Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 3. 2018 20:07 − 6226× − 9

Ogier podruhé vítězí a jde zpět do čela MS

V Mexiku máme dojetu třetí soutěž letošního MS a vítězství si odvážejí Sébastien Ogier s Julienem Ingrassiou.

Poslední den Mexické rally si pro nás připravil závěrečnou trojici měřených testů, které byly naplánovány na dvojici testů. Ten delší, 24 kilometrů dlouhý, nesl název Alfaro a ač se toto jméno v harmonogramu letošního ročníku objevilo prvně, dvě sekce zkoušky se už letos jely v rámci rychlostní zkoušky Otates, zbytek byl nový. Z diváckého hlediska byl zajímavý zejména závěr, kde se nacházelo několik míst, kde se vozy ve vysoké rychlosti mohly na skocích odlepit od země. Druhým dnešním úsekem byl Las Minas, jenž měřil 11 kilometrů a jel se dvakrát, což logicky znamená, že se při druhém průjezdu stal dějištěm PowerStage. Po včerejšku byl ve vedení Mexické rally Ogier a ten, pokud by dnes neudělal chybu, byl na nejlepší cestě zpět do čela klasifikace MS.

Největší drama přinesla hned první nedělní vložka, protože Meeke dal zavzpomínat na své loňské extempore v závěru rally, kdy vyletěl mimo trať dokonce až při PowerStage, nyní si drobný výlet s překulením auta na bok nechal už na úvodní dopolední test. Stejně jako loni vše dobře dopadlo a Brit mohl pokračovat, letos jej to však stálo propad o jedno místo, když svou druhou příčku musel přepustit Sordovi. V závěru TOP 10 se Latvala posunul před Greensmitha s vozem třídy RC2 a tím bylo změnám mezi nejlepšími deseti konec. Na předposledním testu zajel nejlépe Tänak, kterého následovali Latvala Neuville, přičemž následující PowerStage ukázala, že co si jezdci nanečisto zkusili v prvním průjezdu, dokázali více méně zužitkovat na PS.

Vítězství i v posledním testu soutěže dokázal vybojovat Tänak, který si alespoň trošku přikrmil hubený mexický bodový zisk pěti body za PowerStage. Druhý nejlepší čas zajel Ogier, i pro třetího Latvalu mohlo platit to, co pro nejrychlejšího Estonce, body za PS mu o něco vylepšily hubený bodový zisk. Čtvrtý čas zaznamenaly stopky Neuvillovi, kterému nepomohlo ani taktizování s pozdním příjezdem do časovky. Pátý čas a bonusový bod pak bral Mikkelsen. Jenže Ogier rozházel na PS retardér a za to mu byla po soutěži udělena 10 sekundová penalizace, což Francouze připravilo o body z PowerStage a soupeřům body přidalo, takže například i navrátilec Loeb bral jeden bonusový bodík. Celkově tedy Mexickou rally vyhrál Ogier, který se vrátil zpět do čela klasifikace MS a na asfaltové Korsice může těžit z první startovní příčky. Současně Francouz pro M-Sport zajistil první mexickou výhru od roku 2004, kdy ještě s Focusem WRC vyhrál Märtin. Druhý dokončil Sordo, pro nějž jde o návrat na pódium téměř po roce a třetí příčku bral Meeke, který si však svůj postup soutěží notně komplikoval svými chybami.

Čtvrté místo vybojoval Mikkelsen, pátý dojel při jednom ze svých tří plánovaných návratů Loeb, jehož včera časově srazil defekt a nabraná ztráta, ale i taková je holt rally. Šesté místo bylo maximem, které v Mexiku dokázal zajet Neuville, kterého však soutěží provázely i nějaké ty technické problémy. Na sedmém místě dojel Tidemand, jenž tak vyrovnal maximum v MS jak své, tak Fabie R5. Osmý byl Latvala, devátou příčku a vůbec první umístěni v TOP 10 absolutně i na pódiu WRC2 pak bral Greensmith. Desítku uzavřel jihoameričan Heller, jenž si připsal stejné kariérní úspěchy jako Brit. Tito jezdci také obsadili pódium ve WRC2, čtvrtý pak dojel Bullacia a pátý Rovanperä.

Komentářů celkem: 9
11. 3. 2018 21:011
1 0
Skvělý výkon Ogiera, obdivuhodný výkon Loeba, Neuville tentokrát hodně chyb a Meeke tak nějak klasicky s chybami. S těmi odloženými starty na powerstage by se mělo něco dělat. Jinak krásná soutěž.smajlík
11. 3. 2018 21:292
0 0
Paráda, díky PS do poslední zkoušky. Poslední den byl zajímavě roztažený.
Vyhrál opět profesor. Seb Loeb, to jsem nečekal, úplně jiné auto, úplně jiná doba, přesto navázal tam, kde skončil, moc pěkné. Pěkně Dani. Kris, tak nějak. Mrzí mě Elfyn, jak to vlastně dopadlo?
Každopádně jsem si víkend moc užil.
12. 3. 2018 00:193
0 0
Král si posteskl, že kdyby s Elenou "nezůstali v dakar módu", kde se mění guma hned jak vypustí duši, mohli dojet těch 10 km do cíle. Co by se asi tak dělo - viděli jsme Daniho v PS... A jak měnili, tak zapomněli odmáčknout OK na ONI systému, čímž vyvolali trochu paniky na ředitelství. Za to byli odměněni pokutou 2.000 USD. C'est la vie :-(
12. 3. 2018 08:224
0 0
Ogi dostal 10 sec. penaltu za rozbouraný retardér... Proto ty změny bodů.
12. 3. 2018 08:335
0 0
... mi přidělávaj prácu. Abych ten článek upravoval smajlík
12. 3. 2018 08:476
0 0
dyk ho i tak co chvíli upravuješ smajlík
12. 3. 2018 09:048
1 0
Novej, ale to si za to můžu sám, když tam udělám nějaký překlep smajlík
12. 3. 2018 19:529
0 0
Výkon Loeba je neuvěřitelný..smajlíkNebýt výměny, tak pohodlně vyhrál.. Klobou dolů po takové době v MS a rozšíření svých rekordů o dvě vítězství na RZ.. Docela rád bych jej vyděl třeba na nadcházející Korzice... Pokud si pamatuji dobře, tak od roku 2004 jej nikdo na asfaltu nedal... Měl jet s frau Loeb, tý by se do výměny kola nechtělo, na rozdíl od Danielasmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!