4. 3. 2018 19:00 − 2947× − 0 0

Německo: lví hon na Škodu pokračuje

V sezóně 2016 v německém mistrovství začalo období, kdy spolu o titul bojují jezdci Škody a Peugeotu, a to letos pokračuje.

Úřadující šampión posledních dvou let Fabian Kreim bude tento rok Fabii R5 v barvách oficiální stáje Škoda Deutschland pilotovat na evropských tratích. Česká značka ale bude mít i tak v německém šampionátu silného zástupce, úřadujícího vicemistra Dominika Dinkela. Ten se bude muset stejně jako Kreim v posledních letech utkat hlavně s jezdcem 208 T16 R5 stáje Peugeot Deutschland. Už jím ale nebude Christian Riedemann, jenž se stále zotavuje z loňské havárie v ADAC Hessen Rallye Vogelsberg. Pro letošek spojil síly s německým Peugeotem juniorský mistr Evropy posledních dvou let Marijan Griebel a vedle německého šampionátu odjede s 208 i podniky JERC U28.

Start nové sezóny bohužel nestihnul třetí muž loňské klasifikace a neúspěšný účastník juniorského výběru Hyundaie René Mandel. Jemu samotnému i kvalitě mistrovství by určitě prospělo, pokud by někdejší autokrosař finance sehnal a na druhé soutěži se už s některou ze špičkových R5 objevil. Jeden z vozů Ford Fiesta R5, se kterým vloni reprezentovali barvy stáje Deutscher Sport Fahrerkreis DSK právě Mandel a jeho rakouský kolega Chris Brugger, pro letošek připadnul Sebastianu von Gartzenovi. Mladý pilot vloni skončil na druhém místě v klasifikaci německých dvoukolek a letos bude sbírat první zkušenosti se čtyřkolkou. Podobně čeká rok sbírání zkušeností s vozem s pohonem všech kol i pátého nejrychlejšího dvoukolkáře loňska Romana Schwedta, který se šampionátu zúčastní v Peugeotu 207 Super 2000.

Úvodní klání mistrovství obstarala jako obvykle sárská soutěž, kterou po dvou letech znovu poznamenalo počasí. Poslední záchvěv zimy se v roce 2016 postaral o zrušení dvou pátečních zkoušek a historie se letos opakovala. Kvůli zledovatělému povrchu, se kterým by se sanitní vozy těžko popasovaly, byli organizátoři nuceni zrušit večerní druhé průjezdy úseky Freisen-Westrich a Rohrbach. Pořádná divočina panovala i na zbylých zkouškách nejen páteční etapy a dopředu vynesla mnoho nečekaných jezdců ze zadních pozic startovní listiny. Podmínek jako na Monte Carlu si bohužel moc neužil Griebel, když mu už na shakedownu začal stávkovat motor. Ve stáji Romo dali 208 T16 R5 dohromady, aby mohl juniorský mistr Evropy alespoň přejet přes rampu. Hned po ní byla posádka stažena a vůz odvezen do nedalekého zázemí týmu, aby byl připraven alespoň na sobotní etapu. Problém s motorem a elektronikou se však vyřešit nepodařilo a Griebel si může hned na začátku roku škrtnout jeden výsledek.

Pilot stáje Peugeot Deutschland však nebyl jediným smolařem náročné soutěže. Von Gartzen debut ve čtyřkolce začal šestým časem, aby se před koncem prvního dne posunul o příčku výše. Na druhé sobotní zkoušce posádka Fordu Fiesta R5 havarovala a musela odstoupit. Schwedt odstoupil už v pátek, ale naštěstí pro něho byly poslední dvě zkoušky zrušeny a tak do Rally2 šel s nejnižší možnou penalizací. V sobotu pilot Peugeotu zaznamenal třikrát třetí nejrychlejší čas a třetí místo obsadil i v etapové klasifikaci. Náročné podmínky a problémy soupeřů vynesly v pátek na druhé místo loňského vítěze poháru německé asociace DMSB Björna Satoriuse. Bohužel sobota už pro jezdce Subaru Impreza WRX STi tak milosrdná nebyla. U svého vozu ulomil řadící páku, ztratil hodně času a následně odstoupil.

Hodnocení divize 2 a poslední pódiovou příčku v absolutním pořadí nakonec ukořistil Ron Schumann se svým Mitsubishi Lancer EVO IX. Daleko větší překvapení se však odehrálo těsně za jeho zády. Estonec Karl Martin Volver vstoupil do ADAC Opel Rallye Cupu a v zimních podmínkách si počínal jako ryba ve vodě. Všechny soupeře včetně dalšího dobrého znalce soutěžení na sněhu Švéda Eliase Lundberga rozdrtil a v absolutním pořadí skončil čtvrtý. Při Griebelově smůle byl na nejlepší cestě za odpoutáním se v šampionátu Dinkel. V náročných pátečních podmínkách se ale nevyhnul několika přetočením a defektu. V sobotu už zaznamenal několik dílčích vítězství a v závěru ještě dostal šanci zabojovat o vítězství. Po první etapě soutěž vypadala jako krasojízda hostujícího Simone Tempestiniho, který si vytvořil parádní náskok skoro minuty a půl. Ze svého náskoku na Dinkela sice Ital s rumunskou licencí v sobotu ztratil celou minutu, ale nakonec vítězství za volantem svého Citroënu DS3 R5 přeci jen uhájil. Lepší trénink před startem rumunského mistrovství si Tempestini ani přát nemohl a to samé platí v rámci Německa i o Dinkelovi, který na začátek roku sesbíral maximum bodů.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama