Poněkud kyselé Citroeny v Mexiku

Všichni očekávají s napětím start Loeba v Mexiku. Stín na něj však vrhá chaos v jezdecké politice týmu.

Citroen se ve Švédsku představil velmi slibně. Soustředěný výkon Craiga Breena a „aklimatizační“ rally Madse Ostberga přinesly značce 28 bodů. Po dvou podnicích WRC má nyní na kontě bodů 46 a na vedoucí Hyundai ztrácí pouhých 8 bodů. Po loňské Rally Švédsko činilo jeho konto pouhých 26 bodů a ztráta na vedoucí M-Sport byla hrozivých 47 bodů. Z hlediska čisté aritmetiky tedy došlo k výraznému pokroku. Na tento příznivý obraz vrhá stín opětovné selhání Krise Meeka, který hrál až do svého odpadnutí v celkovém hodnocení druhé housle a jeho týmoví kolegové jej výrazně zastiňovali. Přesto zůstává jeho postavení jediného stálého jezdce týmu neotřeseno. Je přihlášen na Rally Mexiko, kde se poměří i s králem Loebem ve druhém Citroenu. Startovní listina na Rally Mexiko tak definitivně potvrdila že tým Citroen tvrdošíjně pokračuje ve své podivné jezdecké politice.

Craig Breen jako nejlépe umístěný jezdec Citroenu se tedy na start nepostaví. Tento násilný, byť plánovaný krok může zanechat těžké stopy na motivaci a výkonnosti jezdce, o atmosféře v týmu ani nemluvě. Nasazení Loeba je myšlenkou a přáním šéfa koncernu PSA Carlose Tavarese, které poté smluvně stvrdil Yves Matton, bývalý ředitel Citroenu Racing. Možná přinese jisté výhody v propagaci, možná přinese nějaké body navíc do hodnocení týmů, dlouhodobě je však jeho dopad více než problematický. Ozvěny vnitřních diskusí a rozporů v týmu probleskují již i na veřejnost. Disharmonické tóny z něj zaznívají nejen směrem ke kotrmelcům v jezdecké sestavě. Druhým silně diskutovaným problémem je plán nasazovat na většině podniků pouze dva vozy, což se prakticky rovná rezignaci na hodnocení týmů. Atmosféru v týmu tedy rozhodně nelze označit za vyrovnanou.

To se odráží i na vyjádření k přihláškám na Rally Mexiko. Nový týmový šéf Pierre Budar k sestavě pro Mexiko prohlásil: „Není to mé rozhodnutí. Plán zůstává tak, jak byl přijat. V Mexiku pojedeme s Loebem. Samozřejmě se pokusím umožnit Craigovi nějaké další testy, aby seděl v autě tak často, jak je to jen možné. Ve Švédsku byl brilantní a stejně jako on, i já bych rád na takový výkon navázal.“ Sám Breen se pochopitelně vyjadřuje diplomaticky, ovšem s nepřehlédnutelnou a povinnou loajalitou: „Rád bych na svém výkonu stavěl, to musí být můj cíl. Ale teď budu bohužel nějakou chvíli mimo. Jsem z toho, že nejedu do Mexika velmi zklamaný. Není to však mé rozhodnutí. Doufám, že se tam bude Sébastienovi (Loebovi) dařit.“ Drobnou náplastí mu mohou být úvahy o tom, že Citroen uvažuje na Korsice o nasazení třetího vozu, který by řídil právě on. A prozatím mizivá naděje, že Citroen změní svůj postoj a bude pravidelně nasazovat tři vozy z nichž jeden bude připraven pro něj.

Podobně nepřehlednou politiku v nasazování jezdců provozuje i naše Škoda. Její vůz je však na rozdíl od Citroenu etalonem pro RC2. Díky své technické převaze ve WRC2 vyhrává pravidelně jak jednotlivé podniky, tak tituly. Citroen je takovému postavení zatím velmi vzdálen. Uklidní vedení situaci v týmu a začne nasazovat pravidelně tři vozy?

