale další tři roky vyhrál. Loni jsme v MS v rally byli poslední, přitom náš rozpočet byl vyšší, než měl vítězný M-Sport. To znamená, že peníze, pokud jsou nad určitou kritickou hranicí, nedělají výsledek," zamýšlí se šéf koncernu PSA.

Carlos Tavares se dále rozpovídal o možných důvodech, proč loni Citroen nepřeplatil M-Sport při snaze získat služby Sébastiena Ogiera. "Nejdeme cestou nákupu nejlepších jezdců a dávání nejvyšších peněz. Nejde o přístup ve smyslu, tady je pytel peněz, teď jdi a vyhraj. To není náš přístup ke sportu. Nejsme společnost sledující jenom peníze. Věřím, že peníze nejsou ve sportu to nejdůležitější, nejdůležitější jsou zkušenosti, vytrvalost a schopnost se zvednou po propadu. Když dáte týmu největší pytel peněz a k tomu nejlepší jezdce, tak je vše na výši, ale jakou to má cenu? Zásluhy získáte tím, že složíte tým z lidí, kteří mají přirozeně své silné a slabé stránky a z toho složíte skupinu lidí, které bude nadšeně jako tým všem ostatním ukazovat, že jsou lepší než oni. V tom je to nadšení. Když dáte týmu víc peněz, víc lidí, víc jezdců a víc inženýrů, tak když se to vezme kol a kolem, nevyhrává tým, ale pokladník a s touto filosofií přistupuji ke sportu," uzavírá Carlos Tavares.

Komentářů celkem: 20
1. 2. 2018 21:08
0 0
Toyota jede na titul, Citroen se zlepsi, Hjundeee jede na titul... Na konci sezony zase vyhraje Ogiersmajlík
1. 2. 2018 21:19
0 0
Taky to tak vidímsmajlík
2. 2. 2018 00:22 Upraveno 00:23
0 0
To jo, no třeba úspěchy v RBR Online racing...................................... smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
2. 2. 2018 06:12
0 0
"Když dáte týmu největší pytel peněz a k tomu nejlepší jezdce, tak je vše na výši, ale jakou to má cenu?"
To je o VW?
2. 2. 2018 08:43
0 0
Plácá nesmysly. Vítězit nejde bez nejlepších jezdců a ti se musí zaplatit. Na co jim byl nejvyšší rozpočet, když ty prachy využili naprosto neúčelně. Ve zbytku žvaní jen fráze o ničem...
MPI
2. 2. 2018 11:02
0 0
Zná ten pán takové to pěkné rčení o h*vně a biči? smajlík
2. 2. 2018 11:03
0 0
Já myslím, že teď to začne být zajímavé a že Ogi se bude mít co ohánět, aby stačil. Přál bych Otíkovi !smajlík
2. 2. 2018 11:18
0 0
Citroen si to s jezdci totálně posral a tohle jsou jen kecy kolem. Samozřejmě, že s Ogierem nebo Mikelsenem by byli někde jinde. Hlavně, že nejspolehlivější jezdec Breen bude muset uvolňovat sedačku. Meeke jede monte po asi 10 a není schopen si nastavit auto. Citroen je letos pasé a dost čekám, že se po konci sezóny stáhne z rally.
2. 2. 2018 11:19
1 0
Mimoto nevěřím, že kdyby to jejich auto bylo dobré, že by tam někdo nešel, když mají i peníze. Obávám se, že to auto se prostě nepovedlo, což je po Xsaře, C4 a DS3 docela šok.
2. 2. 2018 12:33
0 0
Uvidíme co s tím dokáže starej Seb. Já myslím že prostě nemají jen jezdce , to auto tak špatné nemůže být? Letos to bude tipuji mezi Ottem a Sebem"juniorem". Kluci od hjundé si budou brát body navzájem.
2. 2. 2018 16:11
0 0
Carlos Tavares pronesl pohřební řeč, která neznemná nic jiného, než že PSA jsou jejich sportovní výsledky úplně lhostejné a Bůh ví, jestli do toho budou peníze cpát i nadále (ono být poslední ve WRC ale pořád není vůbec špatná reklama, takže asi budou, ale jen to nejnutnější "životní minimum"). Na výsledek nejedou, protože mezi prvním a čtvrtým je obrovská propast z hlediska financí, práce, managementu a know-how, zatímco marketingově je ten rozdíl při 4 týmech podstatně menší.
"Já myslím že prostě nemají jen jezdce , to auto tak špatné nemůže být" - pokud se na WRC.com podíváte už jen na úvodní znělku, tak aktuální C3 má ve vyvěšení největší rozdíl geometrie kol oproti nulové pozici ze všech aktuálních WRC vozů. Takže ano, asi nejhorší je, ale dá se to pravděpodobně vyřešit i bez nutnosti homologace nového auta. Jenže PSA dělá kompletně celý podvozek "in house", neoutsourcuje nákupem od externích zrojů jako ostatní týmy, a proto taky jakákoli změna je závislá na domácím prostředí, což může být momentálně nevýhodné (protože změnit dodavatele je snazší, než změnit výsledky práce vlastních zaměstnanců). Je možné, že právě účast Loeba pomůže zejména v otázce vývoje podvozku auta.
