Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 2. 2018 23:45 − 2143× − 0 0

Breen narušuje korejskou hegemonii

Mezi včerejší trojlístek Hyundai se dnes dokázal vklínit Craig Breen, který jede druhý za Thierrym Neuvillem.

Druhá etapa Švédské rally vyla druhou nejdelší etapou celé soutěže, protože dnešních osm rychlostních zkoušek dalo dohromady 120 ostrých kilometrů, což bylo o 22 méně než včera. Nejdelší vložkou byla notoricky známá Hagfors, která se letos jela v prodlouženější variantě , přičemž úvodní část se do programu vrátila po čtyřech letech. Ještě známější je však další sobotní test Vargåsen, protože není asi fanouška soutěží, který by neznal pojem Colin´s Crest. Tento proslavený skok nacházející se 12,8 km od startu vložky se každoročně stává místem, kde schází stovky fanoušků a kde posádky soutěží o to, kdo předvede nejdelší let. Paradoxní je, že ač jsou v poli nejsilnějšími speciály vozy WRC, rekord aktuálně drží Eyvind Brynildsen, který s Fiestou R5 v roce 2016 dolétl na značku 45 metrů. Letos byl nejlepším letcem, stejně jako vloni, Mads Ostberg, ale na nejlepší výkon mu chyběly čtyři metry.

Dnes začal nejlépe Tänak s Breenem, což znamenalo, že se Ir posunul na třetí místo před Paddona a další změny pořadí na sebe nedaly dlouho čekat, když po RZ10 šel Breen vzhůru ještě o jednu příčku a stejným směrem putoval i Paddon, lví podíl na posunu obou jezdců měl však Mikkelsen, jenž se přetočil a ztratil nějakých 15 sekund. Vstup do druhé etapy se nepovedl Suninenovi, který během dvou vložek ztratil dvě místa a propadl se z páteční šesté na osmou příčku a aby toho nebylo málo, mladý Fin se nevyvaroval ztráty ani v poslední RZ sekce a v polovině dne byl rázem devátý. Na čele jel nadále Neuville, kterého stíhal Breen, za pilota Citroenu se posunul Mikkelsen, který našel recept na Paddona.

Druhou sobotní rundu zahájil nejlepším časem Breen, jenž se tak Neuvillovi přiblížil na necelých pět sekund, ale hned na následujícím testu Belgičan ukázal, že se průběžné příčky nebude chtít vzdát jen tak, když na Ira najel devět sekund a téměř ztrojnásobil svůj náskok na čele. Třináctka v pořadí rychlostky nepřinesla štěstí Meekovi, který byl nejprve v závěji a když se vrátil, tak jeho auto nemělo výkon. Aby situace gradovala, následně jej dojel Tänak, který se jej snažil v úzkém místě předjet, ale při manévru zavadil o C3 WRC, poškodil Meekovi kolo a sám skončil v závěji, kde ztratil dvě minuty. Britský pilot dopadl ještě hůř, když musel po zkoušce kvůli problémům s motorem odstoupit.

Do konce etapy se už žádné podobné drama neodehrálo, naopak na čele klasifikace přidal Neuville dva nejrychlejší časy a to znamená, že je po sobotě na nejlepší cestě ke Švédskému vítězství a pravděpodobnému posunu do čela klasifikace MS. Druhou příčku nadále drží Breen, třetí jede se ztrátou necelých deseti sekund Mikkelsen, další čtvrtminutu zpět je třetí Hyundai v rukou Paddona. Na pátém místě je Ostberg s druhou C3 WRC, devět sekund nazpět následuje Lappi, který má skoro minutu na týmového kolegu Latvalu, jenž loni dokázal ve Švédsku vyhrát.Osmý Suninen na krajana ztrácí 17 sekund, devátý je Tänak a desítku uzavírá Ogier.

Po včerejším průběhu WRC2 se dnes naskýtala otázka, zda Katsuta dokáže udržet za svými zády smečku škodovek a jak napovídá pohled na klasifikaci po RZ16, Japoncovi se to povedlo. Ale průběh dne tak jednoznačně nevypadal. Hned po RZ9 se do čela dostal úřadující mistr světa WRC2 Tidemand a před Katsutu šel i Veiby s druhou tovární Fabií R5. Ale hned na dalším testu vrátili Japonci Mäkkinenovy stáje úder, když Katsuta zajel nejrychleji a záda mu jistil Arai. To znamenalo, že první jmenovaný šel zpět do čela a díky dalšímu japonskému double tam zůstal i v polovině dne. Odpoledne pak Katsuta přidal další tři nejrychlejší časy, což znamenalo již řečené, že je na čele klasifikace WRC2 i po druhém dni Švédské rally. Za jeho zády je nejblíže Tidemand, třetí je Veiby, na čtvrté místo se dnes dokázal posunout Adielsson, jenž loni sbíral zkušenosti s vozem R5 na slovenských tratích. Pátý je Tuohio a teprve pak následuje Huttunen s i20 R5.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama