1. 3. 2018 07:50 − 2217× − 0

V Kanadě letos nebude nuda

V okolí Maniwaki odstartoval nový ročník kanadského mistrovství, který má všechny předpoklady stát se atraktivní podívanou.

Ve stáji Subaru Canada se rozhodli už dále nenasazovat oficiální posádku se speciálem WRX STi. To by na první pohled mohlo vypadat jako negativní zpráva, ve skutečnosti je spíše opak pravdou. Dokud za Subaru startoval Patrick Richard, Antoine L’Estage jezdil jako soukromník s Mitsubishi a oba jezdci spolu sváděli parádní vyrovnané souboje. První jmenovaný ale před čtyřmi lety kvůli zdravotním potížím ukončil kariéru. L’Estage se následně posunul do oficiálního vozu Subaru a stal se osamoceným vojákem v poli. Soukromníci s daleko menším rozpočtem a horší technikou mu nestíhali a bojovali spolu o druhá místa. Teď konečně všichni dostali kýženou příležitost v rovnocenných soubojích si to rozdat o mistrovský titul. Otázkou zůstává, jaký náhradní program dá desetinásobný kanadský šampión dohromady.

Na start úvodní rally každopádně nedorazil. A nedorazili na něj ani piloti amerického mistrovství ARA, do kterého soutěž vloni spadala. I tak se na start postavil na kanadské poměry kvalitní počet 33 posádek. Jedním z hlavních favoritů na triumf v Rallye Perce-Neige byl někdejší vítěz Sylvain Erickson. Největším handicapem místní hvězdy je však technika. V úvodní zkoušce jej sice Hyundai Accent dovezl k pěknému druhému času, ale po RZ 2 se zastavil a rally pro něho skončila. O moc dál se nedostal ani vicemistr ontarijského mistrovství Nicolas Laverdiére, když se svým Mitsubishi Lancer EVO VIII na druhé zkoušce přeťal jeden ze sloupů u trati. Nejrychleji si s trojicí úvodních zkoušek poradil úřadující mistr kategorie produkčních vozů Crazy Leo Urlichich a na čele si se svým Subaru vytvořil náskok skoro čtvrt minuty. Teprve ve čtvrtém testu pilota s ruskými kořeny dokázal porazit Karel Carré pilotující jeden z pěti nasazených vozů stáje TEST Racing.

Po zrušení pátého testu soutěž pokračovala šestým a v něm znovu navýšil svůj náskok Crazy Leo. Do této chvíle se rally odehrávala spíše na kratších úsecích, šestý test ale všechny posádky přivedl na obávaný čtyřicetikilometrový úsek Kitigan-Zibi. Vedoucí jezdec tam chyboval, zavadil o sněhovou bariéru a poslal Subaru přes střechu. Více než tříminutová ztráta Lea s Kihuranim poslala na čtvrté místo. Na následujícím přejezdu posádka ještě musela z auta vyklízet kilogramy sněhu, který se tam dostal rozbitým okénkem. Další obětí náročné zkoušky se stal Jean-Sebastien Besner, který do té doby se svým Mitsubishi Lancer EVO IX držel parádní třetí příčku. Při průjezdu Kitigan-Zibi jej na skoro čtvrt hodiny přibrzdily hned dva defekty, definitivní stopku pak vystavila technická závada. Zatímco Karel Carré se spolujezdcem Samuelem Joyalem po RZ 7 poskočili do čela průběžných výsledků, jejich otcové v kokpitu dalšího Subaru stáje TEST Racing spadli kvůli defektu na deváté místo.

V klasifikaci dvoukolek si na začátku rally počínal nejlépe Philippe Benoit za volantem Mini, ale pak nechal dost času ve sněhové bariéře a novým lídrem se stal Chris Greenhouse. Ten ale v druhém průjezdu úsekem Kitigan-Zibi také chyboval, poslal svůj Dodge přes střechu a odstoupil. Kategorii dvoukolek tak nakonec vyhrál Mathieu Leblanc, který s Hondou Civic uzavíral top ten. Další z Leblanců soutěžící v kokpitu Subaru se po prvním průjezdu čtyřicetikilometrového úseku vyhoupli na senzační druhé místo. Dvojitý defekt v druhém průjezdu je však srazil zpátky na konečné šesté místo. Urlichichovi stačily pouhé dvě zkoušky na to, aby se po kolostřešní kombinaci ze čtvrté příčky dostal na druhou. Pak ale v druhém Kitigan-Zibi jeho Imprezu postihnul defekt a posádka se znovu propadla na čtvrté místo. I v tomto případě ale druhou příčku dokázali vybojovat zpátky. Vloni v Maniwaki brali nejvíce kanadských bodů, letos se musí smířit se startem do sezóny v pozici druhých nejrychlejších. Bronzový stupínek dokázal vybojovat Simon Vincent, když za sebou udržel kolegu s vozem Subaru z počátku devadesátých let Chrise Martina. Senzační, avšak plně zasloužené vítězství vybojoval v úvodní rally sezóny Karel Carré. Jel rychle a na rozdíl od Crazy Lea nechyboval. Teď jej ale čeká náročnější úkol, sehnat finance potřebné k absolvování kompletní sezóny, což původně nebylo v plánu. Naštěstí pro něho se druhý podnik odehraje až na konci května.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!