2. 2. 2018 20:29
0 0
Nevidím to tak černě, podle mě je to analýza posledních událostí. Asi je jasné, že nemá cenu přetlačovat se, například s VW, kdo do toho nacpe víc peněz. Na druhou stranu, z toho cítím i poklonu panu Malcolmovi. Ale ten má jinou výchozí pozici, takže jít v jeho stopách je pro Citroën téměř nemožné (se stejným výsledkem). Také si myslím, že Rally by ideálně neměla být bitvou peněženek, ale srdcí, odhodlání a zkušeností. Peníze jsou v dnešní době potřeba ke všemu, ale prioritou by mělo být nasazení a to pan Malcolm dokázal.
To že C3WRC nestačí současné konkurenci je asi už jasné každému, ale právě to by mělo být pro Citroën motivací. Osobně si cením, že do toho šli, i když doufám, od začátku věděli o slabších stránkách vozu. Na proti tomu Polo bylo staženo, hned jak mělo srovnání s konkurencí. Aby byla rally zajímavá, je potřeba udržet konkurenci ve hře a další přivézt.
2. 2. 2018 20:40
0 0
Jak dlouho bude božský zachranovat prdel smetánce citronku?Nemyslíš zaplatíš!!!!!Hold Míčka držíte že snad uvidíte jeho posun kam???jen zatím směrem dolu...Mikiho jste nechtěly čekáte na zázrak z vyšších nadpozemských míst ala ufon Sebi....ok tak čekejte...smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
2. 2. 2018 21:23
0 0
Původně napsal magic
Carlos Tavares pronesl pohřební řeč, která neznemná nic jiného, než že PSA jsou jejich sportovní výsledky úplně lhostejné a Bůh ví, jestli do toho budou peníze cpát i nadále (ono být poslední ve WRC ale pořád není vůbec špatná reklama, takže asi budou, ale jen to nejnutnější "životní minimum"). Na výsledek nejedou, protože mezi prvním a čtvrtým je obrovská propast z hlediska financí, práce, managementu a know-how, zatímco marketingově je ten rozdíl při 4 týmech podstatně menší.
"Já myslím že prostě nemají jen jezdce , to auto tak špatné nemůže být" - pokud se na WRC.com podíváte už jen na úvodní znělku, tak aktuální C3 má ve vyvěšení největší rozdíl geometrie kol oproti nulové pozici ze všech aktuálních WRC vozů. Takže ano, asi nejhorší je, ale dá se to pravděpodobně vyřešit i bez nutnosti homologace nového auta. Jenže PSA dělá kompletně celý podvozek "in house", neoutsourcuje nákupem od externích zrojů jako ostatní týmy, a proto taky jakákoli změna je závislá na domácím prostředí, což může být momentálně nevýhodné (protože změnit dodavatele je snazší, než změnit výsledky práce vlastních zaměstnanců). Je možné, že právě účast Loeba pomůže zejména v otázce vývoje podvozku auta.
Tu geometrii už podle mého upravili - nasadili úplně jinou přední nápravu, takže uvidíme. Hledal jsem fotky z Monte, ale v plném vyvěšení (na asfaltovém podvozku to samozřejmě není vidět) jsem nic nenašel. Takže podle jedné a ještě tak specifické soutěže bych to tak příkře nesoudil.smajlík
3. 2. 2018 23:21 Upraveno 23:22
0 0
Jak to tu čtu tak je tu spousty odborníku na vše( od řízení auta, přes ing. ,řiditele teamů a sponzory.
Takže se divím pánové že své super rady nepředáváte teamům v MS ale jen nám všem ostatním.
1. Z o 1/3 menším rozpočtem musíte šetřit, takže nekoupím Mikeše za 3 000 000 mil dolarů na sezonu, ale
nechám si co mám, a navíc musím nechat jet jen 2, výmečně 3 auta.
2 Tavers nenarážel na VW, ale na Hyundai který má největší rozpočet ze všech ,ale loni to nějak nevyšlo (titul žádný). Naopak se poklonil Malcolmovi že z mála vytěžil maximum.
3. Když ten Kris neumí jezdit a nastavit auto, jak to že vyhrál Power Stage na Monte?
4. Citroš dávno nepoužívá své tlumiče, ale jede Rieger.
4. 2. 2018 11:58 Upraveno 12:02
0 0
1. Za 3 biliony dolarů na rok, by mohl citroen provozovat celý Hyundai WRT.
2. Říká "tak je vše na výši", to zatím u Hyundai nedokázali, takže je to o VW.
3. Každé malé dítě ví, jedna vlaštovka jaro nedělá. Viděli jsme už loni, auto na asfaltu umí a pokud Kris soustředí všechno na jednu kartu, porazí i Thierryho.
4. 2. 2018 14:31
0 0
Ok. Omlouvám se, přepsal jsem se, samozřejmě to jsou 3 mil dolarů.
4. 2. 2018 17:54
0 0
Ale oni přece Mikeše nenechali jít kvůli přemrštěné cenovce! Oni chtěli jen a pouze Ogiho, to byl ten důvod.
A ohledně diskuze - jsem rád, že tu je, protože tady se často dovím to, co je jinde těžko k nalezení. Třeba právě změnu dodavatele tlumičů a díky za to. Jinak se o technice píše většinou prd. Kdekoli.
4. 2. 2018 21:36 Upraveno 21:42
0 0
Co znamená své tlumiče a kdy je měl Citroen používat? Sezóny 2003 až 2010 jeli na britských EXE-TC.
5. 2. 2018 15:53
0 0
Já mám dojem, že všechny Citroeny byly osazeny, alespoň původně jejich tlumiči. Pokud to třebas nejsou tlumiče vyvinuté ve spoluprácis ... I C3 má v rodném listě původně citroen sport. Ale od zhruba půlky sezony používají Ohlins. Rieger se nikde nepíše.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!