Opel motorsport v JERC s dvojicí posádek
Hegemon juniorského evropského šampionátu posledních let – tým Opel motorsport nebude na tratích JERC U27 chybět ani v letošní sezóně a letos pojede s kompletně obměněnou sestavou. Loňský juniorský šampion Chris Ingram pracuje na startech s vozem specifikace R5, Jari Huttunen se stal učněm u Hyundai a startuje s i20 R5 ve WRC2 a Tamara Molinaro startovala s rodinnou Fiestou R5 ve Švédsku při MS. Novými piloty německého týmu se tak stal Tom Kristensson, jenž starty v JERC získal za vítězství v německém Adam Cupu a pokračuje tak v linii postupu vítězů tohoto cupu do vozu R2. Druhým jezdcem Opelu bude Lotyš Martinš Sesks, jenž je dvojnásobným vítězem juniorské klasifikace v Lotyšsku a loni byl celkově v národním mistráku šestý a současně nejlepší dvoukolkou. Kromě juniorské Evropy, která opět čítá šest soutěží se oba dva jezdci jednou ukáží i v mistrovství světa, když je čeká start v Německu.
Loni získal juniorský titul s Opelem Chris Ingram… foto: www.fiaerc.com
"Vítězství v ADAC Opel Rallye Cupu a postup do Opel Rallye Junior Teamu jsou splněným snem. Ziskem tří titulů juniorských mistrů Evropy v posledních třech letech nasadili předchůdci laťku neuvěřitelně vysoko. Takže motivace a touha kráčet v jejich šlépějích je ohromná," říká k svému letošnímu programu Tom Kristensson, kterého bude i letos navigovat švédský mitfára Henrik Appelskog
O osm let mladším, než Dán je druhý pilot Opelu, Martinš Sesks, jenž v září oslaví teprve své 19. narozeniny. Aby toho kromě přestupu z Peugeotu 208 R2 do Opelu Adam R2 nebylo málo, mění Lotyš i spolujezdce, když jej nově bude navigovat Renārs Francis, s nímž u Sesks odjel dva letošní podniky domácího mistráku a ve dvoukolkách (třída LRC3) nepoznal hořkost porážky. "Jedním z mých největších cílů v rallysportu bylo jezdit za profesionální tým jako je například Opel Rallye Junior Team. Teď je na nás, abychom z této šance dokázali vytěžit co nejvíce," říká Martinš Sesks.