Invelt
reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
13. 2. 2018 12:51 − 2575× − 0 0

Stalo se před x lety – 7/2019

Dnes z toho uděláme takový švédský speciál. Ostatně toto je období, kdy se většinou jezdí Rally Sweden.

Takže to vezme rychle a připomeneme si nějaké události a zajímavosti. Jedno téma mají společné – tenkrát poprvé.

13. února 2011 – úžasný debut vozů Ford Fiesta RS WRC v MS

V roce 2011 se jelo Rallye Monte-Carlo pouze v rámci IRC, a tak MS začínalo až ve Švédsku. Na startu se premiérově objevily nové vozy Ford Fiesta RS WRC, které u Fordu nahradily dlouhá léta používané Focusy. A vedly si skvěle, protože obsadily kompletní stupně vítězů! Vše o startech vozů Ford Fiesta RS WRC najdete zde.

Vyhrál Mikko Hirvonen, pro kterého to bylo druhé a poslední vítězství ve Švédsku, celkově pak 13. vítězství v MS z 15. Těsně druhý skončil Mads Ostberg, pro kterého šlo o první stupně vítězů v MS. A třetí byl Jari-Matti Latvala, který se dá považovat za velkého specialistu na Švédsko. Vyhrál tam 4x a 2x byl třetí. Pokud by vyhrál i letos, dotáhl by se s 5 triumfy na Marcuse Grönholma. Nejvíce – 7 – jich má na kontě Stog Blomqvist, z toho 5 v rámci MS.

13. února 2000 – úžasný debut vozu Peugeot 206 WRC v MS

Tady vlastně navazuji na předchozí zajímavost. Něco podobného se totiž stalo i v roce 2000. Tenkrát poprvé vyhrál Marcus Grönholm a poprvé v MS vyhrál i vůz Peugeot 206 WRC. Tady ale nešlo o první start, vozy Peugeot 206 WRC se v MS objevovaly už od Finska 1999. Na první vítězství si tak musely trochu počkat. A mimochodem, Peugeot čekal na vítězství v MS od roku 1986, kdy naposledy vyhrál "béčkový" model 205 T16. Všechny statistiky o startech vozů Peugeot 206 WRC hledejte zde.

Všimněte si, že i tady byly rozestupy mezi nejlepšími velmi malé. Colin McRae dojel třetí a ani tentokrát se vítězství nedočkal. Ve Švédsku byl jednou druhý (1992) a třikrát třetí, nikdy ale neměl tak malou ztrátu na první místo jako v roce 2000. Takže na prvního neseverského vítěze ve Švédsku se čekalo až do roku 2004, kdy tu nadvládu zlomil Sebastien Loeb.

13. února 2010 – Martin Prokop vyhrál první rychlostní zkoušku v MS

Tento datum si možná velmi dobře pamatuje Martin Prokop. V roce 2010 totiž naprosto překvapivě vyhrál první rychlostní zkoušku v MS, a to dokonce pouze s vozem Ford Fiesta S2000. Samozřejmě to musela být specifická zkouška, kterou byla speciálka v Hagforsu (výsledky RZ zde). Historie se ale neptá, kde to bylo, to vítězství už mu nikdo nevezme. Celkem Martin Prokop vyhrál v MS tři rychlostní zkoušky.

Tak za týden zase.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama