Invelt
reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
12. 2. 2018 21:18 − 3313× − 0 0

Do nové sezóny vjíždí i20 R5 s žolíky

Hyundai motorsport nejspíše doufal, že jeho i20 R5 dojde většího rozšíření, než doposud, ale své snahy nevzdává a vůz vylepšil pro tento rok.

V porovnání s vedoucím duem Fiesta a Fabie zatím počty vyrobených i20 R5 nedosahují velkých výšin, ostatně v databázi eWRC-results je nejvyšším zaznamenaným číslem karoserie #41 a od nasazení ve druhé polovině roku 2016 tento speciál ukázal při 218 startech v 159 soutěžích. Pro letošek by však Hyundai motorsport chtěl tato čísla zvýšit a proto, stejně jako výrobci konkurenčních speciálů, zapracoval na svém voze a aplikoval všechny zbývající žolíky uplatnitelné pro první dva roky od homologace vozu. Pozornost byla zaměřena zejména na motor, kde bylo snahou získat z něj větší výkon a díky úpravě systému ALS také zlepšit odezvu na plyn. Mimo pohonnou jednotku bylo zapracována na podvozku, když letos i20 R5 bude mít k dispozici novou specifikaci tlumičů pro asfalt i šotolinu.


… jedním z uživatelů i20 R5 je německý Gassner Motorsport

Od úprav si v oddělení klientského sportu slibují ještě větší konkurenceschopnost i20 R5 v regionálních a národních šampionátech, které jsou primárním kolbištěm, kde se speciály třídy R5 setkávají. "Naším záměrem s i20 R5 je cílit na to, že naši zákazníci budou moci bojovat na čele kteréhokoliv šampionátu si jen vyberou. Tryskové tempo vývoje ve třídě R5 znamená, že musíme neustále pracovat na tom, abychom výše řečené zákazníkům zajistili. Nejnovější úpravy vozu jsou nejvýznamnější od představení vozu a opět dovolí našim zákazníků bojovat o vítězství v jednotlivých soutěžích či o tituly v šampionátech napříč světem. Letos budou naše auta startovat v mnohem více šampionátech, takže musíme pokračovat v naší práci, aby klienti vždy a za všech podmínek mohli bojovat o čelní příčky," říká Andrea Adamo z oddělení klientského sportu Hyundai motorsportu.

Loni i20 R5 slavila úspěchy zejména na Iberijském poloostrově, kde za jejím volantem Iván Ares vybojoval domácí titul a mezinárodní úspěch si připsal Ital Giandomenico Basso, který zvítězit v druhém ročníku Tour European Rally. Letos bude horkým kandidátem na titul i20 R5 v Portugalsku, kde před pár dny proběhlo oficiální představení tamního dealerského týmu Hyundai, který domácí šampionát obsadí s dvojicí jezdců Armindo Araújo (čtyřnásobný domácí šampion a 2x vítěz PWRC) a Carlos Vieira (úřadující mistr Portugalska). Mimo ně se do dalších vozů posadí při Rali Serras de Fafe ještě Paulo Meireles a Manuel Castro. No a právě dva prvně jmenovaní Portugalci také své i20 R5 dovezou na ME na Azory, kdo víc se s těmito vozy kde ještě ukáže, to odhalí postupný rozběh jednotlivých šampionátů v nadcházejících týdnech.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama