Takamoto Katsuta sklízí chválu od vedení
Ve druhém kole světového šampionátu, které se odehrávalo ve Švédsku, dokázal v rámci kategorie WRC2 zvítězit japonský jezdec Takamoto Katsuta, který startoval s Fiestou R5 týmu Tommiho Mäkinena a jenž je členem Toyota Gazoo Racing Chalenge Program, který si klade za cíl vychovat Toyotě japonského jezdce, který s Yarisem WRC bude bojovat o světové vavříny. Tento 24 letý jezdec je součástí programu Toyoty od samého začátku, první zkušenosti sbíral s Toyotou v Japonsku, následně se koncem roku 2015 vydal do Evropy, kde startoval s Imprezou a následně Fiestou R5 Mäkinenova týmu. Podobně jako mnoho jezdců nastupující generace však sbíral první zkušenosti na okruzích, když začínal na motokárách, ale v roce 2011 přešel do formulí a vyhrál okruhovou Formula Challenge Japan a následně se pohyboval okolo medailových postů v japonské formuli 3. V roce 2015 si jej vybrala Toyota a přišel přestup do rally.
V programu Toyoty se sešel s Hiroki Araiem a oba dva mladí Japonci tak utvořili tým synů úspěšných japonských rallymanů, když jak otec Katsuty, tak Arai patří mezi úspěšné domácí soutěžáky. Ale zpět ke Katsutovi. U Mäkinena se při prvním roce uvedl havárií na evropské Rally Estonia, následně patřil mezi jezdce ve středu pole a poprvé se výrazněji výsledkově uvedl na loňské AutoGlym Ralli, kde dojel čtvrtý. Letos pak začal třetím místem na Artic Rally Lapland a zatím nejlepší výkon zajel ve Švédsku, kde vyhrál klasifikaci WRC2 a za svými zády dokázal udržet úřadujícího mistra světa Pontuse Tidemanda.
Svým výkonem si zasloužil pochvalu přímo od samotného šéfa Toyoty Akio Toyody: "Když se Toyota rozhodla po 17 letech vrátit do mistrovství světa, tak první představa v mé hlavě byla v podobě Toyoty jedoucí světové rychlostní zkoušky a hned následující představa byla o japonské posádce v kokpitu auta. To bylo proto, že kdyby se do auta skutečně dostala japonská posádka, tak by v Japonsku vzrostl počet fanoušků, kteří rozumí tomu, jak je rallysport nádherný a jaké je jeho prostředí. Od začátku výchovy japonského jezdce jsou to dva roky a Katsuta odvedl vynikající práci. Ukázal, že můj sen o Japonci v japonském autě je možný," říká šéf Toyoty.
Pochvalu Takamoto Katsuta sklidil i od Tommiho Mäkinena. "Takamotův švédský výsledek je úplně fantastický. Všichni jsou překvapeni tím, jak se dokázal vyrovnat s tlakem, který na něj vytvářelo vedení v soutěži. Bojoval s několika hodně rychlými jezdci, kteří mají hromadu zkušeností s těmito podmínkami. Tento výsledek by měl být velkým přínosem pro jeho sebedůvěru. Teď ví, jaký je pocit zvítězit a může pokračovat stejným způsobem. Výsledek je velkým příslibem pro jeho budoucnost," uzavírá Tommi Mäkinen. Japonského rodáka, nyní žijícího ve finské Jyväskyle bychom měli v MS vidět ve všech zbývajících evropských soutěžích s výjimkou Německa a jistě tak budeme mít možnost vidět, zda naváže na svůj severský výsledek.
Parádní výkon, který jsem od soboty sledoval víc, než hlavní kategorii.
Chválu si zaslouží.
Napsat v sáhodlouhém, sedmi větném, souvětí 4x slovo "které", je snad na nějakou novinářskou anticenu. Nehledě na to, že většinou mám problém pochopit, cože vlastně chtěl autor ve svých článcích sdělit.
Vím - není to jednoduché, sám publikuji. Ale buď by měl Kuba své články detailně kontrolovat před jejich zveřejněním, lepší by bylo asi požádat někoho o korekturu. Nevím, zda má pro tyto případy redakce eWRC osobu editora.
Takovou úroveň publicistiky pouštět do světa, je v dnešní době už opravdu ostuda. Znehodnocuje to, jinak zajímavý, obsah zpráv.
Berte to, prosím, jako námět na zamyšlení - ne jako osobní výpad. Ale čte se mi to opravdu stěží.