Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
25. 2. 2018 20:52 − 4132× − 3

Vrátí se zpět do hry kvalifikace?

Letošní Švédská rally opět rozvířila debaty o startovním pořadí do první etapy a opět se objevují návrhy na znovuzavedení kvalifikace.

Systémů, jak do soutěží MS startovat se v historii už pár objevilo. Do úvodní etapy dnes jako první auto startuje lídr klasifikace MS, není to tak dávno, co sloužil shakedown jako kvalifikační zkouška a právě tento formát by se mohl vrátit. Důvodem je Švédská rally, kde první posádky na trati – Sébastien Ogier, Ott Tänak a Jari-Matti Latvala nabraly hned v první etapě tak velkou ztrátu, že byly až na chvostu TOP 10 či v případě Francouze až za ní. Navíc následně si Francouz stěžoval na stopu, kterou mezi průjezdy pole MS vyjely ve zkouškách vozy startující v Rally Sweden Historic, které používaly jiný rozměr pneumatik a které měly jiný rozvor. Paradoxně však Ogier není tím, kdo by po změně systému startovního pořadí volal, tyto hlasy zaznívají spíše od jeho šéfa Malcolma Wilsona, jenž by rád viděl zpět kvalifikaci.

Kvalifikace z MS zmizela po sezóně 2013 a fungovala stylem jako nyní v ME, kdy si nejrychlejší kvalifikant mohl jako první volit startovní pozici do prvního dne. "Koncept kvalifikace se mi vždy líbil. Auta a jezdci jsou mnohem vyrovnanější než v roce 2013 a po Švédské rally si myslím, že ta je dobrou ukázkou, proč by se kvalifikace hodila, vždyť mistr světa dojel na 10. místě a to kvůli podmínkám na trati. Sice udělal jednu drobnou chybu, která jej v pátek stála trochu času, ale ta nebyla úměrná jeho umístění v klasifikaci. Kvalifikace je jistě jednou z věcí, o nichž by se mělo zase začít debatovat," šíká šéf M-Sportu Malcolm Wilson.

Na nadcházející Mexické rally budou v první etapě jistojistě výsledky sledovány s velkou pozorností a bude se čekat, jak si s první pozicí v pátek poradí aktuální lídr MS Thierry Neuville, který se po Švédsku, stejně jako loni J-M Latvala, posunul před vítěze z Monaka Sébastiena Ogiera. Avšak Belgičan se nechal slyšet, že se nevýhody první příčky nebojí a už se na rally těší. "Mexiko bude těžká soutěž, ale tak to je a takové jsou pravidla. Už se těším na start i přes to, že vím, že dojet na pódiu bude těžké. Pokud budu i po Mexiku první mezi jezdci, tak Korsika bude mimořádná."

Komentářů celkem: 3
26. 2. 2018 08:12
0 0
Jaký má rozvor náprav vliv na vyjetou stopu?
Když už, tak spíš rozchod kol, ne?
26. 2. 2018 08:40
0 0
rozvor má vliv při přímým směru, ale v zatáčkách ve smyku máš přední kola ve stopě a zadní mimo stopu v načechraným
26. 2. 2018 10:08
2 0
Kvalifikace smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!