Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
16. 2. 2018 20:15 − 3424× − 0

Po pátku je na čele trio Hyundai

Trojlístek jezdců Hyundai motorsportu v pořadí Neuville, Mikkelsen a Paddon vede ve Švédsku po první etapě.

Druhý podnik letošní sezóny světového šampionátu v rally je v běhu o tomto víkendu a soutěžící se vydali na sever do Švédska a Norska, kde se již tradičně na území těchto dvou států koná Rally Sweden. Dnes se posádky vypořádávaly převážně s testy západnějšího ze dvou hostitelských států, když započítáme včerejší večerní speciálku v Karlstadu, tak celá první etapa čítala osm měřených testů a 142 ostrých kilometrů. Nejdelším testem etapy byl ten nesoucí jméno Svullrya, která nabídla mix rychlejší cest i užších úseků v lesích, zhruba v polovině vložky pak na soutěžící čekaly i skoky Furumo. Vložka se jela ve stejném směru jako loni a to samé pak platilo i pro test Röjden, který je klasikou tamní rallyové scény a rychlostkou startující ve Švédsku, aby se následně na 12 kilometrů trať podívala do Norska a závěr se zase dojížděl na území Tre Kronor.

Do soutěže včera večer vstoupil Tänak a do jedné sekundy se s ním vešlo ještě pět dalších jezdců. Nic se na jméně vedoucího jezdce nezměnilo ani po prvním dnešním klasickém testu, kde opět Tänak zajel nejrychleji, ale za jeho záda se posunul nováček v kokpitu C3 WRC Ostberg a třetí byl Mikkelsen. Po RZ3 se měnilo jméno jezdce na prvním místě, když vítězstvím v testu šel do čela Neuville, ale Tänak byl zpět 27 desetin a příliš neztrácel ani třetí Latvala, kterému na estonského týmového kolegu chybělo 16 desetin. Poslední test sekce sice přinesl nejrychlejší čas Mikkelsena, ale na prvním místě Belgičana se nic nezměnilo. V polovině dne tedy vedl Neuville o necelé čtyři sekundy před Mikkelsenem a 16 desetin nazpět byl Lappi. Čtvrté a páté místo patřilo Citroenu, konkrétně Ostbergovi a Breenovi. Propad o pět příček na této RZ zaznamenal Tänak, který si stěžoval ve stopce na závěr RZ, kde dle jeho slov měli organizátoři prohrnout cestu, aby první posádky příliš netrpěly čistěním. To byl i případ až 11. příčky Ogiera, který startoval jako první a žehral na neproploužené zkoušky.

Po servisní zastávce se nejrychlejšího času dočkal i třetí pilot Hyundai, když nejlépe zajel Paddon a posunul se o dvě příčky na šesté místo. Pořadí se však měnilo i na stupních vítězů, když se na průběžné druhé místo dostal Lappi před Mikkelsena, ale Fin si nově vybojovanou příčku užíval jen do následujícího testu, kde vletěl do závěre, zanesl chladič sněhem a propadl se na 7. místo. Když v RZ6 a RZ7 vyhrál Breen, znamenalo to, že se na třetí místo posunul právě irský jezdec, jenž se tak dostal před Ostberga. Když pak na dnešní poslední vložce Torsby vyhrál Paddon, posunul se na třetí místo a dotvořil tak etapový tripple Hyundai.

Po prvním dni tedy vede Neuville, ale jeho náskok na druhého Mikkelsena čítá necelých pět sekund, třetí Paddon zaostává dalších sedm, takže celé stupně vítězů se po první etapě vměstnaly do čtvrtminutového rozestupu. Čtvrtý Breen na Kiwiho ztrácí jen pět desetin, jen o desetinu více ztrácí na svého týmového kolegu Ostberg. Na šestém místě a současně zatím nejlepším z posádek M-Sportu je Suninen, sedmý jede Lappi a teprve osmý Latvala zaznamenává na soupeře před sebou výraznější ztrátu. Fin totiž na krajana na sedmém místě ztrácí necelou půlminutu. Deváté místo patří Tänakovi a desítku uzavírá Meeke, který si však konstantně stěžuje na chování auta. Mimo TOP 10 se nachází zbývající dvě posádky M-Sportu, jedenáctý je Evans a dvanáctý pak Ogier.

Ve WRC2 se dnes čekalo, že Tidemand nasadí one man show, ale po RZ2 měla soutěž možná poněkud překvapivého lídra. Byl jím Japonec Katsuta, který je letos zřejmě v dobré formě, protože z nedávné Artic Lapland Rally si odvezl třetí místo. Teď ve Švédsku začal nejrychleji a první místo mu vydrželo po celou dopolední sekci. Ale postupně se za něj začala přibližovat skvadra Fabií R5, když Veiby, Tuohio a Tidemand na vedoucího Japonce ztráceli v řádu jednotek sekund. Odpoledne Katsuta přidal další dva nejlepší časy, které stačily na to, aby na sobotu nocoval jako lídr klasifikace WRC2 s náskokem 4 sekund na Tidemanda. I třetí Veiby je na dostřel, neb ztrácí další tři sekundy, čtvrtý Huttunen s oficiální i20 R5 zaostává dalších pět sekund. Pátou příčku drží bývalý tovární jezdec Škody z doba Fabie WRC Tuohio, který letos jede s Fabií R5.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!