Seb Loeb: Návrat si chci hlavně užít
Neexistuje asi příliš mnoho jezdců, jejichž návrat na tratě rychlostních zkoušek v mistrovství světa, by byl spojen s většími očekáváními, než je návrat Sébastiena Loeba, tedy držitele nejvíce mistrovských titulů a jednoho z nejlepších pilotů minimálně nedávné historie. Od Rallye Monte Carlo 2015 se vítěz 78 soutěží MS v šampionátu neukázal, ale rozhodně se nenudil, když startoval v rallycrossu, na okruzích a v rally raidech. Mimo to se občas objevil na nějaké regionální soutěži a zejména Loebův loňský výkon z Var Rallye zanechal velký dojem, protože až do odstoupení dvě zkoušky před cílem byl s Peugeotem 306 Maxi na absolutní druhé příčce a zaostával jen za Davidem Salanonem s Fiestou WRC. Při příležitosti blížícího se návratu v Mexiku položil francouzskému pilotovi pár otázek Red Bull.
Co tě vedlo k návratu?
Účastnil jsem se podniků v mnoha rozličných disciplínách, ale ten pocit rychlosti, který získáte v rally autě, to je prostě něco zvláštního. Navíc nová auta vypadají pěkně a jsou rychlá.
Podle čeho jsi si vybíral starty?
Mou hlavní disciplínou je MS v rallycrossu, takže jsem museli najít soutěže, které se s RC nekryjí. Chtěl jsem odjet jednu šotolinu a Mexiko z tohoto ohledu vycházelo nejlépe. Tour de Corse je francouzská rally a podařilo se ji dát do programu. Katalánsko se jede na smíšeném povrchu a to jsem si vždy užíval, takže tady získám zase trochu jiný pocit z jízdy.
Jak probíhá příprava na Mexickou rally?
Příprava je stejná jako vždy. Snažím se udržovat v kondici běháním a jízdou na kole, jinak nejde o nic speciálního. K tomu den nebo dva testů před samotnou rally. Není to moc, ale doufám, že to bude stačit.
Jaký je to pocit být zpět v MS?
Nedávám si žádné cíle, protože vím, že to bude náročné. Neznám nové vozy WRC, stejně tak musím poznat nové rychlostní zkoušky. Takže nemám žádný konkrétní cíl, soutěž si chcu užít. Daniel Elena má navíc taky radost, že budeme zpět.
Jaký je tvůj nejlepší a nejhorší zážitek z Mexické rally?
Pamatuji si, že atmosféra na cílové rampě bývala vždy úžasná. Obvykle je dobré taky počasí, jídlo je skvělé a víno taky. Nejhorší zážitek byl, když jsem urazil jedno kolo a musel odjet dvě zkoušky se třemi koly.
Je dnes v MS větší konkurence?
Vypadá to, že v MS není tak dominující jezdec jako to bylo dříve s Ogierem nebo se mnou. Kdo vyhraje je nyní víc otevřené, takže závody jsou více vzrušující. Úroveň je teď vyrovnaná.
V kterém z jezdců vidíš největší potenciál?
Je tu Thierry Neuville, pak i Ott Tänak, jenž je stále víc a víc konzistentní a dělá stále lepší dojem.
S jakým závodem své kariéry jsi nejvíce spokojený? Nejhezčí moment mé kariéry byl když jsem vyhrál Francouzskou rally konající se v Alsasku, protože jsem současně vyhrál soutěž, získat titul mistra světa a získal finanční odměnu za titul. Poslední zkouška se jela v mém rodišti Haguenau a mezi diváky byla má rodina a přátelé, atmosféra tam byla prostě úžasná.
Koho považuješ za svého největšího soupeře?
Hodně soubojů jsem sváděl s Marcusem Grönholmem, který mi byl po několik sezón soupeřem.
Kdybys měl vybrat jednu osobu, které jsi za svou kariéru nejvíce vděčný, kdo by to byl?
Byl by to Dominique Heintz, který byl tím, kdo mi dal šanci odstartovat do mé první soutěže. Bylo to na regionální soutěži s enkovým Peugeotem 106, který měl sto koní.
Co jsou podle tebe ty nejdůležitější ingredience z nichž se rodí vítězství v soutěži MS?
Je to od každého trochu. Jezdecké umění je ale hlavní. Pak jde o dobrou přípravu rozpisu při seznamovacích jízdách. A rozhodně pomůže mít i to štěstí!
Na konkurenčním webu se objevila tato Loebova slova z testu : "Mám v auto větší důvěru než loni v září v okolí Girony. Zadek tolik neutíká a řízení je jistější. Ale to může být i typem úseku. Zkoušíme různá nastavení. ....." to jen ta k tolik diskutovanému stavu auta