Komentářů celkem: 10
23. 2. 2018 08:31
0 0
"Uklidní vedení situaci v týmu a začne nasazovat pravidelně tři vozy?"
To je oč tu běží!
Zejména v kontextu s informacemi o třetím autě pro Khalid Al Qassimi?!?
23. 2. 2018 09:35 Upraveno 09:35
0 0
Tak já myslel, že v tom citroenu mají rozum a nasadí Breena, je to jejich nejlepší pilot již od loňska a oni jdou pořád hlavou proti zdi, natvrdo bych nechal Meeka sedět a poslal tam Breena, je to lepší řešení i do budoucnosti, kdy tento kluk má velký potenciál. S tím Loebem je to pěkná pitomost, oni se furt hrabou v historii, místo aby řešili budoucnost. Myslím, že Loeb už pro ně zas takový přínos mít nebude. Chudák Breen, byť to bylo avizované. Je to jako minulý rok, kdy z pozice nejlepšího jezdce ho taky furt střídalismajlík A to mám Meeka rád...
23. 2. 2018 10:01
0 0
Ta fotka Breena sedla jak p.del na hrnecsmajlík
23. 2. 2018 10:05
1 2
Jakou nepřehlednou politiku předvádí ŠKODA? Co to meleš za hlouposti? Je tu podstatný rozdíl v tom, že ve WRC 2 se sčítají body pouze ze 6 závodů, kdežto ve WRC se počítají body ze všech. Proto ta rotace jezdců! Možná by to chtělo nějakou základní znalost než něco takového napíšeš a ovlivníš tím plno čtenářů. Přesně takto fungují některá média; uvádí nepřesné informace a pak tím negativně ovlivňují názory lidí!
23. 2. 2018 12:03
0 0
Pro Breena to skoda je, ale nedelejme z nej po Svedsku spasitele Citroenu... ve Svedsku dojel na 2. Miste jen diky startovnimu poradi 1.den... Citroen potrebuje vyresit jednicku v tymu, Meeke ji rozhodne neni... v Mexiku mel s Loebem startovat Breen, v tom souhlasim. Ale vypada to tak, ze Citroen uz vi, ze na konci roku skonci...
23. 2. 2018 17:00
0 0
Tak mně přijde volba jezdců logická - Breen má míň zkušeností s Mexikem, než Meeke a Loeb, navíc oba tito tam už dokázali vyhrát. Breen, přes jeho mnohdy vynikající jízdu, nevyhrál zatím nic, ani v Mexiku. Kdyby ste byli šéfem týmu, tak byste jednali stejně!
23. 2. 2018 18:44
0 0
Klidně tam oba můžou dojet na bedně. Breena max. do třetího auta, ale to na lodi, která je na cestě prostě není...
23. 2. 2018 19:09
0 1
K tomuto týmu se snad už ani nelze vyjadřovat slušně, byl bych hodně sprostý kdybych tu napsal vše co si o tý jejich politice myslim, zazdili tim Lefebvra a teď budou ještě demotivovat Breena!!!!!!
23. 2. 2018 20:03
0 0
Proč zazdili Lefebvra?
Majímálo chechtáků,tak vybrali i z mého pohledu lepšího Breena!!Kupodivu nevyhrál žabožroutský nacionalismus..
Jinak souhlas s hobitem.
23. 2. 2018 21:20 Upraveno 21:22
3 0
2 Michal9: Tos mě pěkně nadzvedl až nasral, ale protože to bylo veřejně, nechci si nechat dělat na hlavu. Jako zřejmě znalci bych Ti připomněl, že se počítá 6 nejlepších výsledků z prvních 7, kterých se tým/jezdec/spolujezdec zúčastní, nikoliv 6 výsledků, jak znalecky píšeš.Jistě jsi si také všiml, že je letos vypsaný také šampionát týmů a že Škoda má registrované 2 týmy (jistě víš, že za každý mohou jet dva jezdci, z nichž jen ten lepší se počítá do klasifikace) a 5 jezdců/posádek. V MC startoval Kopecký za tým II sám (naštěstí vyhrál, ale jaký je další záměr s tímto týmem netuším), dva jezdci z továrního kádru jeli za soukromé týmy, nebodovali ani na sebe neb se přihlásili jen pořadatelskou přihláškou, nikoliv FIA přihláškou... Pro mě je např. nepřehledné, proč nejel Rova za ŠM II ve Švédsku resp. proč jsou dva týmy (na pět posádek). Jistě to má nějaké důvody a promyšlené to nějak bude. Jistě to skýtá různé taktické varianty - kdyby např. chtěli obsadit dvě první týmová místa. Dokáži si např. představit, že v případě nebezpečí nastoupí někdy oba týmy, aby jeden z nich sebral body týmovým soupeřům (tedy jeden jezdec...). Variant je hodně, přehledné to není. Ostatně jsem to napsal tak trochu jako kompliment ŠM a to i při vědomí různých jezdeckých ozlomkrků v minulosti, ŠM si může vzhledem ke svému postavení ledacos dovolit. Jistě nejsem brilantní žunalista ani chodicí encyklopedie rally ani znalec předpisů, ale celkem zodpovědně prohlašuji, že nemelu. Koneckonců můžeš něco napsat sám. Just do it.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!